mattiasp skrev:
Fein har ju haft en batteridriven variant i evigheter!
Hvilken type batteri bruker Feins batterivariant?

Jeg ser det helt klart som en fordel, at den bruker Bosch sitt 10.8V Li-ion system. Har allerede to skruvdragare og en led lampe med det fra Bosch.
 
9,6V och 0,8 Ah. Kanske inte så mycket att komma med, eller? Jag har inte testat maskinen.
 
Bosch er 10.8 og 1.3Ah, så kan jo hende deres batterivarient er bedre?
 
jag vet inte.. men känns det inte liiite overkill med alla batterimaskiner, visst förstår jag skruvdragare och några enstaka verktyg men som hemmaanvändare är det väl bättre ekonomi med sladdmaskiner till det mesta.. multimastern är väl ett bra exempel på ett vertyg som används där det finns vägguttag?
 
Jeg har den grønne Bosch multimastern. Synes den fungerer bra. Men det er steder det hadde vært deilig å være uten ledning også.

Får se når den kommer i butikken og hva den endelige prisen blir. Mulig jeg kjøper den og.
 
Nån som vet när den kommer? Släpps ju tydligen i Åhus 22-23 aug.
 
Jo, hittade den här bilden från den kommande mässan i Åhus.

Med Soliga Hälsningar

Ole
 
  • BoschMultiCutterGOP.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Glömde säga att mässpriset enligt ovan är exklusive moms om jag förstått saken rätt...och givetvis i danska kronor.
 
Som jag jobbar så är jag mer än sugen på den Boschs sladdlösa modell, perfekt att ha i bälte för att jacka ur en tak eller golvlist och speciellt som batterierna funkar ihop med Boschs inredningsdragare.

Får se om det blir en sån kombination snart... Dragaren har jag sneglat på ett tag...

/Kent
 
Jag har länge velat ha en Multimaster men varit för snål. Hur funkar Boschen som alternativ till sticksåg? Ska såga laminatbänkskiva, laminatgolv samt spån och gips uppsatt på vägg.
 
Om MM som sticksåg
Det fungar ungefär lika bra som en fjuttdragare är till att blanda betong, dvs det går i teorin, men det är helt fel maskin för uppgiften.
 
Kunne den kommet hit på kampanjepris til 1399 så skal jeg stå først i køen :D
 
Jag slänger nog snart min gröna Bosch...fy fasiken vilken maskin till att föra oväsen. Visst är den bra på många sätt o vis men ljudet....låter ju som om man står under en jumbojet som ylar. Låter Feins maskin lika illa den med?

Jag trodde det var fel på min maskin men när jag provat andra gröna så har de väsnats lika illa de med.

Kör med öronproppar, Peltor radiokåpor på maxvolym och ändå så skär ljudet igenom.
 
Den riktiga multimastern är helt ljudlös. Det som ni sparar på att köpa den billigare Boschen, får ni köpa hörselprofylax för. -Ha!!! ;)










-Nej, det är inte sant. Multimastern för ett förfärligt oväsen även den.
 
Jag var och kände på en Fein i går.Det var tyvärr en geting i kartongen som stack mig i fingret ! Nu blir det defentivt en bosch :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.