Jag har gjort det, därav önskar jag ärendenummer till anmälan för att påvisa att vissa fått igenom sin klagan. kanske någon annan som ”fått rätt” vill ge ut sitt ärendenummer?
Huddingebo Huddingebo skrev:
Har någon anmält till ARN?
Jag vägrar lägga 2h i veckan på städning av mina nya luckor. De har sålt luckor
 
  • Gilla
annalarsdotter och 1 till
  • Laddar…
Bra att veta.
jag funderar på om jag ska ge upp, vilket verkligen bär emot, eller ta ytterligare en vända med IKEA. Peppad av dig så kommer jag också anmäla till ARN, så jag vore också tacksam för ärendenummer om ngn fått igenom reklamationen OCH fått en bra deal.

Min reklamation är godkänd och därför fick jag nys luckor, men som sagt så är det ju samma sak igen med de nya luckorna.
Haidie Adolfsson Haidie Adolfsson skrev:
Jag har gjort det, därav önskar jag ärendenummer till anmälan för att påvisa att vissa fått igenom sin klagan. kanske någon annan som ”fått rätt” vill ge ut sitt ärendenummer?


Jag vägrar lägga 2h i veckan på städning av mina nya luckor. De har sålt luckor
 
Hej! Ja det kan jag göra. Jag skickar privat meddelande till dig.

Med vänlig hälsning, Matilda


Haidie Adolfsson Haidie Adolfsson skrev:
Hej Matilda. Skulle du kunna tänka dig att skicka ett ärendenummer på reklamationen till mig? Allt de ger är nya städråd och det nöjer inte jag mig med… Haidie


Haidie Adolfsson Haidie Adolfsson skrev:
Hej Matilda. Skulle du kunna tänka dig att skicka ett ärendenummer på reklamationen till mig? Allt de ger är nya städråd och det nöjer inte jag mig med… Haidie
 
Äntligen! Jag fick rätt hjälp när jag vände mig till ARN! Jag hävdade falsk marknadsföring samt att Ikea erkänner fel på produkten genom att skriva om produktbeskrivningen. Nämnde även att andra som klagat fått väldigt olika beroende på vilken handläggare man fick på ärendet och att det är helt orimligt att få olika hjälp eller bli nekad när det är produkten som brister. När jag lämnat in min klagan till ARN blev jag kontaktad av Ikea som nu gett mig nya luckor som de bekostat lackeringen på! Jag köpte mitt kök i april 2021 när det såldes som miljövänligt och lätt att hålla rent, så om du köpte innan de gick ut med att det är omöjligt att hålla rent så ta striden, det känns värt det! Nu har jag mina Nya luckor här hemma och jag skall nu ”bara” lägga ett par kvällar på att byta ut dem och sedan är mitt kök äntligen klart!
 
  • Ihopvikta kartongförpackningar och omonterade möbeldelar på golvet vid ett fönster. Uppackning eller montering pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • E-postmeddelande på mobilen, IKEA-kommunikation, erbjuder VEDDINGE front kostnadsfritt, rörande BODARP lackering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Amisk och 5 till
  • Laddar…
Johanlars Johanlars skrev:
Hej

Jag upplever samma problem med Bodarp, fettfläckar och fingeravtryck som inte går att torka bort hur mycket man än försöker. Har också inlett en reklamationsprocess med IKEA, får se vad det slutar. De menade på att man behöver torka med medel direkt efter man tagit av skyddsfolien vilket jag inte gjorde, jag torkade med fuktig trasa vilket ska funka lika bra enligt bruksanvisningen. Känns tyvärr som att ytan är för porös på något sätt, håller med tidigare att man får räkna med att behöva städa oftare med en matt yta, men att man aldrig kan få det helt rent är inte godkänt tyvärr.
Hej…jag har ett lika dant kök som jag får rent genom att blanda galltvål flyttande med vatten. Sprayar på och torkar och efter torkar med en microduk. Ett tips bara. För mig funkar det bra. (y)
 
D DahlEricsson1000 skrev:
Hej!

Upplever exakt samma problem. Normala fett fläckar från händer osv är nästan omöjliga att få bort, har provat det mesta. Kör nu såpa och gnuggar rejält med blöt fibertrasa, sedan direkt på med torr fibertrasa. Att få rent en front på en låda tar ca 10 minuter och att göra rent alla skåpsluckor tar flera timmar och då blir det ändå inte bra! Så besviken på att ett nytt kök ser flera år gammalt ut. Känns inte som att det ska vara så här!

