8 091 läst · 52 svar
8k läst
52 svar
”Blocket vs Tradera vs Marketplace vs Byggahus”
Allvetare
· Tullinge
· 6 034 inlägg
Jag tycker det är intressant att en sajt slutet 2024 har en sökfunktion som är lika urusla som sökmotorerna var för 20år sedan. Inte blir det bättre. Det gör att Marketplace går bort. Det blir inte roligt.
Korkade människor? Det finns på alla annonsplatser
Korkade människor? Det finns på alla annonsplatser
Snarare tvärt om de som åkt långt vill sällan åka hem tomhänta..+ som säljareRabbithole skrev:
Jag har inte sålt saker på evigheter men om jag är intresserad av något på distans kan jag tänka mig att skicka ett bud. Jag förstår av många inlägg att det är en grund för lurendrejeri men jag är inte med på hur? Vad ska jag undvika?
Buden brukar oftast vara så att man då ska betala en försäkring eller deposition, sen ska man få pengarna för varan och depositionen av budet. Det kan även vara så att de bara vill komma åt ens uppgifter, typ kortuppgifter som ska fyllas i något formulär.Z z_bumbi skrev:
Enklast är bara att syna bluffen och säga att de är välkomna att skicka sitt bud och de får varan med sig om man får pengarna och samtidigt vara tydlig med att man själv inte kommer att betala några avgifter eller försäkringar. Då slutar de snabbt att skriva tillbaka.
Blocket - - - - -
Deras sk säkerhetstjänst är ett enda stort skämt, en stor bluff. Dom gör INTE ETT SKIT för att få fast bedragare, trots att man har i princip allt dom behöver för att se till att man kommer i kontakt med bedragaren och kan sätta dit dom.
Marketplace - - - -
Skänkes översållas av massa miffon som tycker det är roligt att anmäla intresse för att fä varan som skänkes, speciellt roligt verkar det vara att använda arabiska namn när man kör sina "pranks" ... jävla idioter är vad dom är, vad är det för roligt med falsk budgivning 😡
Och anmälningsfunktionen är typ som Blockets, ett jävla stort skämt, dom gör INGENTING!
Tradera + + + +
Det är dom enda som tar säkerhet på allvar, dom enda som tar begreppet kundtjänst på allvar. Det är här som seriösa säljarna och köparna finns.
Deras sk säkerhetstjänst är ett enda stort skämt, en stor bluff. Dom gör INTE ETT SKIT för att få fast bedragare, trots att man har i princip allt dom behöver för att se till att man kommer i kontakt med bedragaren och kan sätta dit dom.
Marketplace - - - -
Skänkes översållas av massa miffon som tycker det är roligt att anmäla intresse för att fä varan som skänkes, speciellt roligt verkar det vara att använda arabiska namn när man kör sina "pranks" ... jävla idioter är vad dom är, vad är det för roligt med falsk budgivning 😡
Och anmälningsfunktionen är typ som Blockets, ett jävla stort skämt, dom gör INGENTING!
Tradera + + + +
Det är dom enda som tar säkerhet på allvar, dom enda som tar begreppet kundtjänst på allvar. Det är här som seriösa säljarna och köparna finns.
Tack för svar. Jag har faktiskt undrat ett tag då mycket varken ör i närområdet eller lönar sig att frakta.Walle85 skrev:Buden brukar oftast vara så att man då ska betala en försäkring eller deposition, sen ska man få pengarna för varan och depositionen av budet. Det kan även vara så att de bara vill komma åt ens uppgifter, typ kortuppgifter som ska fyllas i något formulär.
Enklast är bara att syna bluffen och säga att de är välkomna att skicka sitt bud och de får varan med sig om man får pengarna och samtidigt vara tydlig med att man själv inte kommer att betala några avgifter eller försäkringar. Då slutar de snabbt att skriva tillbaka.
En kul grej var när jag hade annons om piano skänkes. Fick flera förslag från folk som ville skicka ett bud med pengarna och sedan skulle jag lämna ”varan” till budet. Jag svarade att budet hemskt gärna fick hämt ”varan” gratis! Ingen nappade!Walle85 skrev:Buden brukar oftast vara så att man då ska betala en försäkring eller deposition, sen ska man få pengarna för varan och depositionen av budet. Det kan även vara så att de bara vill komma åt ens uppgifter, typ kortuppgifter som ska fyllas i något formulär.
Liknande trådar
-
Erfarenheter av Blockets tjänster (bygglovsritningar)
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design -
Vart säljer man villaolja? Blocket och Tradera nekar min annons.
Olja & El -
Makita, paket vs Tradera-import?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Golvslipning i Stockholm? (Blocket?)
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Finjas Ergothermblock vs H+H Celcons CelBlocket?
Stenhus