ullberg
I arninge finns det många kvar om någon vill ha:
ImageUploadedByTapatalk1389279865.146198.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu har du blängt på dom där två gånger på ett par dagar. Är det dags att öppna lädret?

ullberg
MathiasS skrev:
Nu har du blängt på dom där två gånger på ett par dagar. Är det dags att öppna lädret?
Nej bevare mig väl, jag har ju redan en Festool (_med_ klyvkniv)...

Men det var någon som frågade längre upp och jag skulle ändå ha lite andra prylar.

/U

Åkte förbi Arninge på lunchen...
Fick bli en ny såg i sen julklapp.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Bytte mitt splitterskydd idag och blev positivt överraskad av att det bara var inskjutet i profilen, inget lim inget kladd:)

Vart hittar jag ett nytt gummi, det som sitter närmast klingan?och vart köper man en
skena till billigast?har ju en som är 160 så funderar på att ha en kortare med..
/
M

Gummit som sitter på skenan som förtydligande:)

Här eller här eller så beställer du hos din handlare, kolla i så fall priset en del lägger på ganska friskt.
Vad gäller bästa pris på skenor så är jag dåligt insatt i detta men här finns andra som är duktigt pålästa på utbud och priser;)

• Gilla
Vik3n
  • Laddar…
Toolab ligger nog bra till på FSN1600 i Sverige, 849:-
Att enbart beställa en skena från tex Tyskland eller UK blir nog svårt att få hem till lägre pris.

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Är det splitterskydd fsn jag ska ha?

Ja om du menar gummit som klingan går i så är det splitterskyddet:)

jag ska klyva en kökslucka(vit ikea). Ska jag såga med sänksågen från baksidan av luckan för
att slippa att det "flisar" eller har ni nå tips?

Provsåga?

Tejpa där snittet blir?

trojlee skrev:
jag ska klyva en kökslucka(vit ikea). Ska jag såga med sänksågen från baksidan av luckan för
att slippa att det "flisar" eller har ni nå tips?
Ställ sågen på typ 2mm sågdjup och såga först en gång (från framsidan), såga därefter igenom. Viktigaste är en riktigt vass klinga!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.