M Markarbetaren skrev:
Jo det är ju en form av resonemang, kan appliceras på det mesta. Kläder kommer alltid att behövas, H&M är ned 2,5% på 5 år. Så bara för att varan behövs så betyder det inte per automatik att det är en nobrainer.
Nej absolut inte. Det var mer en reflektion på att det beskrevs ungefär som att alla större fastighetsbolag skulle gå i konkurs. Mycket möjligt att flera går i konkurs men någon kommer äga dom fastigheterna. Svåra är väl att veta vilka som försvinner.
 
N Niq skrev:
Nej absolut inte. Det var mer en reflektion på att det beskrevs ungefär som att alla större fastighetsbolag skulle gå i konkurs. Mycket möjligt att flera går i konkurs men någon kommer äga dom fastigheterna. Svåra är väl att veta vilka som försvinner.
Det var EN skribent som hade domedagsprofetior. Marknaden är nyktrare ön så..,
 
  • Gilla
jannebmw
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Det var EN skribent som hade domedagsprofetior. Marknaden är nyktrare ön så..,
kryllar av dessa domedagsprofeter!!!!!
är man rädd för börsen bara håll sig borta!
den går alltid upp på sikt
 
J jannebmw skrev:
kryllar av dessa domedagsprofeter!!!!!
är man rädd för börsen bara håll sig borta!
den går alltid upp på sikt
Ja. När aktier i större bolag redan gått ned 50-60% är mycket elände redan indiskonterat …
 
M
N Niq skrev:
Nej absolut inte. Det var mer en reflektion på att det beskrevs ungefär som att alla större fastighetsbolag skulle gå i konkurs. Mycket möjligt att flera går i konkurs men någon kommer äga dom fastigheterna. Svåra är väl att veta vilka som försvinner.
Är det trollet som blev bannat som du tänker på? Att sektorn gått från glödhet/överhettad till kall som en vinternatt i jukkasjärvi har nog inte undgått någon, även om det sista tiden kommit lite ljumna vindar igen. Men med rådande ränteläge så finns det nog annat som inte är lika oroväckande att köpa.
 
Ja det är trollet som jag tänke på.
Jag har sett att bolagen gått ner mycket men jag har för tillfället inte haft något intresse för fastighesbolag i Sverige.
Däremot har jag sett på några reits från Usa. Dom har ju ganska hög utdelning men jag är lite fundersam om att investera i bolag från Usa för tillfället något verkar vara på väg att ändra med deras ekonomiska system.
 
Z Zodde skrev:
Ja. När aktier i större bolag redan gått ned 50-60% är mycket elände redan indiskonterat …
Aktiediagram som visar långsiktig tillväxt för VOLV B och OMXS30GI, med procentförändring och värden angivna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Z Zodde skrev:
Ja. När aktier i större bolag redan gått ned 50-60% är mycket elände redan indiskonterat …
 
Z Zodde skrev:
Ja. När aktier i större bolag redan gått ned 50-60% är mycket elände redan indiskonterat …
jag vet inte vad du köper ! men du verkar köpa fel:)
jag har fått ihop min pension o ett bra liv
har inte sålt nått utan bara köpt kör endast på utdelningaktier
ett ex volvohär
Aktiediagram som visar VOLV B och OMXS30GI-index över tid med procentuell förändring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J jannebmw skrev:
jag vet inte vad du köper ! men du verkar köpa fel:)
jag har fått ihop min pension o ett bra liv
har inte sålt nått utan bara köpt kör endast på utdelningaktier
ett ex volvohär
[bild]
Men blinkar du när du ska svänga är den stora frågan
 
  • Haha
  • Gilla
Husgubbe och 2 till
  • Laddar…
Vad tror ni priset blir på nybildade Neobo som kommer ut imorgon (avknoppade bostadsbolaget från sbb) ?

15.3miljarder är beståndet värt.
 
J jannebmw skrev:
jag vet inte vad du köper ! men du verkar köpa fel:)
jag har fått ihop min pension o ett bra liv
har inte sålt nått utan bara köpt kör endast på utdelningaktier
ett ex volvohär
[bild]
Du vet inte vad jag köper men jag verkar köpa fel…?
Konstigt påstående.

Om du haft Volvo hela livet har du haft en bra resa.
Själv väljer jag att diversifiera och handla aktivt vid stora dipps som finanskrisen/. Covid och krigen vi är inne i nu. Har alltid möjlighet att öka andelen vid stora dipps vilket man inte har om man är fullinvesterad.

Att äga Volvo efter rusningen per finanskrisen och inte sälja åtminstone delar innan den sjönk från 150kr till 30kr anser iallafall jag vara tjänstefel.
 
Z Zodde skrev:
Du vet inte vad jag köper men jag verkar köpa fel…?
Konstigt påstående.

Om du haft Volvo hela livet har du haft en bra resa.
Själv väljer jag att diversifiera och handla aktivt vid stora dipps som finanskrisen/. Covid och krigen vi är inne i nu. Har alltid möjlighet att öka andelen vid stora dipps vilket man inte har om man är fullinvesterad.

Att äga Volvo efter rusningen per finanskrisen och inte sälja åtminstone delar innan den sjönk från 150kr till 30kr anser iallafall jag vara tjänstefel.
Ja det var bara ett urval
Men håll du på köp o sälj
Men det har funkat för mig
Men återinvesterat mina utdelningar o kommer gå i tidig pension men säkert gjort nåt fel
Men den första millen var jobbig
 
  • Haha
El-Löken66
  • Laddar…
Aj :thumbdown:

Snart köpläge ;)
Aktieinformation visar EnQuest och Ferroamp, båda ner över 11%, med senaste handelskurser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M
M Markarbetaren skrev:
Waystream som jag hade på min lista tuggar på fint.
+35,8% i år.
Ett av mina bättre presterande innehav.
 
  • Gilla
Husgubbe och 1 till
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
+35,8% i år.
Ett av mina bättre presterande innehav.
Snygg kurva
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.