70 221 läst · 573 svar
70k läst
573 svar
Bevisa samboskap
Jag förespråkar handlingskraft. Lägg press på BO omgående. Syskonen är ju såklart förbannade, eller hur? Det bor en främmande (nåja) kvinna, i deras avlidne fars hem som försöker stjäla halva arvegodset!!! Dags att sluta mjäka!Globetrot skrev:
Dessa 12 månader är efter att pappan dog och inte före.P Posselosse skrev:"En person som stadigvarande bor tillsammans med annan person i ett parförhållande och har gemensamt hushåll."
Om de har bott tillsammans, är i ett parförhållande (kanske går att motbevisa genom att kolla hamn mail/sms?) och kan behöva att de haft ett gemensamt hushåll (dvs delade på saker i hemmet, mat etc) så är hon ju defacto sambo. 12 månader är ju rätt länge...
Jag kan garantera att fler syskon har i skarpa ordalag bestridit. Krävt agerande. Krävt att hon skall avhysas. BO svarar sällan på deras ”krav”.D Derbyboy skrev:
BO verkar ha fokus på att på alla sätt som går förstå vad hon anser sig ha för grund. Men möts av total tystnad
Jo jag är med på det. Den processen ska ju inte avstanna för att kvinnan hävdar att hon är sambo med eventuella rättigheter.
Är det så taget ur luften som TS påstår så borde ju BO utreda det parallellt.
Är det så taget ur luften som TS påstår så borde ju BO utreda det parallellt.
Jag tror att syskonen når önskat resultat i sinom tid. Men det går såklart att skynda på processen. BO är nog mer intresserad av hard proof. Har du möjlighet att dela kvinnans identitet i DM så kan jag luska lite. Kan söka i lite juridiska databaser, inte omöjligt att hon haft mer fuffens för sig.Globetrot skrev:
EDIT: Vore för övrigt intressant att se kvinnans senaste googlingar. Tänker mig något i följande stil:
- "Hur bevisar man att man är sambo med någon som inte vet om det?"
- "Är det olagligt att flytta in i någons hus efter deras död?"
- "Kan jag kräva halva huset om jag bott där i tanken?"
Redigerat:
Vem fan är Bo? Det är inte en vedertagen förkortning men något som ni byggahusjurister tydligen börjat använda. Kanske för att verka mer kunniga än vad ni är. På flashback är ”bo” brottsoffer. Ibland menar man ”barnombudsmannen”, i viss text bankombud men då förklaras det som regel innan.D Derbyboy skrev:
Det är riktigt sorgligt att så många som vet så lite känner sig kallade att totalt felaktigt förklara för någon som inte ens vet vad frågan är.
Jag kommer inte dela några person uppgifter.B Byggmil skrev:Jag tror att syskonen når önskat resultat i sinom tid. Men det går såklart att skynda på processen. BO är nog mer intresserad av hard proof. Har du möjlighet att dela kvinnans identitet i DM så kan jag luska lite. Kan söka i lite juridiska databaser, inte omöjligt att hon haft mer fuffens för sig.
EDIT: Vore för övrigt intressant att se kvinnans senaste googlingar. Tänker mig något i följande stil:
- "Hur bevisar man att man är sambo med någon som inte vet om det?"
- "Är det olagligt att flytta in i någons hus efter deras död?"
- "Kan jag kräva halva huset om jag bott där i tanken?"