MrJay
M Markarbetaren skrev:
+35,8% i år.
Ett av mina bättre presterande innehav.
Ökning på 30,51% över tre månader, 50,49% under året; möjligt finansiellt eller prestandadiagram.

;)
 
  • Gilla
jannebmw
  • Laddar…
M
M Markarbetaren skrev:
Vad har ni för åsikter om Inission, Transtema, Eastnine och Infracom?
Sedan postningen för 1 mån sedan:
Insission + 28%
Transtema - 0,9%
Eastnine - 0,9%
Infracom + 10,9%
Likaviktade + 9,28%

Index (OMXSPI) + 2,98%
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
M
tttomten tttomten skrev:
Snygg kurva
Aktien som jag skrev om är upp 35,8% i år, inte min väska!
Bara för att förtydliga.
 
  • Gilla
tttomten
  • Laddar…
M
MrJay MrJay skrev:
[bild]

;)
Sånt där tillför inte mig eller nån annan så mycket. Skriv istället vilka aktier du köper idag som står högre om nån månad eller två;).

Edit:
Till Mr Jay;););)
Ekonomisk översikt; daytrading-konto; imponerande treårig avkastning på 6,781.68%; OMX Stockholm indexnärvaro.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
steve5432 och 2 till
  • Laddar…
A
sysmali sysmali skrev:
Jag håller delvis med om att fastighetsbolagen nära framtid inte ser positiv ut. Men varför stiger dem sedan ditt inlägg. Fattar inte.

Castellum har stigit 13%. På en månad 24%.

SBB B +20 på en månad.

Enligt dig så ska man sälja genast om man inte redan gjort det?
tycker jag har otroligt rätt, nyemissioner står som spön i baken i fastighetsbolagen och vi småsparare blir utspädda medans storfinansen skor sig.
Castellum är väl ett oroligt bra exempel på detta där Akelius med största sannolikhet kommer köpa sänka bolaget och sedan köpa ut det billigt.
 
sysmali
M Markarbetaren skrev:
Sånt där tillför inte mig eller nån annan så mycket. Skriv istället vilka aktier du köper idag som står högre om nån månad eller två;).

Edit:
Till Mr Jay;););)
[bild]
Oj då över 6700% på 3 år. :surprised:. Det var bra jobbat!
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
MrJay
M Markarbetaren skrev:
Sånt där tillför inte mig eller nån annan så mycket. Skriv istället vilka aktier du köper idag som står högre om nån månad eller två;).

Edit:
Till Mr Jay;););)
[bild]
Det är främst mitt NVDA innehav + lite småaktier som jag köpt på mig i slutet av december, jag daytradar inte (har varken tid eller ork).
 
  • Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
sysmali sysmali skrev:
Oj då över 6700% på 3 år. :surprised:. Det var bra jobbat!
Då hade det ju varit trevligt om man hade nån miljon investerad…….
 
A
T Taxture skrev:
Då hade det ju varit trevligt om man hade nån miljon investerad…….
fast du ska nog verkligen inte tro på dom siffrorna för dom är med största sannolikhet inte sanna.
Väldigt enkelt att bara gå in och skriva själv vilken siffra man vill att det ska stå.
 
A Aunty skrev:
tycker jag har otroligt rätt, nyemissioner står som spön i baken i fastighetsbolagen och vi småsparare blir utspädda medans storfinansen skor sig.
Castellum är väl ett oroligt bra exempel på detta där Akelius med största sannolikhet kommer köpa sänka bolaget och sedan köpa ut det billigt.
A Aunty skrev:
tycker jag har otroligt rätt, nyemissioner står som spön i baken i fastighetsbolagen och vi småsparare blir utspädda medans storfinansen skor sig.
Castellum är väl ett oroligt bra exempel på detta där Akelius med största sannolikhet kommer köpa sänka bolaget och sedan köpa ut det billigt.
Tycker du haft fel. Reka sälj och sen går aktien upp 25% är inte å ha rätt….

Poängen är å veta vad marknaden diskonterat och med 60% nedgång i Castellum var pest å kolera i kursen. Själv Köpte jag när Akelius köpte. Sålde av en del på uppjucket över 160(allt redovisat samma dag i tråden)

Akelius är långt ifrån ensam institutionell ägare i CAST så dina konspirationsteorier tror jag heller inte på.
 
Kan tyvärr inte mäta tusentals procent. Har alldeles för tråkig strategi för det.