Hej…jag har ett lika dant kök som jag får rent genom att blanda galltvål flyttande med vatten. Sprayar på och torkar och efter torkar med en microduk. Ett tips bara. För mig funkar det bra. (y)
 
Jeg har læst med her længe. Jeg har et køkken med Bodarp hylder fra Ikea i Danmark og jeg har lavet en sag gennem Byggeriets Ankenævn, som er den instans man kan klage til i DK (som ARN). Jeg har vundet sagen og Ikea er blevet bedt om at forbedre mit køkken, fordi der er en fejl på produktet (hylderne), at de ikke kan rengøres ved den daglige rengøring. Ikea har accepteret dommen. Hold fast overfor Ikea – de har et køkken på markedet, som ikke ville være der.
 
  • Gilla
annalarsdotter och 2 till
  • Laddar…
gitte Winther gitte Winther skrev:
Jeg har læst med her længe. Jeg har et køkken med Bodarp hylder fra Ikea i Danmark og jeg har lavet en sag gennem Byggeriets Ankenævn, som er den instans man kan klage til i DK (som ARN). Jeg har vundet sagen og Ikea er blevet bedt om at forbedre mit køkken, fordi der er en fejl på produktet (hylderne), at de ikke kan rengøres ved den daglige rengøring. Ikea har accepteret dommen. Hold fast overfor Ikea – de har et køkken på markedet, som ikke ville være der.[/

Hej…jag har ett lika dant kök som jag får rent genom att blanda galltvål flyttande med vatten. Sprayar på och torkar och efter torkar med en microduk. Ett tips bara. För mig funkar det bra. (y)
 
Haidie Adolfsson Haidie Adolfsson skrev:
Äntligen! Jag fick rätt hjälp när jag vände mig till ARN! Jag hävdade falsk marknadsföring samt att Ikea erkänner fel på produkten genom att skriva om produktbeskrivningen. Nämnde även att andra som klagat fått väldigt olika beroende på vilken handläggare man fick på ärendet och att det är helt orimligt att få olika hjälp eller bli nekad när det är produkten som brister. När jag lämnat in min klagan till ARN blev jag kontaktad av Ikea som nu gett mig nya luckor som de bekostat lackeringen på! Jag köpte mitt kök i april 2021 när det såldes som miljövänligt och lätt att hålla rent, så om du köpte innan de gick ut med att det är omöjligt att hålla rent så ta striden, det känns värt det! Nu har jag mina Nya luckor här hemma och jag skall nu ”bara” lägga ett par kvällar på att byta ut dem och sedan är mitt kök äntligen klart!
Hej! Vad glädjande att höra att IKEA gett med sig efter en ARN-anmälan. Skulle du kunna tänka dig att dela ditt diarie- eller ärendenummer hos ARN, så kanske det räcker att kommunicera till IKEA för att få hjälp av dem.
Du får gärna maila mig den i sånt fall; annalarsdotter71@gmail.com, Tack på förhand!
 
A annalarsdotter skrev:
Hej! Vad glädjande att höra att IKEA gett med sig efter en ARN-anmälan. Skulle du kunna tänka dig att dela ditt diarie- eller ärendenummer hos ARN, så kanske det räcker att kommunicera till IKEA för att få hjälp av dem.
Du får gärna maila mig den i sånt fall; annalarsdotter71@gmail.com, Tack på förhand!

Hej Anna. Tror inte du kommer så långt med mitt ärendenummer då IKEA’s svar till mig var att alla ärenden behandlas individuellt, men du (övriga) får det ändå: 2022-23354 Lycka till!!
 
