Getingen ingår! Det är Feins senaste tillbehör - aktivt stöldskydd.
 
Mikael_L
Cheesus skrev:
Jag slänger nog snart min gröna Bosch...
Du kan slänga den till mig då ... :D
Om du nu inte hittar någon annan villig arvtagare ... ;)
 
snickarboden skrev:
Som jag jobbar så är jag mer än sugen på den Boschs sladdlösa modell, perfekt att ha i bälte för att jacka ur en tak eller golvlist och speciellt som batterierna funkar ihop med Boschs inredningsdragare.

Får se om det blir en sån kombination snart... Dragaren har jag sneglat på ett tag...

/Kent

dragare tänker du på då?
borde ju finnas på andra sidan kalla pölen
 
Cheesus skrev:
Jag slänger nog snart min gröna Bosch...fy fasiken vilken maskin till att föra oväsen. Visst är den bra på många sätt o vis men ljudet....låter ju som om man står under en jumbojet som ylar. Låter Feins maskin lika illa den med?

Jag trodde det var fel på min maskin men när jag provat andra gröna så har de väsnats lika illa de med.

Kör med öronproppar, Peltor radiokåpor på maxvolym och ändå så skär ljudet igenom.
Det är väl inte motoren i sig som låter utan när sågsbladet gnider mot stycket?
 
Nope...den väsnas som f-n även när den "tomgångskörs"

Jag är tvehågsen till om den är bra eller inte. Helt klart en bra maskin till att småjacka och pilla lite men jag drar mig för att använda den just på grund av ljudet.
 
A
Ja, det är något grymt vad den väsnas!
 
Mikael_L
Andreas_Hansson skrev:
Hur djupt kan man kapa med boschen?
Ja hur djupt ???
Har vi någon dykare här på forumet ? som kan ge oss ett svar... :D


Eller ska vi låta Cheesus kasta sin i havet och kolla när den stannar ... :D :D
 
Mikael_L skrev:
Ja hur djupt ???
Har vi någon dykare här på forumet ? som kan ge oss ett svar... :D


Eller ska vi låta Cheesus kasta sin i havet och kolla när den stannar ... :D :D
Okej jag googlar:cool:
 
Med tålamod hänger det ju på bladet. Men nån vidare fart på avverkningen är det ju itne ens med Multimastern..
 
Cheesus skrev:
Nope...den väsnas som f-n även när den "tomgångskörs"

Jag är tvehågsen till om den är bra eller inte. Helt klart en bra maskin till att småjacka och pilla lite men jag drar mig för att använda den just på grund av ljudet.
Jag tycker inte att min Multimaster väsnas så farligt på tomgång. Annat är det när man ska kapa tjocka profiler i metall. Då låter det galet mycket.
 
Något nytt om de nya modellerna? Eller är det bara den blåa batterimodellen som släpps nu?
 
Visst låter PMF-180 som f-n, ungarna klagar när jag kör den inne (och ändå har jag härdat dem med elhyvel och fräs som ju också tjuter rätt bra...) Min låter MER på "tomgång" för då varvar den mer..!
Men jag tycker att ljudet är ett mindre problem. Eftersom den avverkar långsammare än andra maskiner tar man ju oftast bara till den där inget annat funkar...inget som man står och kör i timmar.
 
Hej hopp!

Efter att ha läst alla 10(!) sidor intressant information om Bosch vs Fein så är jag fortfarande osäker.
En summering av mina tankar är som följer:

1. Å ena sidan skaffar man sig en ny Fein MM och Dremlar Bosch-blad
2. Eller så skaffar man sig en grön Bosch och kör med dubbla hörselkåpor :)
3. Men, så har man ju sneglat på Feins batteridrivna. Jag tycker i alla fall att det är ruggigt skönt att bara hämta apparaten och köra. Är det någon som har en sådan och kan berätta om kraften räcker och hur länge?
4. Sen verkar ju ett ytterliggare alternativ se dagens ljus. En blå batteridriven Bosch...

Om man tittar på "Den blå hemsidan": http://www.bosch-pt.se/professionell/ så ser man en dylik makapär på den stora bilden högst upp (längst ner till vänster i bilden) men jag hittar ingen information i övrigt på sidan.

Är det någon som kan upplysa oss andra om detta nya verktyg som kanske kan blåsa nytt liv i denna långa tråd?
 
Blev lite nyfiken på Harald-Nyborgs klon.... Gick dit och kollade och f.. som den såg ut! Dålig lackering, usel plast och allmänt ful. 180 watt motor med fast varvtal.

Dock hade de ett tillbehörssät bestående av sågblad(trä), spackel och slipplatta med 4 st papper. Slipplattan är bara att kasta, den passar inte på Multimaster och är i kass kvalite. Dock kändes sågen och spackeln helt ok.

Jag har bara testat sågen och den funkade varken bättre eller sämre än Boschs variant.(den passar på min gamla MM med)

Återstår att se hur spackeln funkar, men billigt var det: 68: - för alla delarna.

bifogar ett par bilden med närbild på sågbladet.
 
  • n.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • n2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.