Detta inlägget är inte så garagerelaterat, eller så är det det det för utan ett fungerande avlopp så funkar inte toaletten i garaget.

Fick lite problem för ett par veckor sedan med avloppet.
trodde problemet var att en betäckning i vägen gått en flis sur men detta var inte felet.

Kompisen grävde fram röret och som man kan se var detta resultatet.

IDIOTEN som byggt avlopssystemet för några år sedan (innan jag köpte huset) fick problem med fallet och för att kompensera detta byggde man ett "vattenlås".
Dessutom var han så JÄV** snål så han kunde inte använda två 15 gradare eller en 30 gradare utan sköt helt enkelt på röret emot en rakbit med ett halvt rör i botten för tätheten. Denna hade nu "kalvat" vid sidan och orsakat stoppet.

Så använd denna bilden som avskräckande exemplet hur an INTE skall göra inte ens om man är riktigt dum i huvudet!

IMG_2011.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
anbacileus
  • Laddar…
:):banghead:

• Gilla
skruffse
  • Laddar…
Ja, det var väl inte det smartaste sättet... :wow: Härligt med hemmaproffs som är kreativa :banghead:

Det värsta i hela kråksången är att han var snickare.
Dessutom han som var ned och byggde huset en slags huvudentreprenör detta är inte första gången han gör bort sig med avlopp.
Han är också fortfarande verksam dessvärre!!

Hur f*n kan man bara komma på en sån dum ide!! Den snickaren vill man inte ha hem direkt...

Han kanske är bra på att snickra men suger på avlopp? :D

• Gilla
skruffse och 1 till
  • Laddar…
Riktigt tråkigt att det regnar och är kallt ute.
Men under tiden så funderas det och konstrueras det karm i kombination med hållare för limträ på ena gaveln.
Karm andra våningen.jpg
Skapa konto

Hittade precis denna tråden! Finner inga ord, bara full av beundran och kommer absolut att fortsätta följa detta fantastiska bygge!

• Gilla
skruffse
  • Laddar…
Inhandlat material till karmen/limträstolpen på andra våningen 100x100x5 KKR. Om någon vecka blir det att bränna ihop detta, kör med pinne denna gången inte rörtråd då det är enklare rent logistikmässigt.
IMG_2072.jpg
Skapa konto

Har monterat en port och gjort dom misstagen man alltid gör på första oavsett vad man gör.
Blir en slutjustering till sommaren då man har öppnat och stängt tillräckligt många gånger.
IMG_2073.jpg
Skapa konto

IMG_2077.jpg
Skapa konto

Riktigt nöjd med resultatet!

• Gilla
christian_krille och 2 till
  • Laddar…
snyggt. blire fjärrdosa till dörrarna sen ?

anbacileus skrev:
snyggt. blire fjärrdosa till dörrarna sen ?
Portarna går att komplettera med elmotorer men jag kommer aldrig göra det pga att jag aldrig kommer ha garaget för förvaring av min bruksbil.

• Gilla
kontorsråttan
  • Laddar…
skruffse skrev:
Portarna går att komplettera med elmotorer men jag kommer aldrig göra det pga att jag aldrig kommer ha garaget för förvaring av min bruksbil.
Sen är det snuskigt dyrt. Har liknande portar som du och motorstyrning kostade mer än portarna. Inte värt det i hobbyverksamhet tyckte jag.

Suhagg skrev:
Sen är det snuskigt dyrt. Har liknande portar som du och motorstyrning kostade mer än portarna. Inte värt det i hobbyverksamhet tyckte jag.
Man lever bara en gång vill man ha skall man ha :)

• Gilla
kontorsråttan
  • Laddar…
skruffse skrev:
Man lever bara en gång vill man ha skall man ha :)
Det kostar thailandsresa för 2pers. :) Men visst skulle jag ha a till b bilen i varmgarage så skulle motordrivet vara självklart.

Suhagg skrev:
Det kostar thailandsresa för 2pers. :) Men visst skulle jag ha a till b bilen i varmgarage så skulle motordrivet vara självklart.
Får skita i att åka dit i tre år då;).

Eftersom jag fyndar på blocket.se hela tiden så hittade jag en 12 m limträbalk som jag fick hem igår.

IMG_2095.jpg
Skapa konto

Behöver endast 9,6m så det gör inget att den va lite skadad i änden.
Lite skavanker va det men den är beg och den skall kläs in så det har ingen betydelse.
Sedan var det också tydligen svårt att få hit den på lastbilen men det var inget jag märkte av!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.