14 178 läst · 53 svar
14k läst
53 svar
Bucklor i plåt m.m. efter snickare lagt nytt tak
Med all respekt. HUR kan du själv tycka att detta är ok någonstans? Skruvarna sitter huller om buller och plåten är förstörd.
Man ser dessutom på skräpigheten att det inte är hantverkare utan några som drar runt och ALDRIG har tid att städa. Oavsett om du skall köra det till tippen så vet alla vettiga att om man bara slänger samma saker i en hög så går det snabbare och smidigare för alla. Att hålla det städat ingår för att få kalla sig hantverkare.
Enligt mig så behövs det ett nytt tak. Informera gärna vem detta är så att fler slipper blir lurade/ överkörda.
Man ser dessutom på skräpigheten att det inte är hantverkare utan några som drar runt och ALDRIG har tid att städa. Oavsett om du skall köra det till tippen så vet alla vettiga att om man bara slänger samma saker i en hög så går det snabbare och smidigare för alla. Att hålla det städat ingår för att få kalla sig hantverkare.
Enligt mig så behövs det ett nytt tak. Informera gärna vem detta är så att fler slipper blir lurade/ överkörda.
Kanske tagits upp i tråden, men skruvarna ska väl inte sättas sådär i rännan?
Eftersom det rör sig om ett tak och det absolut inte är gjort av några riktiga hantverkare, finns risken att de inte bara är skitdåliga utan faktiskt kriminella på riktigt. Förmodligen är det funktionellt, även om det ser ut som skit. Om det bara är dåliga hantverkare - ta in besiktningsman och betala när de rättat till. Om det är kriminella kräk får du väl fråga dig om det är värt att vara deras fiende. Trist utveckling, men det är ett fullt möjligt att det kostar mer att bråka med dem än det är värt.
Vart tänker du dig att skruvarna ska placeras. Längst upp på nocken kanske?T Trafikverket1 skrev:
(Vilket kanske vore bäst ur läcksynpunkt den gången gummitätningen ger upp p g a ålder.
Själv skruvar jag aldrig längst nere i dalen utan typ några cm åt höger.
Går ju inte dra skruven för hårt då.
Vattnet söker sig längst ned... Och om då inte gummitätningen håller tätt... )
Taket är ju inte klart, finns ju inte plåtar mot vägg osv, och bucklorna är inte ok.
Inte fackmannamässigt utfört.
Har du även köpt vindskiveplåten själv ?
Och varför skall du plocka plast i trädet och tomflaskor på backen?
Klantverkare mer än hantverkare.
Inte fackmannamässigt utfört.
Har du även köpt vindskiveplåten själv ?
Och varför skall du plocka plast i trädet och tomflaskor på backen?
Klantverkare mer än hantverkare.
Bucklorna se ju så konstiga ut på vissa ställen, typ som slag från sidan? Tänker att de inte uppkommit från steg? Jag kanske tänker fel?G GrönaL skrev:Har precis fått ny takplåt, papp, läkt och lite råspont bytt. Är överlag hyfsat nöjd men reagerade dock på att det var en hel del bucklor i taket som har blivit till när de lagt det. Det kanske är att förvänta? Däremot stod det i manualen att de skulle gå i dalarna och med mjuka skor vilket de inte verkar ha gjort. De har också lagt om taket till en balkong men lämnat ca 7cm öppet mellan plåt i plast så det regnar in, fick bara höra när de skulle åka att jag får dit en plåtslagare för att lösa det, vilket var synd då jag inte hade det problemet med det gamla taket.
Är detta något ni hade klagat eller brytt er om eller är det bara en del av jobbet?
(Drog också med en bild på hur otroligt stökigt det var runt huset, däremot var det sagt att jag skulle ta skräpet till tippen (för att de skulle hinna klart innan nästa arbete då det var mer jobb än de tänkte sig) så det är 'okej')
Mvh
Jag personligen hade aldrig betalat för det arbetet, anlita en besiktningsman och utgå från protokollet när du tar kontakt med företaget.
Men vad i h-e? Har de hoppat omkring där uppe? Har bara lagt plåttak vid 4 tillfällen, men det blev nog inte en enda sån där buckla vid något av tillfällena.G GrönaL skrev:Har precis fått ny takplåt, papp, läkt och lite råspont bytt. Är överlag hyfsat nöjd men reagerade dock på att det var en hel del bucklor i taket som har blivit till när de lagt det. Det kanske är att förvänta? Däremot stod det i manualen att de skulle gå i dalarna och med mjuka skor vilket de inte verkar ha gjort. De har också lagt om taket till en balkong men lämnat ca 7cm öppet mellan plåt i plast så det regnar in, fick bara höra när de skulle åka att jag får dit en plåtslagare för att lösa det, vilket var synd då jag inte hade det problemet med det gamla taket.
Är detta något ni hade klagat eller brytt er om eller är det bara en del av jobbet?
(Drog också med en bild på hur otroligt stökigt det var runt huset, däremot var det sagt att jag skulle ta skräpet till tippen (för att de skulle hinna klart innan nästa arbete då det var mer jobb än de tänkte sig) så det är 'okej')
Mvh
Populärt i forumet
-
Bucklor i plåt m.m. efter snickare lagt nytt tak
Tak & Vind -
200.000 kr offert takbyte sommarstuga. Är det rimligt?
Tak & Vind -
Vindskivebeslag snett - optisk illusion enligt byggbasen
Tak & Vind -
Plåttak - vad tänka på vid taknock för att bibehålla luftspalt?
Tak & Vind -
Felaktig takbeklädnad i förhållande till taklut, vem bär ansvaret?
Tak & Vind