Hur har det gått för er alla med bodarp luckorna? Tyvärr gick jag på samma nit då vi nyligen köpte luckorna och upptäckte problemet. Har kontaktat Ikea men fått ungefär samma svar som er. Att prova galltvål och att jag skulle ha förstått att det var merjobb med matta luckor. Fick även tipset att använda galltvål men tycker inte det hjälper jättebra och gno får vi göra flera gånger om dagen. Jag har skapat ett reklamationsärende men det satt hårt fast innan jag fick det. Tycker att dom borde ha gjort något åt det med tanke på antal reklamationer.
 
  • Matt gröna köksluckor med svarta handtag, synliga fläckar och stänk, intill en diskho med diskmedel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag använder mirakelsvamp lätt fuktad och torkar torrt med mirakelduk. Enkelt, lätt och bra resultat.

Köpte svampen/svamparna på Biltema.
 
  • Gilla
Davidbagare
  • Laddar…
M Martha Östlund skrev:
Ok så ingen galltvål alltså?
provade olika alternativ som föreslagits med inget slår mirakelsvampen glöm bara inte att fukta den.
 
  • Gilla
Davidbagare
  • Laddar…
K Kärrbrink skrev:
Hej!
Jag har samma problem med Axstad köksluckor och sökte och hittade den här tråden. Det som funkar bäst på mina är ren linoljesåpa som jag sen torkar av med en fuktigt trasa. Men det känns väldigt trist att behöva hålla på och gnugga fläckar i tid och otid.
Med vänlig hälsning, Malin

Hej,

Vi har också Axstad luckor och exakt samma problem. Blir tokig! Hur länge har du haft dina luckor? Våra är ca 1,5 år gamla... Går allt bort med ren linoljesåpa eller blir det bara mindre fläckigt? Mvh Emma
 
Är det någon som har lyckats få någon erforderlig ersättning från IKEA gällande denna skräplucka?

Om de hade hanterat detta på ett professionellt sätt hade följande nya text på ikea.se ang Bodarp varit lite kul, nu blir det lite platt fall och ett ypperligt exempel på IKEAs tro på storytelling kontra riktig kundvård.

”Extra kärlek och omsorg kan behövas för att ta bort fläckar och fingeravtryck från den vackra matta ytan.”

För mig så lyckades deras uppenbara uttröttnings taktik, jag orkade inte hålla på mer, nu känner jag lite ny energi när jag såg detta så kanske dags att dra igång igen.
 
  • Gilla
annalarsdotter
  • Laddar…
Johanlars Johanlars skrev:
Är det någon som har lyckats få någon erforderlig ersättning från IKEA gällande denna skräplucka?

Om de hade hanterat detta på ett professionellt sätt hade följande nya text på ikea.se ang Bodarp varit lite kul, nu blir det lite platt fall och ett ypperligt exempel på IKEAs tro på storytelling kontra riktig kundvård.

”Extra kärlek och omsorg kan behövas för att ta bort fläckar och fingeravtryck från den vackra matta ytan.”

För mig så lyckades deras uppenbara uttröttnings taktik, jag orkade inte hålla på mer, nu känner jag lite ny energi när jag såg detta så kanske dags att dra igång igen.
Hej,

Efter många om och men, flertalet samtal och en väldig frustation, har vi fått luckorna bytta utav deras hantverkare och även en mellanskilland för kostnaden för luckorna.

Va det värt tiden och jobbet- knappast!

Dessutom får vi åtgärda vissa saker som hantverkaren har gjort då det inte lever upp till våra förväntningar!
 
Johanlars Johanlars skrev:
Är det någon som har lyckats få någon erforderlig ersättning från IKEA gällande denna skräplucka?

Om de hade hanterat detta på ett professionellt sätt hade följande nya text på ikea.se ang Bodarp varit lite kul, nu blir det lite platt fall och ett ypperligt exempel på IKEAs tro på storytelling kontra riktig kundvård.

”Extra kärlek och omsorg kan behövas för att ta bort fläckar och fingeravtryck från den vackra matta ytan.”

För mig så lyckades deras uppenbara uttröttnings taktik, jag orkade inte hålla på mer, nu känner jag lite ny energi när jag såg detta så kanske dags att dra igång igen.
jag fick nya luckor och även några stommar då de luckorna vi valde inte funkade med några stommar vi har. Om du fortsätter ligga på så kan de gå med på att du får nya luckor. Det enda dom vill slippa är att betala hantverkare. Inget problem i mitt fall då jag byggde vårt kök själv. Vi valde ikeas dyraste luckor sinarp/hasslarp och ikea stod för kostnaden.
Så tjata och kräv att det erbjuder nya luckor
 
  • Gilla
Moggelito81
  • Laddar…
Om ni ändå ska måla om dom nya luckorna, varför målar ni inte istället dom gamla, är ju färgen de är fel på inte själva luckan?
 
J Jk99 skrev:
Om ni ändå ska måla om dom nya luckorna, varför målar ni inte istället dom gamla, är ju färgen de är fel på inte själva luckan?
Det är en plastfolie på luckorna. Är nog svårt att lacka på en folie.
 
  • Gilla
Amisk och 1 till
  • Laddar…
E emma.u skrev:
Hej,

Vi har också Axstad luckor och exakt samma problem. Blir tokig! Hur länge har du haft dina luckor? Våra är ca 1,5 år gamla... Går allt bort med ren linoljesåpa eller blir det bara mindre fläckigt? Mvh Emma
Håller just på i detta nu att sätta upp axstad, lagom roligt när man läser att även denna lider av detta problem.
Var medveten om att den gröna var kass så därför safeade jag med axstad, trodde jag..
Nått man kan göra förebyggande? Har inte ens dragit bort de blåskyddsplasten än.
 
S SR1 skrev:
Hej,

Efter många om och men, flertalet samtal och en väldig frustation, har vi fått luckorna bytta utav deras hantverkare och även en mellanskilland för kostnaden för luckorna.

Va det värt tiden och jobbet- knappast!

Dessutom får vi åtgärda vissa saker som hantverkaren har gjort då det inte lever upp till våra förväntningar!
Tack för svar, hade ni anlitat hantverkare från dem vid monteringen av Bodarp?
 
davveno1 davveno1 skrev:
Håller just på i detta nu att sätta upp axstad, lagom roligt när man läser att även denna lider av detta problem.
Var medveten om att den gröna var kass så därför safeade jag med axstad, trodde jag..
Nått man kan göra förebyggande? Har inte ens dragit bort de blåskyddsplasten än.
Hej, kolla om det går att lacka dem annars så rekommenderar jag dig att byta luckor. Hade vi vetat vad vi vet idag så hade vi inte valt dem alls, även fast de är jättefina (när de inte är fläckiga)
 
  • Gilla
annalarsdotter
  • Laddar…
E emma.u skrev:
Hej, kolla om det går att lacka dem annars så rekommenderar jag dig att byta luckor. Hade vi vetat vad vi vet idag så hade vi inte valt dem alls, även fast de är jättefina (när de inte är fläckiga)
Men syns de lika tydligt på axstad som på bodarp? Är det i släpljus?
Omöjligt att torka bort?
 
davveno1 davveno1 skrev:
Men syns de lika tydligt på axstad som på bodarp? Är det i släpljus?
Omöjligt att torka bort?
Ingen aning om de syns lika tydligt som Bodarp. Vi har de mörkgrå luckorna från Axstad och det syns väldigt tydligt. Och ja, fläckarna är väldigt svåra att ta bort.. Ska testa med de tips ovanför men vi får se.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.