13 217 läst · 107 svar
13k läst
107 svar
Byggahus bilvårdstråd
Snöade in lite på bilvård när vi bytte bil för 2 år sedan och sen dess har det hållt i sig. Kul att hålla bilen fin 🤓
Renault Megane 1,5 dCi 2019. Strax över 8000 mil i dagsläget. På bilderna nedan är den nytvättad med alkalisk avfettning (BBV Arti green plus), Gyeon Restart schampo, toppad med Gyeon Ceramic detailer som torkstöd. I botten ligger ett keramiskt lackskydd, Gyeon Pure EVO. Fälgarna tvättade med BBV Iron X och däcksidorna fick en sväng Gyeon Tire Express.
Under huven brukar det bli alkalisk avfettning och Tershine Refined
Renault Megane 1,5 dCi 2019. Strax över 8000 mil i dagsläget. På bilderna nedan är den nytvättad med alkalisk avfettning (BBV Arti green plus), Gyeon Restart schampo, toppad med Gyeon Ceramic detailer som torkstöd. I botten ligger ett keramiskt lackskydd, Gyeon Pure EVO. Fälgarna tvättade med BBV Iron X och däcksidorna fick en sväng Gyeon Tire Express.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Snyggt jobbat! 👌Fredrik K skrev:Snöade in lite på bilvård när vi bytte bil för 2 år sedan och sen dess har det hållt i sig. Kul att hålla bilen fin 🤓
[bild]
[bild]
Köpte 1million, men det var exakt samma doft och verkan som Biltemas gula APC, som jag tror de har slutet sälja nu. Förutom att RWs var dyrare.FredrikR skrev:
Det här paketet har verkligen förgyllt min vardag i flera år. Räcker superlänge och går att använda till städning inomhus också. https://arcticlean.se/vara-superkoncentrerade-klassiker
Brukar hålla mig till antingen Biltema eller Meguiars, bottenskiktet eller toppskiktet alltså. Men hittade inte meguiars sist så det blev Turtles Hybrid polish & wax, biltemas glaspolish.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Självbyggare
· Stockholm
· 9 885 inlägg
Kostade på bilarna lackförsegling i höstas. Tvätta av vintern igår och det gick på under 1 timme för båda!
King Carthurs snow foam och sedan svamp med Turtle Nano tvätt. Vattnet pärlades fint och gick enkelt att torka med lövblåsen.
Idag snöade det... 🤬
King Carthurs snow foam och sedan svamp med Turtle Nano tvätt. Vattnet pärlades fint och gick enkelt att torka med lövblåsen.
Idag snöade det... 🤬
Hittade en skvätt, 10ml ungefär, Gyeon Pure EVO som blev över sist jag la keramiskt lackskydd på en av bilarna. Räckte gott och väl till 2 lager på Meganens sommarfälgar 😎
Rengjort och med King Carthur Next Gen degreaser, BBV Iron X v2, BBV acid fälgrengöring och slutligen avtorkat med Gyeon Prep innan applicering av lackskyddet.
Rengjort och med King Carthur Next Gen degreaser, BBV Iron X v2, BBV acid fälgrengöring och slutligen avtorkat med Gyeon Prep innan applicering av lackskyddet.
Bilvårdsdagar med 20% rabatt + 10% om du är medlem på Mekonomen fick mig att handla lite mer än tvättmedlet för torkdukar. 😇
Tvätthandsken känns lovande, tightare passform än de jag har sen tidigare från King Carthur (Autodude).
Logga in
Skapa konto
Tvätthandsken känns lovande, tightare passform än de jag har sen tidigare från King Carthur (Autodude).
Mås-skit på huven, bilen stod i solen på jobbet under en hel dag innan den tvättades.
Provade med lite olika medel, alkalisk avfettning, rubbing, vax mm. men fläcken bestod.
Fram med tyngre artilleriet.
Och voila, borta. 😎🌞
Logga in
Skapa konto
Provade med lite olika medel, alkalisk avfettning, rubbing, vax mm. men fläcken bestod.
Fram med tyngre artilleriet.
Logga in
Skapa konto
Och voila, borta. 😎🌞
Logga in
Skapa konto
Börjar blir en otrevlig vana, mås-skit på bilen på jobbet...
Provade med Tershines alkaliska avfettning, men så här såg ut efter den.
Fram med polermaskinen igen...
När är det jaktsäsong på mås?! 🙄
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Provade med Tershines alkaliska avfettning, men så här såg ut efter den.
Fram med polermaskinen igen...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto