Puff !

Vispen74, Mixar'n och alla andra: har det hänt nå mer? Det är en intressant tråd. Har det blivit fler LED-installationer ute i landet? Nu vill vi se mer bilder och få mer info :D
 
Tjenare!

Jag har satt 20 st CREE LED 6W från NS i vårt kökstak tillsammans med 10 st 3W LED under överskåpen. Allt är dimmbart. Sedan sätter vi 10 löpmeter LED-tejp som dekorationsbelysning kring vår köksö. Även det dimmbart. Information, service och hjälpsamhet från Niklas på NS är ett par hundra procent över förväntan!

Hade även kontakt med ledbutiken.com men det verkade minst sagt vara en leverantör i sin "linda" så det är sannerligen stoooor skillnade från "webshop" till "webshop" även om de senare faktiskt har butik... (vad hjälpte det?).

Vad jag inte fått klarhet i är vad NS menar med att deras Eljodimrar är "inverterade" så att man inte kan välja de man vanligtvis köper från Eljos återförsäljare? Någon?

PS Jo just det, glömde att säga att det inte är taget i drift ännu... visst blir det mer spännande?

Mvh

TMC
 
Redigerat:
TMC skrev:
Tjenare!

Jag har satt 20 st CREE LED 6W från NS i vårt kökstak tillsammans med 10 st 3W LED under överskåpen.
TMC
Ohej du kommer få bra lyse i köket d^_^b

Blir nog 10st 9w från NS i utbyggnaden av huset
 
Funderar på att sätta LED's i kökstaket men kostnaden verkar bli hög! ~4000 för ett paket om 10 spottar. Är det någon som räknat på hur lång tid det tar innan de betalar sig? :)

/Karin
 
TMC skrev:
Vad jag inte fått klarhet i är vad NS menar med att deras Eljodimrar är "inverterade" så att man inte kan välja de man vanligtvis köper från Eljos återförsäljare? Någon?
TMC
Lite flummigt.. Men de menar antagligen att det är en speciell dimmer (0-10V), även fast den ser ut exakt som en vanlig dimmer för glödljus?

"Inverterad dimmer" har jag aldrig hört talas om iaf..
 
snysop skrev:
Funderar på att sätta LED's i kökstaket men kostnaden verkar bli hög! ~4000 för ett paket om 10 spottar. Är det någon som räknat på hur lång tid det tar innan de betalar sig? :)

/Karin
Menar du att skillnaden mellan LED och traditionella spottar är 4000?
 
Har köpt 2 paket 6W från NS, ska installera dom i köket nu i veckan, ett paket om 7 st ovanför bänkskivan ( inga överskåp ) och 6 st som allmännbelysning i taket.

En kompis köpte ett 5 pack 6W nyligen och de lyser hur bra som helst.

Verkar vara fina saker. d^_^b
 
Rikard Ågren skrev:
Menar du att skillnaden mellan LED och traditionella spottar är 4000?
Nej. :)

Man får ju vanliga spottar för en "spott-styver"...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.