97 975 läst · 779 svar
98k läst
779 svar
Beijerkampanj — "Bygga åt idioter"
Precis...och det som är intressant i formuleringen är ordet "byggarbetsplats". Är en privatkunds hem alltid att anse som byggarbetsplats? För mig är det inte det såvida inte en större renovering pågår. Att spika upp ett saknat dörrfoder, byta ut ett eluttag, måla ett rum eller installera en kulventil i ett i övrigt normalt städat/ordningsamt hem kräver knappast spiktrampskydd eller stålhätta för säkerhetens skull.
Om ett företag kan lägga massa pengar på sånt här, måste det bara betyda att dom har alldeles för höga priser för att ha råd med det.
Sen, generalisering i andra diskussioner är ju inte helt politiskt korrekt så varför ska det vara OK att i princip idiotförklara alla som anlitar hantverkare?
Sen, generalisering i andra diskussioner är ju inte helt politiskt korrekt så varför ska det vara OK att i princip idiotförklara alla som anlitar hantverkare?
ÄR DET NÅGON HANTVERKARE HÄR PÅ TRÅDEN SOM VILL FÖRSVARA BOKEN?
(internationella caps-lock dagen idag https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jdM55b/rasa-inte--vi-firar-bara-caps-lock)
(internationella caps-lock dagen idag https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jdM55b/rasa-inte--vi-firar-bara-caps-lock)
Jo han är knäpp, som lär upp 16-åriga ungdomar som inte vet bättre, att de ska förstöra folks egendom.Rickard.ag skrev:
Han saknar fantasi och förmåga att utveckla sitt företag, och riskerar hela företagets framtida existens.
Möjligen är han bara en skitstövel och ett praktarsel sådär i allmänhet, men vet jag ju inte.
Du tar aldrig nånsin en kopp kaffe och snackar skit på ditt jobb?M Myckling skrev:
Har jag påstått det?MathiasS skrev:
Men förstår inte det är konstigt att hantverkare gör något som dom allra flesta gör ibland på sitt arbete.
Innan man har en massa åsikter om hur hantverkare agerar så ska man nog rannsaka sig själv hur man är på sitt eget jobb.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 866 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 866 inlägg
Tråden är lång så du har kanske missat det, men att snacka skit på fikat är en sak, det folk ogillar är att Beijer ger ut en bok innehållande skitsnacket. Rätt stor skillnad?G Grävkalle skrev:
Ännu större skillnad är det mellan hur många som bryr sig om Beijers agerande och de som inte bryr sig ett smack.JanneJanne123 skrev:
Jag gissar på 1 på 1000.
Du har kanske missat att om man citerar ett inlägg så brukar de vara det man svarar på och inget annat...JanneJanne123 skrev:
Citera exakt eller låt bli.Anna_H skrev:
Tycker detta är sett med väldigt objektiva glasögon.
Har lyssnat på podden och ingenstans framgår att detta "SKALL" ske på av kunden betald tid. Kanske jag missat något och i så fall är jag glad om någon kan återge ett kortekt citat.
Klart att hantverkare behöver snacka av sig om problematiska kunder, dessa finns faktiskt. Likväl som det finns problematiska hantverkare.
Tycker det börjar likna ett skyttegravskrig a la första världskriget.
Redigerat:
Och firar du alla andra konsiga påhittade dagar också?optimum skrev:
Om någon skulle hitta på en "Alla ska gå och knäppa med fingrarna samtidigt som de bokstaverar alfabetet baklänges , skulle du göra det också?
Tycker att vissa inlägg inte tillför något och bara renderar svar sommitt i det här fallet.
(Moderator får gärna radera mitt inlägg om denne vill)
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 866 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 866 inlägg