JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Ja, var ju det jag gjorde?
Men du kan inte ha läst kommentaren som jag svarade på för då borde du ha förstått vad jag menade. Om du nu inte väljer att missförstå bara för att vara dryg
 
JanneJanne123
Ja du svamlar något om att alla pratar skit på sitt eget arbete och det håller jag ju med om, men skillnaden är ju som sagt att Beijer ger ut skitsnacket i bokform. Eller missförstår jag dig?
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Ja du svamlar något om att alla pratar skit på sitt eget arbete och det håller jag ju med om, men skillnaden är ju som sagt att Beijer ger ut skitsnacket i bokform. Eller missförstår jag dig?
Du bryr dig ju inte om Beijers agerande. Du skrev det ju för 5 min sedan. Nu är du verkligen ute efter att tjata och tjafsa, kan man tycka.
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Ja du svamlar något om att alla pratar skit på sitt eget arbete och det håller jag ju med om, men skillnaden är ju som sagt att Beijer ger ut skitsnacket i bokform. Eller missförstår jag dig?
Ja jag har inte kommenterat beijers bok överhuvudtaget utan jag reagerade på att det skulle vara något konstigt att hantverkare tar en kopp kaffe och snackar skit på arbetstid när dom allra flesta gör det ibland.
Därmed inte sagt att det skulle vara ok att man snackar bort halva timmar när man borde jobba men det gäller väl för alla?
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jo han är knäpp, som lär upp 16-åriga ungdomar som inte vet bättre, att de ska förstöra folks egendom.
Han saknar fantasi och förmåga att utveckla sitt företag, och riskerar hela företagets framtida existens.

Möjligen är han bara en skitstövel och ett praktarsel sådär i allmänhet, men vet jag ju inte.
Du får nog förklara hur du menar nu, Afsen är solklar att så fort det finns en risk, minsta lilla lilla risk att jag möjligtvis kan skada mina fötter så måste jag ha skyddsskor på.

Nu menar jag inte att man ska skita ner bara för att man måste ha sina arbetskläder på sig, men det är dock en rättighet att komma hem med hela fötter. Varje dag.

Så förklara hur du tänker kring att utveckla företaget och att företaget inte existerar om de anställda står på sig om sina arbetskläder.

Kanske hade varit bäst att alla som måste ha skyddsskor i sitt yrke bara kapas vid anklarna direkt så får vi krypa på knäna lite till.
 
  • Gilla
Grävkalle och 2 till
  • Laddar…
G Grävkalle skrev:
Har jag påstått det?
Men förstår inte det är konstigt att hantverkare gör något som dom allra flesta gör ibland på sitt arbete.
Innan man har en massa åsikter om hur hantverkare agerar så ska man nog rannsaka sig själv hur man är på sitt eget jobb.
Jag svarade på din fråga varken mer eller mindre.

Som du säkert ser av mitt svar har jag inte påstått att du har påstått något. Eller hur? Och, som jag sagt tidigare i tråden, alla snackar skit om sina korkade kunder på lunchen eller på fikat eller vad man nu föredrar. Men man skriver inte en bokjävel om det, eller hur?
 
  • Gilla
erkka
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag svarade på din fråga varken mer eller mindre.

Som du säkert ser av mitt svar har jag inte påstått att du har påstått något. Eller hur? Och, som jag sagt tidigare i tråden, alla snackar skit om sina korkade kunder på lunchen eller på fikat eller vad man nu föredrar. Men man skriver inte en bokjävel om det, eller hur?
Det är väl för f*n ingen hantverkare som gett ut boken? Det jag kommenterade var fördomen att hantverkaren dricker kaffe och snackar skit när någon annan betalar deras tid.
Med så här dålig läsförståelse så kvittar det nog hur mycket avtal man skriver med kunder, det blir fel ändå
 
  • Gilla
Nils82
  • Laddar…
N
Hej, mitt första inlägg. Men var tvungen att skriva detta för att jag känner mig också sjukt provocerad. Håller med TS helt, jag har köpt material till ett komplett garage hos det nämnda företaget för ca 150kkr. Är inte det värt något, även fast man inte har snickare som titel? Man borde tas som seriös oavsett om man är professionell eller ej tills motsatsen är bevisad. Deras listpriser är ju helt off också, dom kör någon konstig rabattmodell utifrån storlek på projekt m.m. Får lite Ahlsell vibbar utav Detta företag.

