Jag är NY på "forumet".
Har blivit informerad av en person att hen får ANDNÖD när en NY har uppfattningar och vågar skriva.
Men min fråga, är nivån i den här tråden representativ för forumet?
 
H Heidelbeere skrev:
Jag är NY på "forumet".
Har blivit informerad av en person att hen får ANDNÖD när en NY har uppfattningar och vågar skriva.
Men min fråga, är nivån i den här tråden representativ för forumet?
Ja, det brukar spåra ut i de flesta trådar.

De trådar som fungerar bäst och håller sig till ämnet är de som behandlar en tydlig byggteknisk fråga och som redan i TS är väl avgränsade.
 
  • Haha
  • Gilla
Heidelbeere och 1 till
  • Laddar…
H Heidelbeere skrev:
Jag är NY på "forumet".
Har blivit informerad av en person att hen får ANDNÖD när en NY har uppfattningar och vågar skriva.
Men min fråga, är nivån i den här tråden representativ för forumet?
Ja dett är nivån när det ska diskuteras ekonomi, politik, relationer osv. som inte handlar om hantverk eller husbygge. Luta dig tillbaka och bli underhållen ;)
 
  • Gilla
  • Haha
robhol och 6 till
  • Laddar…
H Heidelbeere skrev:
är ekonomiska analfabeter
Även detta lägger nivåer att tänka på som "NY" på forum.😉
Brukar säga, "när man pekar på andra hur många fingrar pekar mot mig själv".
Eller som jag ibland gör, markerar bort trådar och besöker inte dem mera
 
Redigerat:
  • Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
R
I Intet skrev:
Utan att leta i tråden kan jag med god säkerhet säga att du har fel.
Fel om vad? Påstod du inte att BRICS skulle skapa en egen valuta som skulle ta över som valuta för oljehandeln?
I Intet skrev:
Det var modigt skrivet, för det här får du nog äta upp inom en snar framtid.

Inget tyder ju hittills på det. De två största ekonomierna i BRICS, Kina och Indien, hatar varandra så jag tror att det kan bli lite svårt för dem att samarbeta på något speciellt givande sätt.

Ryssland är förvisso en liten piss-ekonomi i sammanhanget, men det är inte direkt förtroendegivande att ha en terroriststat med i sitt ekonomiska samarbete. En annan av staterna, Sydafrika kunde inte ens Putin besöka för ett möta p.g.a. att de hade varit tvungna att arrestera honom.

Det enda de har gemensamt är att de ogillar USA (kanske mer än de ogillar varandra). Det är jag ganska övertygad inte kommer räcka hela vägen fram.

I Intet skrev:
Nej. Varför skulle de göra det?
För att det är deras paradgren att bryta avtal precis när de känner för det. För att inte tala om deras senaste runda med konfiskering av utländska tillgångar i landet.

Det går helt enkelt inte att lita på ryssland.
 
  • Gilla
Skandiamannen och 4 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Fel om vad? Påstod du inte att BRICS skulle skapa en egen valuta som skulle ta över som valuta för oljehandeln?
Nej men BRICS jobbar aktivt för en de-dollarization av världshandeln och själv ser jag väl Putin som en liten spelare i sammanhanget.

"Brics är en grupp länder vars uttalade syfte är att utgöra en motpol till västländernas ekonomiska dominans.
45 procent av världens befolkning, samt står för 28 procent av världens ekonomi."

På svenska om Brics
https://www.ui.se/landguiden/svara-ord/brics-landerna/

Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/BRICS
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
R RoAd skrev:
För att det är deras paradgren att bryta avtal precis när de känner för det. För att inte tala om deras senaste runda med konfiskering av utländska tillgångar i landet.

Det går helt enkelt inte att lita på ryssland.
Fråga Kurderna Hur det gick när de litade på USA. Eller har du förträngt det?
Alla stora länder är slurkstater. Skillnaden är att vi ser olika på vilka det är. USA bra skurk. Ryssland dålig skurk.
Du pratar som om du vore västs egen Bagdad Bob.
 
  • Haha
Skandiamannen och 1 till
  • Laddar…
I Intet skrev:
Fråga Kurderna Hur det gick när de litade på USA. Eller har du förträngt det?
Alla stora länder är slurkstater. Skillnaden är att vi ser olika på vilka det är. USA bra skurk. Ryssland dålig skurk.
Du pratar som om du vore västs egen Bagdad Bob.
Fråga Ukraina om dom är nöjda med hur Putin respekterar budapest avtalet??
Ukraina förfogade över 1900 kärnvapen och var världens tredje största kärnvapenmakt när dom lovades beskydd av Ryssland om dom skrotades.
Hur det gick ser vi ju nu.
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
MultiMan och 6 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Även detta lägger nivåer att tänka på som "NY" på forum.😉
Brukar säga, "när man pekar på andra hur många fingrar pekar mot mig själv".
Eller som jag ibland gör, markerar bort trådar och besöker inte dem mera
När får man ha en uppfattning?
Hur många inlägg krävs det?
Blir det några trådar kvar?
Vad krävs för att du ska ge upp?
 
A Argastesnickaren skrev:
Fråga Ukraina om dom är nöjda med hur Putin respekterar budapest avtalet??
Ukraina förfogade över 1900 kärnvapen och var världens tredje största kärnvapenmakt när dom lovades beskydd av Ryssland om dom skrotades.
Hur det gick ser vi ju nu.
Vad har det med usa:s svek mot kurderna att göra? Eller försöker du bara avleda frågan med lite gamnalt hederligt-jo men, ta det här istället? Ett politikerämne?
 
I Intet skrev:
Vad har det med usa:s svek mot kurderna att göra? Eller försöker du bara avleda frågan med lite gamnalt hederligt-jo men, ta det här istället? Ett politikerämne?
Kurderna är tongivande (göteborgsvits) i Sverige men vad har dom i en tråd om amortering att göra?
 
H Heidelbeere skrev:
När får man ha en uppfattning?
Hur många inlägg krävs det?
Blir det några trådar kvar?
Vad krävs för att du ska ge upp?
Jag citerade bara att du skrev "NY".
Sedan anser jag att man ska hålla god ton och helt undvika personangrepp, helst även nedsättande kommentarer. Finns lite här i forumregler, som vägledning.
https://www.byggahus.se/forum/threads/anvaendarvillkor-med-diskussionsregler.220278/
Vet inte när jag ger upp, oftast när det övergår till personangrepp, vet inte bättre.
OT får man leva med, det är oundvikligt.
 
Redigerat:
I Intet skrev:
Men kalkylerbara förväntningar är bara ett annat ord för spekulation
Så om exempelvis en anställd rörmokare bestämmer sig för att starta eget i aktiebolagsform ägnar sig denne åt spekulation? Jag ser det i alla fall inte så.
 
B Boende45 skrev:
Kurderna är tongivande (göteborgsvits) i Sverige men vad har dom i en tråd om amortering att göra?
Inte mycket. Bara som ett bevis på att även USA beter sig vidrigt men kommer undan med det.
Som i sin tur är en uppmaning till TS att inte allt för mycket lita på att framtiden är en spegelbild av gårdagen även om flera ser det som så sannolikt att de inte ens förstår att de spekulerar.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Så om exempelvis en anställd rörmokare bestämmer sig för att starta eget i aktiebolagsform ägnar sig denne åt spekulation? Jag ser det i alla fall inte så.
Ja det klart. Han spekulerar (troligtvis) att firman kommer att gå bra. Men hur det verkligen kommer att gå, vet han naturligtvis inte. Alltså en spekulation.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.