84 502 läst · 1 428 svar
85k läst
1,4k svar
Bilar som kör för nära cyklist
Ja, det är märkligt vad många kvinnor som har problem med män som klär sig i osmickrande tighta kläder, det är ju det omvända som är normen.engs skrev:Hört en del kvinnor (typen som gillar män alltså) som uttrycker att det ser för jäkla otrevligt ut med män i för tighta kläder. I synnerhet cykelbyxor som både framhäver vissa saker och ser ut som de har vuxenblöja/gjort på sig från andra håll... ivf 98% av männen. Kommer Brad Pitt (insert mer modern manlig sexsymbol jag ej är bekant med) i de så tar de nog en extra titt ändå.
Så att det alltid skulle vara osäkerhet tror jag inte när män upplever samma sak.
Fråga, varför kör man ofta med liten hård sadel och stoppning i brallorna istället för stoppad sadel direkt? Vikten borde vara densamma om det är det man jagar.
Minns att jag fick bita mig i tungan på en fest när ett tjejgäng hånade män i speedos, tydligen helt utan tanke på att baddräkt / bikini är lika avslöjande (ingen av dem heller var någon jag skulle titta på för nöjes skull...).
Baddräkt måste vara en av de fulare utstyrelserna. Jag menar, inte tävlingssimmar alla damer och gubbar som har de på sig.H hapazard skrev:Ja, det är märkligt vad många kvinnor som har problem med män som klär sig i osmickrande tighta kläder, det är ju det omvända som är normen.
Minns att jag fick bita mig i tungan på en fest när ett tjejgäng hånade män i speedos, tydligen helt utan tanke på att baddräkt / bikini är lika avslöjande (ingen av dem heller var någon jag skulle titta på för nöjes skull...).
Vem fan bryr sig om vad folk har på sig egentligen. Så länge folk har kläder på sig så får man vara glad.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 723 inlägg
Klart det spelar roll hur folk klär sig. Fånigt att låtsas om motsatsen.
Men att hetsa upp sig över hur någon man ändå inte blir upphetsad av klär sig verkar ta ohemult mycket energi för vissa. Om jag inte visste bättre skulle jag nästan tro att de letade efter saker att jaga upp sig över.
Men att hetsa upp sig över hur någon man ändå inte blir upphetsad av klär sig verkar ta ohemult mycket energi för vissa. Om jag inte visste bättre skulle jag nästan tro att de letade efter saker att jaga upp sig över.
Så länge kläderna är hela och inte luktar så har det ganska liten betydelse. =)Nötegårdsgubben skrev:
Det är självklart annorlunda i storstäder mot landsbygd.
De få rika jag känner och vet vilka de är i närområdet klär som vilken annan människa som helst.
Enda kravet jag kan tycka är väl att man inte ska visa hela myntinkastet när man går runt och plockar mat i köttdisken eller vid osten. Ja att man har nått på överkroppen med såklart.
Att bli kinkig över att människor tränar i just träningskläder visar att man är problemfri.
Då har jag precis hämtat matkassar -något blev dock fel, två kassar istället för fem/sex- och som vanligt slickade jag inte vägkanten den sträcka jag tvingas cykla på bilvägen.
Hade tre bilar bakom mig i en halv minut men de får inte lättare att köra om bara för att jag vinglar med hjulen i gruset.
Funderar på om det finns en LEDslinga i rött som går på batteri och jag kan lägga runt vagnens överkant?
Hade tre bilar bakom mig i en halv minut men de får inte lättare att köra om bara för att jag vinglar med hjulen i gruset.
Funderar på om det finns en LEDslinga i rött som går på batteri och jag kan lägga runt vagnens överkant?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det kan man säkert, men varför? Ställa dem på bordet så att du får titta på dem? (jag har artros)AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 400 inlägg
Medlem
· Korpilombolo
· 3 351 inlägg
Tänkte börja cykla till jobbet igen men med tanke på denna tråds längd verkar det fortfarande vara svårt med samförstånd i trafiken. De bilister som ogillar cyklister i trafiken borde prova att cykla själva en vecka för att öka förståelsen för hur utsatt man är som cyklist.
När jag själv kör bil och försöker jag ge cyklisterna utrymme. Jag har krockat med en bilist som korsade en cykelbana utan att se mig när jag cyklade till jobbet och jag har fortfarande sviter två år senare. Cykeln, hjälmen och kläder blev också förstörda.
