84 566 läst · 1 428 svar
85k läst
1,4k svar
Bilar som kör för nära cyklist
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
Nya Karolinska var det väl välavlönade konsulter som bestämde. Inte blev det bättre.kashieda skrev:
Om man spänner en dålig häst för vagnen hjälper varken morot eller piska.
Gör jobbet till ett roligt jobb och låt de som är bra på det bestämma, jag tror inte man attraherar de med fallenhet för hur cykelbanor ska dras med exceptionellt höga löner, inte heller att hålla dem ansvariga personligen.
Ni var alltså inte bara omogna utan jävligt fega med haha.Myrstacken skrev:Om man nu kan kalla Torslanda/Göteborg som en by så javisst...
En annan klassiker vi gjorde var att ta av regskyltarna från bilen..
Sen tog man på sig en balaklava (rånarluva) och så hade vi ett antal skumsläckare vi hade hittat på något bra ställe--
Sen åkte man omkring och när man såg folk stå och vänta på bussen stannade man sprang ut tre man och sprutade ner alla med skum...
Fantastiskt kul...
Här fick de stryk när de kastade på fel folk. Och de var fånar =)
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 134 inlägg
Du menade Norregatan o inte Finjagatan, eller?R Rkarlsson skrev:
Fick inte riktigt ihop det, o kom sedan på att det är inga trafikljus vid Finjagatan/Vankivavägen.
Men Norregatan/Vankivavägen är det ljus.
O givetvis var jag tvungen att testa med.
Jag hade inga problem. Det blev grönt bägge gångerna.
Ja det stämmer ju. =)K knipo skrev:
haha då var det väl jag som hade mest otur. Eller så gilla det inte mig.
Kan bara hålla med, sist märkte jag det på vår semester nere i Blekinge o Skåne, massor med fina korta stumpar med cykelbana, och sedan bara rakt ut på smal väg o slåss om utrymmet.T tompaah7503 skrev:Nej, det gör det inte, även om det är lätt att raljera om saken som du gör.
För att cyklande ska välja cykelbana måste cykelbanan vara trygg, säker, gen och sammanhängande.
Den byggkulturen finns inte i Sverige. Man bygger små isolerade stumpar av cykelbana som i de flesta fall inte leder någon speciell stans. Och det som byggs är av undermålig kvalitet. Ungefär som den meningslösa 20-filiga motorvägen länkad ovan, eller någon jättemotorväg som inte leder någonstans.
Det finns ingen som bli inspirerad av att ta cykeln för att kommunen bygger 2 kilometer ny fin cykelbana (för att de ändå skulle lägga om avloppsledningen på gatan) som sedan avslutas tvärt om mötande trafik, är full med stolpar och saknar målpunkter i bägge ändar.
Det behövs ett helhetstänk med stomnät och höga kvalitetsstandarder som också följs, ungefär som man bygger motorvägar idag. Motorvägar går till orter som folk vill resa mellan och följer en strikt standard gällande utformning.
Förstår att mkt beror på vem som ägare mark, men mkt verkar bero på att man inte planerar framåt lika smart som t ex Holland.
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
Tycker denna filmen är roligare
Det är något allvarligt fel på er som försvarar sådant beteende som kan skada eller döda människor. Kan inte ni lämna in körkortet och gå istället.Nissens skrev:
I denna punkt var det bättre förr, då cyklade alla till jobbet till och med i byarna innan allt var asfalterat och innan den aggressiva korkheten tillkom.