Plastic Padding, funkar... Men vilket som...

Härdare följer alltid med. Aldrig varit med om att de inte gör

Okej, då köper jag burken på Biltema. Ska ändå handla lite annat idag.

berne88 skrev:
då det har kommit lim i 45 vinkel, så "tätar" de... vet att en del gamla snickare göra så med, vid tex foder, att gerar å sen tar dom vanligt trälim, slipar.. för att få bort skarven helt:)
Jag tror inte det duger för sprutlackning iallafall inte om man vill ha den släta finnish som Clic har.
Jag har bara sprutlackat bildetaljer och då krävs det helt perfekt förarbete för att det ska bli bra

Redigerat:
berne88 skrev:
då det har kommit lim i 45 vinkel, så "tätar" de... vet att en del gamla snickare göra så med, vid tex foder, att gerar å sen tar dom vanligt trälim, slipar.. för att få bort skarven helt:)
Det där fungerar inte. VIsst det ser bra ut ett tag men det kommer att spricka på sikt då träet rör sig.

AndersMalmgren skrev:
Jag tror inte det duger för sprutlackning iallafall inte om man vill ha den släta finnish som Clic har.
Jag har bara sprutlackat bildetaljer och då krävs det helt perfekt förarbete för att det ska bli bra
Dom vi gör på jobbet... Är inte spacklade å det funkar hur bra som helst, dom är Gerade å sedan limmande.

Sen är det helt annat med billacker, mot vanligt "trä" färg, dels glans, en matt färg syns inte mkt på, medans en blank där
Ser man allt.

Nu har jag i alla fall köpt 2-komp spackel :p

• Gilla
berne88
  • Laddar…
Några bilder?:)

vectrex skrev:
Du kommer behöva spackla alla exponerade snittytor av MDF:en. Det blir som ett molnlandskap när det lackeras annars!

Edit: Månlandskap skulle det stå ovan. Gropigt och knöligt alltså.
Blanda ut trälim med vatten och mätta snittytorna med det så får du inte problem när du skall måla. Nu skulle du visserligen lämna det på lackning så får väl inte detta problemet.

berne88 skrev:
Några bilder?:)
Har lossat tvingarna, men inte mer. Får bli imorgon :)

Nu rödvin :)

AndersMalmgren skrev:
Nu rödvin :)

6tag_290116-201343.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Sådana där välfyllda vinglas dricker inte min tjej sedan hon fick barn :/

AndersMalmgren skrev:
Sådana där välfyllda vinglas dricker inte min tjej sedan hon fick barn :/
:/.

Välfyllda? Dom där var ju nästan tomma...

• Gilla
berne88
  • Laddar…
Det där är ju precis lagom, du vill inte ha mer för du vill ha lite volym för doftens skull

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.