Renoverare
· Stockholm
· 18 488 inlägg
Nu kommer det roliga spackel och slip-momentet
Ja, jag limmade gavlarna och mellanväggarna först och det var jäkligt svettigt att få ihop det, speciellt eftersom mellanväggarna lutade liiite mot varandra så jag fick pressa i dem och tvinga dem först. Sedan tog jag en hörna i taket. Man fick liksom böja lite för att få kexet i rätt linje och sedan pumpa in med snabbtvingen för att få in det i spåret.
Renoverare
· Stockholm
· 18 488 inlägg
alla springor på utsidan iaf måste väl spacklas om det ska se sömnlöst ut?
Du kommer behöva spackla alla exponerade snittytor av MDF:en. Det blir som ett molnlandskap när det lackeras annars!falkn skrev:
Edit: Månlandskap skulle det stå ovan. Gropigt och knöligt alltså.
Nej det behöver man inte göra, det är bara att grunda, å sedan göra en lätt sliping, tex 320papper, grunda igen, å slipa med 600. å sen är det klart för lack..vectrex skrev:
då det har kommit lim i 45 vinkel, så "tätar" de... vet att en del gamla snickare göra så med, vid tex foder, att gerar å sen tar dom vanligt trälim, slipar.. för att få bort skarven heltAndersMalmgren skrev:
Ja, det måste det ju vara Bestämt lackering nu i alla fall. Blir en firma i Staffanstorp utanför Malmö som jag fick rekommenderad av en kollega. Fick bra pris med, 2400 för bänk OCH bord
Det var ett rimligt pris.... Då de inte är mkt förarbete med det, utan bara köra påfalkn skrev:
Ska du spackla så kör 2-komp... Så mkt bättre än vanligt snickeri
Om jag ska göra en vild gissning på vad min kommer sluta på i pris..... Max 800kr skulle jag tro... Ska ha kolla på alla utgifter för att se hur nära man kommer. Har stor fördel igenom jobbet.
Har du tips på något bra 2-komp spackel som passar till ändamålet?berne88 skrev:Det var ett rimligt pris.... Då de inte är mkt förarbete med det, utan bara köra på
Ska du spackla så kör 2-komp... Så mkt bättre än vanligt snickeri
Om jag ska göra en vild gissning på vad min kommer sluta på i pris..... Max 800kr skulle jag tro... Ska ha kolla på alla utgifter för att se hur nära man kommer. Har stor fördel igenom jobbet.