Ska jag spackla över dem så faller ju hela grejen dock
Provmonterade topp och sidor lite snabbt.
Jag har fäst mina jiggar på respektive bit nu så nu ska jag limma ena gaveln.
Provmonterade topp och sidor lite snabbt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag har fäst mina jiggar på respektive bit nu så nu ska jag limma ena gaveln.
Redigerat:
Limmat och satt i press
Fungerade bra. Satte även en bit disktrasa och dubbelhäftande tejp mellan stommen och jiggen så den inte skulle glida när man spänner.
Bra med ventilationshålen i bild ovan för att få dit tvingen på jiggen.
Fungerade bra. Satte även en bit disktrasa och dubbelhäftande tejp mellan stommen och jiggen så den inte skulle glida när man spänner.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Bra med ventilationshålen i bild ovan för att få dit tvingen på jiggen.
Andra gaveln limmad. Gjorde som sagt två nya jiggar och använde dem här. Den dubbelhäftande tejpen jag hade innan släppte ganska lätt från stommen när man lossade så jag körde det under hela anläggningsytan istället. De flyttade inte på sig alls vid spänning.
Dock blev väl inte denna sidan lika bra i fogen. Vet inte om snittet inte var riiktigt 45 grader, men det ser bra ut framifrån och det andra går att spackla (undersidan). Där var ändå en liten skada på den skivan i bakre undre hörnet som behöver spacklas.
Dock blev väl inte denna sidan lika bra i fogen. Vet inte om snittet inte var riiktigt 45 grader, men det ser bra ut framifrån och det andra går att spackla (undersidan). Där var ändå en liten skada på den skivan i bakre undre hörnet som behöver spacklas.
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västra Götaland
· 39 inlägg
Hur länge bör vanligt trälim ligga i press, när har det härdat / torkat ?
Medlem
· Västra Götaland
· 39 inlägg
Ja precis, Casco trälim. MDF mot MDF.
@falkn, som jag förstått det har du limmat 2 gavlar på botten och kör toppen till sist? Hoppas du får ihop det isåfall, gavlarna måste flexa ut rätt ordentligt för att få kexen i linje och den tjocka mdf'en vill nog inte gärna flexa.
Edit: Ahh, skrev mitt inlägg samtidigt som du postade din bild. Ser ju ut som det gick ihop
Edit: Ahh, skrev mitt inlägg samtidigt som du postade din bild. Ser ju ut som det gick ihop