98 248 läst · 314 svar
98k läst
314 svar
Bosch GKT 55 GCE (sänksåg)
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 904 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 904 inlägg
Hur gick det? Blev det en Bosch? Jag blev så nyfiken på vad du sa om den (och att det inte helt stämde med min minnesbild) att jag var tvungen att stanna till på K-rauta på vägen hem. Jo, den kändes väl bra, vissa saker kändes kanske lite bättre än Festool och några saker kändes Festoolen bättre på.
Vid det priset måste Boschen vara ett bra köp (möjligtvis bortsett från klyvkniven).
Jag kände också på makitan, har aldrig hållit i en sådan, och den imponerade inte. Känndes allmänt rapplig och billig. Eller så var det ett väldigt slitet exemplar. Synd, jag brukar gilla Makitas maskiner...
/U
Vid det priset måste Boschen vara ett bra köp (möjligtvis bortsett från klyvkniven).
Jag kände också på makitan, har aldrig hållit i en sådan, och den imponerade inte. Känndes allmänt rapplig och billig. Eller så var det ett väldigt slitet exemplar. Synd, jag brukar gilla Makitas maskiner...
/U
Jag har fortfarande årets ågren och kan inte bestämma mig. Ekonomiskt är det inte en stor skillnad om man handlar festoolen utrikes och lyfter bort VAT. Samtidigt är det ju rätt bekvämt att knalla in på Kruta och hämta sågen och ha 3 års garanti osv.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 904 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 904 inlägg
Borde det inte bli större skillnad då den svenska momssatsen är högre än de flesta utländska? (fler procent att dra av på en svenskköpt vara). I kronor kanske skillnaden minskar men i procent borden den öka...
/U
/U
Ja det är synd att den saknar klyvkniv, annars tror jag att du hade gjort en bra affär där.MathiasS skrev:
Produkter som diskuteras: "skruvlåda"
Sortimentslådor
Sortimentslådor är utmärkta hjälpmedel för att organisera och sortera små infästningskomponenter som skruvar, spikar och muttrar. Genom att dela upp dessa delar i olika fack blir det enkelt att hitta och använda dem vid behov, vilket sparar
Läs mer
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 904 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 904 inlägg
Här talar man sig varm kring klyvknivens nytta, och i nästa stund packar man upp uppgraderingen av "åka till brädgård"-sågen, och vad får man se:
Hur tänkte de där? (Notera också att boschen jag tänkte byta ut har klyvkniv, på den tiden hade de säkerhetstänk...)
Vad gör jag nu? Skickar den söderut till Mathias? Som sen skickar den norrut till Mikael eller upp på ett sopberg? Tål att funderas på...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur tänkte de där? (Notera också att boschen jag tänkte byta ut har klyvkniv, på den tiden hade de säkerhetstänk...)
Vad gör jag nu? Skickar den söderut till Mathias? Som sen skickar den norrut till Mikael eller upp på ett sopberg? Tål att funderas på...