95 747 läst · 963 svar
96k läst
963 svar
Börsen svajar - hur tänker och agerar ni?
Nej absolut inte. Det var mer en reflektion på att det beskrevs ungefär som att alla större fastighetsbolag skulle gå i konkurs. Mycket möjligt att flera går i konkurs men någon kommer äga dom fastigheterna. Svåra är väl att veta vilka som försvinner.M Markarbetaren skrev:
Det var EN skribent som hade domedagsprofetior. Marknaden är nyktrare ön så..,N Niq skrev:
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Är det trollet som blev bannat som du tänker på? Att sektorn gått från glödhet/överhettad till kall som en vinternatt i jukkasjärvi har nog inte undgått någon, även om det sista tiden kommit lite ljumna vindar igen. Men med rådande ränteläge så finns det nog annat som inte är lika oroväckande att köpa.N Niq skrev:
Ja det är trollet som jag tänke på.
Jag har sett att bolagen gått ner mycket men jag har för tillfället inte haft något intresse för fastighesbolag i Sverige.
Däremot har jag sett på några reits från Usa. Dom har ju ganska hög utdelning men jag är lite fundersam om att investera i bolag från Usa för tillfället något verkar vara på väg att ändra med deras ekonomiska system.
Jag har sett att bolagen gått ner mycket men jag har för tillfället inte haft något intresse för fastighesbolag i Sverige.
Däremot har jag sett på några reits från Usa. Dom har ju ganska hög utdelning men jag är lite fundersam om att investera i bolag från Usa för tillfället något verkar vara på väg att ändra med deras ekonomiska system.
Renoverare
· Stockholm
· 18 568 inlägg
Du vet inte vad jag köper men jag verkar köpa fel…?J jannebmw skrev:
Konstigt påstående.
Om du haft Volvo hela livet har du haft en bra resa.
Själv väljer jag att diversifiera och handla aktivt vid stora dipps som finanskrisen/. Covid och krigen vi är inne i nu. Har alltid möjlighet att öka andelen vid stora dipps vilket man inte har om man är fullinvesterad.
Att äga Volvo efter rusningen per finanskrisen och inte sälja åtminstone delar innan den sjönk från 150kr till 30kr anser iallafall jag vara tjänstefel.
Ja det var bara ett urvalZ Zodde skrev:Du vet inte vad jag köper men jag verkar köpa fel…?
Konstigt påstående.
Om du haft Volvo hela livet har du haft en bra resa.
Själv väljer jag att diversifiera och handla aktivt vid stora dipps som finanskrisen/. Covid och krigen vi är inne i nu. Har alltid möjlighet att öka andelen vid stora dipps vilket man inte har om man är fullinvesterad.
Att äga Volvo efter rusningen per finanskrisen och inte sälja åtminstone delar innan den sjönk från 150kr till 30kr anser iallafall jag vara tjänstefel.
Men håll du på köp o sälj
Men det har funkat för mig
Men återinvesterat mina utdelningar o kommer gå i tidig pension men säkert gjort nåt fel
Men den första millen var jobbig