C Crore skrev:
Fan vad kul, nu har BO blivit BOM. Så snabbt förkortningar kan etableras här…
BOM har ju en vedertagen betydelse, Bill Of Materials.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
BOM har ju en vedertagen betydelse, Bill Of Materials.
Det är väl vad skjutledaren ropar när älgen "oväntat stannar till" 😳 efter rälsen...

• Haha
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
D
@BJKALLE var tog du vägen, förhandlar du hyran?

• Haha
Solvide och 1 till
  • Laddar…
Om jag förstått rätt är det fastställt att pappan ärvde huset långt innan kvinnan kom in i bilden och det finns inte något testamente. Då spelar det ingen roll om de varit sambos, det påståendet från kvinnan behöver väl inte ens utredas? Hur kan det vara så svårt för boutredningsmannen att komma fram till det? Eller är det bara ett sätt för hen att öka sin fakturering?

• Gilla
  • Älska
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
A Anna köksexpert skrev:
långt innan kvinnan kom in i bilden
A Anna köksexpert skrev:
Hur kan det vara så svårt för boutredningsmannen att komma fram till det?
Det kan finnas situationer där det kan var långt ifrån samstämmiga uppgifter om när kvinnan kom in i bilden. Det finns relationer som pågår länge innan de blir kända.

Vad som gäller här har jag givetvis ingen aning om.

D Derbyboy skrev:
@BJKALLE var tog du vägen, förhandlar du hyran?
Ser att du älskar att vinna lika mycket som jag. Förstår inte hur man kan vara så säker på sin sak, när man så otvetydigt har helt fel. Tack för att du håller tråden rättssäker.

• Gilla
  • Laddar…
D
Haha, jag gör mitt bästa men du får ta nattpasset

D Derbyboy skrev:
Ständigt detta mindervärdeskomplex från personer från Uppsala utan utbildning. Går runt och tror att folk gör sig märkvärdiga.
Och var hämtar du, ksf, oimk, fjoi, dina vedertagna förkortningar? Vi andra använder vedertaget accepterade förkortningar. Och nej, jag skulle aldrig efterforska var du bor och än mindre skriva det.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
D
Jag skapar dom själv. Till exempel boutredningsman förkortar jag BO i den här tråden. I en annan tråd om barn kanske jag skulle förkorta Barnombudsmannen med BO. Klurigt va, man kan aldrig riktigt veta. Förkortningarna kommer av lathet och ingenting annat. Ibland använder jag vedertagna förkorningar som till exempel JB (jordabalken).

Har aldrig efterforskat var du bor. Jag har bara sett det under ditt nickname, på samma sätt som du kan se att jag bor i skogen, eller det har jag åtminstone angivit.

• Haha
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
Liten uppdatering. Idag har de (ett par av syskonen) bestämt att ta in en egen advokat. Efter att ha pressat BO lite så måste han (enligt honom) betrakta kvinnan som sambo tills det prövats och han vill inte pröva det. Han höll med om att hon inte lämnat något underlag men det var inte relevant just nu då hon påstår att hon är sambo (det räcker). BO kan inte heller avhysa då det i så fall måste klarläggas om hon har besittning rätt. Han hintade lite om att de nog kommer vidare betydligt snabbare om de själva stämmer i tingsrätten. Och med 99% lär de vinna. Men han måste ju företräda alla enligt lag och kan inte göra något.

• Gilla
Hemtorparen och 2 till
  • Laddar…
D
Man undra då vad BO tänker att hans uppdrag går ut på?

Han behöver inget underlag, han vill inte avhysa för då behöver han utreda.

Men jag förstår att vi inte har all information.

Hurusom blir det väl jättebra om syskonens advokat stämmer, då slipper din vän ta kostnaden.

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
D
Fel av mig, anatagligen är det detta som BO hintat om:

• UTKAST - Svensk lagtext om dödsboförvaltning och delägares rättigheter och skyldigheter vid rättsprocess.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Laddar…
D
Dock vidhåller jag att boutredningsmannens skyldighet är att utreda frågan:

Text om boutredningsmannens skyldigheter enligt lag, paragraf 11.

Men han tycks släppa den frågan (kvinnan) vilket jag tycker är jättemärkligt.

• Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Dock vidhåller jag att boutredningsmannens skyldighet är att utreda frågan:

[bild]

Men han tycks släppa den frågan (kvinnan) vilket jag tycker är jättemärkligt.
Varifrån har du tagit paragrafen? Den kanske kan användas som påtryckning…

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.