När jag själv kör bil och försöker jag ge cyklisterna utrymme. Jag har krockat med en bilist som korsade en cykelbana utan att se mig när jag cyklade till jobbet och jag har fortfarande sviter två år senare. Cykeln, hjälmen och kläder blev också förstörda.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 351 inlägg
Och hur många felaktiga cykelbanor det finns. Visserligen verkar alla pengar satsas på att bygga hinder för biltrafiken idag men cykelbanor med omotiverade 90-gradersböjar, stolpar och andra hinder mitt i vägen, parkerade fordon, materialupplag, grävarbeten, kantsten brunnsgaller, busshållplatser, cykelbanor som plötsligt upphör osv underlättar inte cykelåkning på cykelbanor.aAnna_H skrev:
Eftersom tråden svänger lite hit och lite dit så skulle jag vilja uppmana bilister att sluta släppa fram cyklister som inte vill bli framsläppta.
På min väg till affären eller bygghandeln så passerar jag några överfarter. Och varje gång jag kommer till en sådan där jag som cyklist har väjningsplikt (vi har några av den andra sorten också men jag passerar sällan dem) så brukar jag stanna till fem meter från överfarten och -tycker jag- tydligt markera att jag släpper fram bilarna. Och nästan varje gång stannar bilen vilket skapar en obekväm situation där jag och bilen stirrar på varandra innan jag till slut bestämmer mig för att trampa över. Med risk för att bilen ändrar sig eller att en annan bil kör om den stilla bilen.
Nej, jag är inte tacksam när bilar stannar i sådana lägen. Undantaget är om det är rusningstid och det hela tiden kommer bil efter bil efter bil, då uppskattar jag de bilar som släpper över mig precis som jag själv slöpper in bilar från påfarter enligt blixtlåstänket.
På min väg till affären eller bygghandeln så passerar jag några överfarter. Och varje gång jag kommer till en sådan där jag som cyklist har väjningsplikt (vi har några av den andra sorten också men jag passerar sällan dem) så brukar jag stanna till fem meter från överfarten och -tycker jag- tydligt markera att jag släpper fram bilarna. Och nästan varje gång stannar bilen vilket skapar en obekväm situation där jag och bilen stirrar på varandra innan jag till slut bestämmer mig för att trampa över. Med risk för att bilen ändrar sig eller att en annan bil kör om den stilla bilen.
Nej, jag är inte tacksam när bilar stannar i sådana lägen. Undantaget är om det är rusningstid och det hela tiden kommer bil efter bil efter bil, då uppskattar jag de bilar som släpper över mig precis som jag själv slöpper in bilar från påfarter enligt blixtlåstänket.
Redigerat:
Om vanliga vägar såg ut som cykelbanor:imported_Benno skrev:Och hur många felaktiga cykelbanor det finns. Visserligen verkar alla pengar satsas på att bygga hinder för biltrafiken idag men cykelbanor med omotiverade 90-gradersböjar, stolpar och andra hinder mitt i vägen, parkerade fordon, materialupplag, grävarbeten, kantsten brunnsgaller, busshållplatser, cykelbanor som plötsligt upphör osv underlättar inte cykelåkning på cykelbanor.a
Intressant att läsa. Bor i Gbg området och dessa problem finns knappt här för det är cykelbanor precis överallt, förutom i villaområden.
Man kan ta sig precis vart man vill på cykelbanorna.
Nackdelen är att de går lite kors och tvärs. Om jag skall cykla in till Saluhallen och och tillbaka för att köpa något en lördag tar jag givetvis cykeln och det är cirka 2 mil. Det tar 1 timme i tempo. Men borde gå på 45 minuter. Man tappar tid för att cykelbanorna korsar vägarna och därför onödigt många trafikfyrar. Man får stå för mycket still.
I Göteborg är det i princip avstängt för bilar numera, såvida man inte gillar att tråckla sig in och köra i krypfart samt inte hitta parkering. Rätt bra kanske om Göteborg var Munchen i Tyskland. Men kanske inte så smart för det är kallt och halt på vintern. Kollektivtrafik finns, men går inte att använda på vettigt sätt. Tar för lång tid. De har missat att spårvagnar hör till det förgångna, drogs av hästar och sitter fast i ett spår.
Man kan ta sig precis vart man vill på cykelbanorna.
Nackdelen är att de går lite kors och tvärs. Om jag skall cykla in till Saluhallen och och tillbaka för att köpa något en lördag tar jag givetvis cykeln och det är cirka 2 mil. Det tar 1 timme i tempo. Men borde gå på 45 minuter. Man tappar tid för att cykelbanorna korsar vägarna och därför onödigt många trafikfyrar. Man får stå för mycket still.
I Göteborg är det i princip avstängt för bilar numera, såvida man inte gillar att tråckla sig in och köra i krypfart samt inte hitta parkering. Rätt bra kanske om Göteborg var Munchen i Tyskland. Men kanske inte så smart för det är kallt och halt på vintern. Kollektivtrafik finns, men går inte att använda på vettigt sätt. Tar för lång tid. De har missat att spårvagnar hör till det förgångna, drogs av hästar och sitter fast i ett spår.