Bäst tajmade köpet är nog Meda strax innan budet kom. Minns att jag trodde banken hade strul med att visa summorna för det var alldeles för mycket upp. Hade värdelös mottagning på telefonen så det tog ett tag innan jag såg att budet var ett faktum om den rusat +70% samma sekund. Sålde allt då och la det till handlingarna som en lyckad trade.

Blir att se fram emot lite utdelningar nu till våren.
Alltid gillat stabila utdelare som bas i portföljen.

Har som filosofi att inte göra av med mer än vad utdelningarna ger varje år. Under coronan när de ströp utdelningar var det tufft och räckte till löpande kostnader och ett växthus men inget mer.

Började 2006 med att sätta av 20% av nettolönen med ambitionen att höja 5% varje år.
Blev en viss störning 2018-2019 när det gick ett par miljoner av kapitalet till husbygget och tappade ca 100kkr i årlig utdelning.

Skulle funka att spara 100% av lönen idag och leva på passiva inkomster men då blir det inga dyra inköp utan bara drift av vardagen pga hård amortering.
Planen är att släcka lånet inom 8-9år då bundna går ut.
 
  • Gilla
Alle123 och 2 till
  • Laddar…
sysmali
P Pligg85 skrev:
Kan tyvärr inte mäta tusentals procent. Har alldeles för tråkig strategi för det.

Bäst tajmade köpet är nog Meda strax innan budet kom. Minns att jag trodde banken hade strul med att visa summorna för det var alldeles för mycket upp. Hade värdelös mottagning på telefonen så det tog ett tag innan jag såg att budet var ett faktum om den rusat +70% samma sekund. Sålde allt då och la det till handlingarna som en lyckad trade.

Blir att se fram emot lite utdelningar nu till våren.
Alltid gillat stabila utdelare som bas i portföljen.

Har som filosofi att inte göra av med mer än vad utdelningarna ger varje år. Under coronan när de ströp utdelningar var det tufft och räckte till löpande kostnader och ett växthus men inget mer.

Började 2006 med att sätta av 20% av nettolönen med ambitionen att höja 5% varje år.
Blev en viss störning 2018-2019 när det gick ett par miljoner av kapitalet till husbygget och tappade ca 100kkr i årlig utdelning.

Skulle funka att spara 100% av lönen idag och leva på passiva inkomster men då blir det inga dyra inköp utan bara drift av vardagen pga hård amortering.
Planen är att släcka lånet inom 8-9år då bundna går ut.
Jag sätter också av ca 20% sedan ett par år. Försöker köpa utdelningsaktier för hälften varje månad.

Vilka utdelare har du som är stabila?
 
sysmali sysmali skrev:
Jag sätter också av ca 20% sedan ett par år. Försöker köpa utdelningsaktier för hälften varje månad.

Vilka utdelare har du som är stabila?
Jag gillar ju läkemedel så Pfizer och AZ är ju med i basen. Aktiespararna Direktavkastning är en intressant fond som investerar i högutdelare men det vore dumt att rekommendera den som drog ner min vinst 2022. Hade några hundra tusen i den. Men innehaven fonden har är ju ändå bra vägledning kan jag tycka.

Nibe fick man upp ögonen för 2019 när vi köpte en F730 själva så den får ligga kvar men köper inte på dessa nivåer.

Rottneros är favoriten. Rätt i tiden med omställningen från plast till trä. Delar gärna ut när det går bra. Valutaboost.
Har studsat upp några ggr från 12 till 16kr köpte in en del redan på 6-6,60 kr men de pengarna hade gett bättre avkastning på annat håll de åren, köpt sen på 8-9kr och nu ger de en utdelning på 1,40kr.

Ssab och Boliden är ju trevligt men i dessa tider vete fasen vad man vågar sig köpa eller hålla kvar i.

Fastigheter sålde jag bort i vettig tid men kommer köpa igen. Banker har jag alltid haft och har kvar.

Hatar egentligen Telia. Tveksam om de får ordning på den aktien men har förtroende för ledningen och ger just nu över 7% DA men om de kan hålla utdelningarna är tveksamt. Med statligt ägande och 20.000 anställda som ska ha lön varje månad, nedåtgående trend så borde man fly skiten och inte handla nu som jag.
 
  • Gilla
sysmali
  • Laddar…
Saab köpte jag på ca 300 tyvärr för ett obetydligt belopp upp ca 78% sen köp, utdelning 7.5 i Maj tror jag.
Går trögt med oljan också, snm står och stampar men fyller nog fickorna på Lundin
 
Sbb höjer utdelningen med 12öre /året
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.