U Utdelning skrev:
Han tjänade sin del ja.. Hade det inte varit för den sektlika "fanbasen" och haussen om FING i börssnack så kanske även jag köpt in mig, men avstog när det blev prat att vd blev åtalad. Tänkte att det skulle skada företaget såpass mycket att det inte skulle gå något vidare , men festen fortsatte som aldrig förr :crysmile:
Var du på börssnack? Skrev mycket där fram till jag blev pensionär. Är den nedlagd?
 
M Markarbetaren skrev:
Fpc räknas nog inte som tillväxtcase längre. Årlig 3-årig vinsttillväxt i snitt -263%. Samma period -11% på omsättningstillväxt.
Fingerprint själva ser sig som ett tillväxtcase, iaf från november 2021 då de tydligen ökade flera resultat kvartalsvis.
Och de sågs tidigare som ett ypperligt tillväxtbolag.
 
  • Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Var du på börssnack? Skrev mycket där fram till jag blev pensionär. Är den nedlagd?
Ja, trodde att det kunde vara en bra portal att få reda på saker. Vet inte om den är nedlagd men jag slutade använda den efter att jag nappade på världens hausse om Kancera 2014, den skulle gå från 60kr till 300kr eller så på bara några dagar sa dom såklart! Så jag satt där och tänkte att fan va pengar jag kommer göra nu, jag kommer missa tåget snart så måste vara snabb! Den gick aldrig till 300 kr och jag gjorde en förlust som kändes in i märgen :crysmile:
 
M
Z Zodde skrev:
Det förstår jag också. Det är dock inte detsamma som att den INTE var det under många år.
Japp och när den VAR det så tjänade jag och många med mig oförtjänt bra med pengar.
 
M
U Utdelning skrev:
Fingerprint själva ser sig som ett tillväxtcase, iaf från november 2021 då de tydligen ökade flera resultat kvartalsvis.
Och de sågs tidigare som ett ypperligt tillväxtbolag.
Yes och köper man tillväxtbolag så kan man tjäna bra med pengar, inget man köper och glömmer mao., kan vi nu konstatera i efterhand. Då är det "gubbaktier" som gäller.:D
 
M Markarbetaren skrev:
Yes och köper man tillväxtbolag så kan man tjäna bra med pengar, inget man köper och glömmer mao., kan vi nu konstatera i efterhand. Då är det "gubbaktier" som gäller.:D
Köper du inte tillväxt på lång tid? Du måste missat många godbitar!
 
M
U Utdelning skrev:
Köper du inte tillväxt på lång tid? Du måste missat många godbitar!
Jag använder mig av börsdata som screener och mycket momentum och trend i nyckeltalen utöver tillväxt. Det är en hobby så jag uppdaterar portföljen ganska ofta.
 
  • Gilla
JLyck och 1 till
  • Laddar…
A
U Utdelning skrev:
Fingerprint själva ser sig som ett tillväxtcase, iaf från november 2021 då de tydligen ökade flera resultat kvartalsvis.
Och de sågs tidigare som ett ypperligt tillväxtbolag.
om jag ser mig som en groda är jag en groda då?

Fingerprint är inget tillväxtbolag:
Omsättningstillväxt minus 60%
Vinsttillväxt minus 500%

vart är tillväxten?
 
  • Haha
  • Gilla
Igen och 1 till
  • Laddar…
A
M Markarbetaren skrev:
Yes och köper man tillväxtbolag så kan man tjäna bra med pengar, inget man köper och glömmer mao., kan vi nu konstatera i efterhand. Då är det "gubbaktier" som gäller.:D
men hur denfinierar du tillväxt då?

Atlas är det en tillväxtaktie? eller utdelningsaktie?
Det ena utesluter inte det andra
 
A
M Markarbetaren skrev:
Jag använder mig av börsdata som screener och mycket momentum och trend i nyckeltalen utöver tillväxt. Det är en hobby så jag uppdaterar portföljen ganska ofta.
släpper övriga diskussioner och försöker gå vidare.

av intresse vad visar din screener för bolag idag?, alltid kul att se om något överlappar
 
A Aunty skrev:
om jag ser mig som en groda är jag en groda då?

Fingerprint är inget tillväxtbolag:
Omsättningstillväxt minus 60%
Vinsttillväxt minus 500%

vart är tillväxten?
Helt omöjligt att diskutera något med dig. Lycka till.
 
  • Gilla
  • Haha
JLyck och 2 till
  • Laddar…
M
U Utdelning skrev:
Helt omöjligt att diskutera något med dig. Lycka till.
Gör som jag, ignorera! Vet inte hur många trådar experten är inne och härjar i:D
 
  • Gilla
JLyck
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Gör som jag, ignorera! Vet inte hur många trådar experten är inne och härjar i:D
Ja, jag ser att människan går loss lite var stans :rofl:
 
  • Haha
JLyck och 1 till
  • Laddar…
sysmali
Jag sitter på säljknappen gällande SBB, men dom rackarna går ju upp. Med tanke på tidigare diskussion i tråden så undrar man ju varför de inte sjunker?
 
sysmali sysmali skrev:
Jag sitter på säljknappen gällande SBB, men dom rackarna går ju upp. Med tanke på tidigare diskussion i tråden så undrar man ju varför de inte skjunker?
För att marknaden ser längre fram än skribenter på BH som tenderar att se på dagsläget eller som det såg ut förra veckan. ..
 
  • Gilla
Igen och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.