Hur tänkte deras nya reklambyrå!?

Dom kan glömma att jag sätter min fot där igen! Här förlorar dom en storkund (tänkte även köpa material till att inreda övervåning/altan etc. (Bygger nytt))

Med vänlig hälsning,
Niklas
 
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Någon som läst boken Omgiven av idioter? Jag tycker att den lär mig, läsaren, att det är jag som är idioten! Jag behöver lära mig att se saker från olika personers perspektiv för att få förståelsen till varför min näste ser på saken på ett annat sätt jag ser på saken. I många situationer är det alltså jag som är idioten!

Tänker att Beijer tänker lika. Hantverkaren tycker att exempelkunden X är en idiot eftersom den dammsuger runt ens fötter (eller vad man nu haft för exempel). Lär jag mig att förstå kunden, se världen ur den personens ögon, så kanske jag inser att idioten inte är kunden utan det är ju jag!
Helt plötsligt får bok och titel en annan innebörd. ...fast vad vet jag, har ju bara läst den ena av böckerna och det är inte Bygga åt idioter...
 
  • Gilla
FatMikeSlim och 4 till
  • Laddar…
Hur många har egentligen läst boken? Förstår inte hur man kan bli så kränkt av innehållet. Kan väl hålla med om att titeln kunde varit bättre formulerad men det är väl knappast något att gråta över...
 
  • Gilla
FatMikeSlim och 1 till
  • Laddar…
G Grävkalle skrev:
Det är väl för f*n ingen hantverkare som gett ut boken? Det jag kommenterade var fördomen att hantverkaren dricker kaffe och snackar skit när någon annan betalar deras tid.
Med så här dålig läsförståelse så kvittar det nog hur mycket avtal man skriver med kunder, det blir fel ändå
Nej, det är ingen hantverkare som gett ut boken och vad jag kan se har jag inte sagt det heller? Och du pratar om läsförståelse....:)

Du får kommentera vad du vill, jag svarade bara på din fråga.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Nej, det är ingen hantverkare som gett ut boken och vad jag kan se har jag inte sagt det heller? Och du pratar om läsförståelse....:)

Du får kommentera vad du vill, jag svarade bara på din fråga.
Suck...
 
Jag lyssnade på den där podden, inte boken. Och blev lite förvånad över snickarens, eller det kanske bara var en montör, deras kunskap. Ett fönster som var ca 2 cm för stort, och han kunde inte ordna det så han måste ta dit en fin snickare som fick ordna det. Och sen var det en kund som ville ha en fyrkantslist som taklist och snickaren sa att det inte gick att få tag på tillräckligt långa så det blev skarvar, vanliga taklister dom var längre. Men hur svårt är det att såga till en fyrkantslist? Det kan nog dom flesta göra, bara man har rätt verktyg. Nu kan jag ha hört fel när jag lyssnade på podden, så rätta mig gärna om jag hörde fel.
 
optimum
U Uffe A skrev:
Och firar du alla andra konsiga påhittade dagar också?
Om någon skulle hitta på en "Alla ska gå och knäppa med fingrarna samtidigt som de bokstaverar alfabetet baklänges , skulle du göra det också?
Tycker att vissa inlägg inte tillför något och bara renderar svar sommitt i det här fallet.
(Moderator får gärna radera mitt inlägg om denne vill)
Lite humor skadar väl knappast.

Vanligen använder sällan versaler och om det sker så är det samma som att skrika.
Annars uppskattar jag gärna kanelbullens dag för att förgylla fikat.

Troligen får de på Beijer ingen kanelbulle och knappast någon ryggdunk av glada kunder efter skiten de släppt i bokform.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
G Grävkalle skrev:
Du tar aldrig nånsin en kopp kaffe och snackar skit på ditt jobb?
Absolut gör jag det. Men då är det på en rast och jag debiterar ingen kund för den tiden. Inte heller gör jag en reklamkampanj och skriver en bok om det som vi snackar om.

Att ha synpunkter på kunder, kollegor inom andra delar av företaget etc hör liksom till, men det stannar vid det.
 
  • Gilla
ådal och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.