  • Gilla
annalarsdotter
  • Laddar…
Haidie Adolfsson Haidie Adolfsson skrev:
Äntligen! Jag fick rätt hjälp när jag vände mig till ARN! Jag hävdade falsk marknadsföring samt att Ikea erkänner fel på produkten genom att skriva om produktbeskrivningen. Nämnde även att andra som klagat fått väldigt olika beroende på vilken handläggare man fick på ärendet och att det är helt orimligt att få olika hjälp eller bli nekad när det är produkten som brister. När jag lämnat in min klagan till ARN blev jag kontaktad av Ikea som nu gett mig nya luckor som de bekostat lackeringen på! Jag köpte mitt kök i april 2021 när det såldes som miljövänligt och lätt att hålla rent, så om du köpte innan de gick ut med att det är omöjligt att hålla rent så ta striden, det känns värt det! Nu har jag mina Nya luckor här hemma och jag skall nu ”bara” lägga ett par kvällar på att byta ut dem och sedan är mitt kök äntligen klart!
Haidie Adolfsson Haidie Adolfsson skrev:
Äntligen! Jag fick rätt hjälp när jag vände mig till ARN! Jag hävdade falsk marknadsföring samt att Ikea erkänner fel på produkten genom att skriva om produktbeskrivningen. Nämnde även att andra som klagat fått väldigt olika beroende på vilken handläggare man fick på ärendet och att det är helt orimligt att få olika hjälp eller bli nekad när det är produkten som brister. När jag lämnat in min klagan till ARN blev jag kontaktad av Ikea som nu gett mig nya luckor som de bekostat lackeringen på! Jag köpte mitt kök i april 2021 när det såldes som miljövänligt och lätt att hålla rent, så om du köpte innan de gick ut med att det är omöjligt att hålla rent så ta striden, det känns värt det! Nu har jag mina Nya luckor här hemma och jag skall nu ”bara” lägga ett par kvällar på att byta ut dem och sedan är mitt kök äntligen klart!
Haidie Adolfsson Haidie Adolfsson skrev:
Äntligen! Jag fick rätt hjälp när jag vände mig till ARN! Jag hävdade falsk marknadsföring samt att Ikea erkänner fel på produkten genom att skriva om produktbeskrivningen. Nämnde även att andra som klagat fått väldigt olika beroende på vilken handläggare man fick på ärendet och att det är helt orimligt att få olika hjälp eller bli nekad när det är produkten som brister. När jag lämnat in min klagan till ARN blev jag kontaktad av Ikea som nu gett mig nya luckor som de bekostat lackeringen på! Jag köpte mitt kök i april 2021 när det såldes som miljövänligt och lätt att hålla rent, så om du köpte innan de gick ut med att det är omöjligt att hålla rent så ta striden, det känns värt det! Nu har jag mina Nya luckor här hemma och jag skall nu ”bara” lägga ett par kvällar på att byta ut dem och sedan är mitt kök äntligen klart!
vilken målarfirman använde du och vilken färg?
 
Amisk Amisk skrev:
vilken målarfirman använde du och vilken färg?
kan tyvärr inte rekommendera firman jag anlitade då de fick göra om jobbet på flertalet luckor och några blev inte perfekta andra gången heller, men satte de där de syns minst. Färgkoden är svår då det blir en annan yta på en trälucka så fast att jag tog den kod Ikea gav så blev färgen aningens mörkare. Bästa är att ta med sig en gammal lucka så att målarfirman får läsa av färgen med instrument de har där på plats.
 
  • Gilla
Amisk
  • Laddar…
M Matildamalte skrev:
Vi har satt in de grågröna köket Bodarp från Ikea. Luckorna har en plastfolie som framsida. Och det står på deras hemsida att ”Folie ger en len och praktisk yta som står emot fukt och fläckar och är enkla att rengöra.”

MEN det är exakt tvärtom. Det blir jättelätt fläckigt och de är i princip omöjligt att torka/göra rent utan att de blir flammigt/torkränder. Dessa torkränder syns jättemycket när solen ligger på och förstör verkligen hela intrycket av köket..

I manualen står det ”Eftertorka med torr trasa. Rengör med mjuk trasa fuktad i vatten och ev. rengöringsmedel utan slipmedel eller tvållösning.” Detta har jag givetvis testat och det blir ändå torkränder. Jag har också testat mirakeltrasa.

Någon här med Bodarps luckor? Hur gör ni för att göra rent och undvika att det blir flammigt/torkränder?

Jag har pratat med en bekant med samma kök som har samma problem. Hen har försökt reklamera köket pga detta.


Med vänlig hälsning, Matilda
Hej!
Det är samma problem även för oss. Går inte att göra rent
 
Har samma problem, blir tokig. Önskar egentligen att någon här orkade ta i det och att vi gick samman och klagade. Har läst tidigare att några fått vita luckor och Ikea har även bekostat målning av dessa. De fick dock gå till allmänna reklamationsnämnden med ärendet. Jag skullevilja ha:
1. Nya luckor
2. Ommålning
3. Ned och upp montering.
Då skulle jag kunna säga att Ikea är ett bra företag, just nu sätter jag inte min fot innanför dörren på Ikea.
 
Düsseldorff
Amisk Amisk skrev:
Har samma problem, blir tokig. Önskar egentligen att någon här orkade ta i det och att vi gick samman och klagade. Har läst tidigare att några fått vita luckor och Ikea har även bekostat målning av dessa. De fick dock gå till allmänna reklamationsnämnden med ärendet. Jag skullevilja ha:
1. Nya luckor
2. Ommålning
3. Ned och upp montering.
Då skulle jag kunna säga att Ikea är ett bra företag, just nu sätter jag inte min fot innanför dörren på Ikea.
Du är ju här. Ta tag i det du.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.