96 974 läst · 334 svar
97k läst
334 svar
Beställt ny bil, Dacia Duster
Instämmer, så är det i alla fall för mig.Stefan N skrev:
Jag lägger hellre pengarna på några extra semesterresor om året än åker runt i en snygg bil med högre komfort.
Medlem
· Västerbotten
· 3 278 inlägg
Köper hellre en kvalitetsbil med lite fler år/mil, vi har haft några Renault, bra komfort men omöjliga att sälja, samt när det strular, så strular det! Och Volvo/Renault verkstan har lngen aning, har aaaaldrig hänt förr...
Provade en ny duster för några år sen.
Tar sig fram utan några som helst problem i terräng och snö.
Betydligt bättre än många.andra.dyrare bilar.
Men snygg är den inte och komforten inne går nog inte.att.jämföra.
Sen känns en ny bil alltid bra.också. inte.provat nån som är några år och äger ingen själv.
Men som bil som man kör i lite mer terräng och inte vill vara så jätterädd om bilen mycket bra.
Tar sig fram utan några som helst problem i terräng och snö.
Betydligt bättre än många.andra.dyrare bilar.
Men snygg är den inte och komforten inne går nog inte.att.jämföra.
Sen känns en ny bil alltid bra.också. inte.provat nån som är några år och äger ingen själv.
Men som bil som man kör i lite mer terräng och inte vill vara så jätterädd om bilen mycket bra.
Huvudsaken är ju att du/ni är nöjda med den nya bilen .Kan ju vara skönt att köra bilenmaah skrev:
man äger själv och inte behöva köra bilen som banken äger
Redigerat:
Möjligen skönt, men nettokostnaden är högre än om banken äger den. Med dagens räntor och generell avkastning på kapital är det en bättre affär att banken äger bilen. Så kan du åka på ännu längre semestrar
Hade jag varit ekonom och orkat fundera på sånt där hade jag förmodligen haft större budget för både bil och resormexitegel skrev:
Medlem
· Västerbotten
· 3 278 inlägg
Renault ligger absoult längst ned på alla listor över dålig andrahandsvärde/besiktning och ägarnöjdhet, MEN, vi har haft några, relativt svår att sälja, för alla är skeptiskta till Franska bilar, men nya Renault är jäkligt snygga! Och franskarna kan komfort, om man jämför med Asien, ljudnivå så man blir tokig, Mazda/Kia/Hyundai...
Finns knappast något som blir så subjektivt i omdöme som bilar, även medias tester präglas av subjektiva bilder av vad man tycker. Det mest objektiva är väl om det visar sig finnas tydliga felaktigheter som måste åtgärdas och dess kostnader.
Ja det finns nog hur många åsikter som helst om detta och vi har väl alla lite olika
uppfattning om nackdelar kontra fördelar,pris,ekonomi mm.
Frugan köpte en Subaru Forester nu och det är nog första japanska bilen någon av
oss haft.Man åker ju inte lika bekvämt som BMW,n hon hade tidigare och även
reglage och knappar känns ju betydligt plastigare än BMW och Volvo vi haft.
Men vi tyckte den hade andra saker som var intressanta,högre och mkt lättare
att kliva in och ur,4wd,aut och 230hk turbomotor gör ju att den "går bra".
Har flera bekanta som kör Subaru och är nöjda.
uppfattning om nackdelar kontra fördelar,pris,ekonomi mm.
Frugan köpte en Subaru Forester nu och det är nog första japanska bilen någon av
oss haft.Man åker ju inte lika bekvämt som BMW,n hon hade tidigare och även
reglage och knappar känns ju betydligt plastigare än BMW och Volvo vi haft.
Men vi tyckte den hade andra saker som var intressanta,högre och mkt lättare
att kliva in och ur,4wd,aut och 230hk turbomotor gör ju att den "går bra".
Har flera bekanta som kör Subaru och är nöjda.
Premium är det verkligen inte, men kvaliteten verkar det inte vara något fel på. En bekant jobbar på en Volvo-/Dacia-verkstad och påstår att Dacia är väldigt sällsynta verkstadsgäster trots att de säljer som smör i mina fattigmanstrakter.Polos skrev:
Som jag ser det (efter att ha testat): Terrängegenskaperna i Duster AWD är suveräna. Nypriset i förhållande till andrahandsvärdet är suveränt. Komfortnivån är okej men inte mer (efter faceliften, innan är den ännu sämre), jämfört med andra bilar i segmentet.
Som andrabil för en familj som bor i urskogen är den ett vettigt val.
Som förstabil för någon som kör längre sträckor är den tämligen usel.