20 629 läst · 172 svar
21k läst
172 svar
Bauhaus svarar på anklagelserna
Men snälla... Alla termostater går med golvgivaren i standardutförande... Dock KAN man köra alla utan givare som vanlig rumstermostat men då utan det inbyggda överhettningsskyddet som golvgivaren fungerar som... Har faktiskt jobbat på grossist i 5 år också.... Så känns som mitt produktkunnade är något djupare..
Ja vi har inte sagt något annat, utan bara att om det är i kombi med rumstermo (där man använder både golvgivaren och rumsgivaren(som sitter i displayen) så är ju 1m höjd fel höjd för att använda rumstermo enl tillverkarens instruktioner (jag vet fortfarande bara om dom vanliga märkena)TommySjoberg skrev:Men snälla... Alla termostater går med golvgivaren i standardutförande... Dock KAN man köra alla utan givare som vanlig rumstermostat men då utan det inbyggda överhettningsskyddet som golvgivaren fungerar som... Har faktiskt jobbat på grossist i 5 år också.... Så känns som mitt produktkunnade är något djupare..
Klassiska problem verkar det som. Ännu en besiktningsman som inte besiktigar mot "avtalet" utan bara fackmässighet. Det verkar vara helt omöjligt att beställa något i badrumsbranchen. Som om man beställer en vit bil men får en grön men inte har rätt att klaga.....
Om familjen inte fått några av de påstådda felen dokumenterade ordentligt av en besiktningsman så blir det svårt att driva vidare. Vi byggde ett badrum för et 5/6 år sedan i vårt förra hus där den sk behöriga firman för plattsättning visade sig sakna behörighet. Eftersom vi avtalat ett giltigt intyg och vite så slutade det med att företaget "köpte" ett intyg. Vi visste ju självfallet att den aom skrev på inte ens satt sin fot i vårt hus.....men juridiskt fanns inget att göra. ....
Så, detta är komplext och privatpersonen är på nått sätt alltid på förlorarsidan. Tyvärr.
Mitt tips till familjen är betala inte slutsumman och se vad som sker (om ni tycker det finns grund för något) Låt det vara sedan. Stäm inte själva. Rättsystemet i Sverige förutsätter ofta att den som blir stämd är oskyldig. Gå vidare med livet och dra i det OM ni får en skada inom 10 år.
Om familjen inte fått några av de påstådda felen dokumenterade ordentligt av en besiktningsman så blir det svårt att driva vidare. Vi byggde ett badrum för et 5/6 år sedan i vårt förra hus där den sk behöriga firman för plattsättning visade sig sakna behörighet. Eftersom vi avtalat ett giltigt intyg och vite så slutade det med att företaget "köpte" ett intyg. Vi visste ju självfallet att den aom skrev på inte ens satt sin fot i vårt hus.....men juridiskt fanns inget att göra. ....
Så, detta är komplext och privatpersonen är på nått sätt alltid på förlorarsidan. Tyvärr.
Mitt tips till familjen är betala inte slutsumman och se vad som sker (om ni tycker det finns grund för något) Låt det vara sedan. Stäm inte själva. Rättsystemet i Sverige förutsätter ofta att den som blir stämd är oskyldig. Gå vidare med livet och dra i det OM ni får en skada inom 10 år.
Redigerat:
Helt rätt.. Men tror inte tempskillnaden är avgörande där... Är inte så stor skillnad på 50cm... Men däremot när man skall ändra inställningen så vill man ha den på 150cm
Problemet för Walter tror jag inte gäller "Bauhaus" i sin helhet. Antingen har de haft dåliga avtal, eller / och så är det brister i dokumentation. Brister i dokument och egenkontroller finns säkert hos 9 av 10 badrumsbyggen. Om man vill hårddra det så drabbas många av urkunsförfalskning. Vi hade en underentreprenör som jag tror är en av sthockholms största plattsättarfirmor. De påstod sig ha lämnat ut falska våtrumsintyg i flera år, vi var, enligt dem, de första som påpekade att intyget de ville ge oss var ogiltigt och från 2007.......m.a.o. De läser inte utan i BÄSTA fall signerar bristfälligt...
Sen är det ju så att ett badrum KAN vara behäftat med tiotals allvarliga fel även om en slutbesiktningsman inte hittar ett enda.......
Anmäla till ARN är tandlöst speciellt mot ett företag som detta, tingsrätten eller inget skulle jag säga!
Anmäla till ARN är tandlöst speciellt mot ett företag som detta, tingsrätten eller inget skulle jag säga!
Man får uppfattningen att Walter mest gnäller för att gnälla utan att kunna precisera vad det handlar om. Troligen försöker han en rövare för att få ett gratis badrum. Det där med displayen borde man däremot ge efter för vid Bauhaus, har man gjort fel bör man stå för det. Sen tycker man ju att de pengar som Walter tydligen håller inne med är mer än tillräcklig kompensation för att en display som han troligen kommer att använda ungefär 20 gånger under resten av sitt liv hamnat på fel höjd?
Det står även i artikeln att de väntar på beslutet. Men Bauhaus följer säkert inte ARNs rekommendationer. Och urkundsförfalskningen läggs säkert ber hos polisen. Och gäst kommentarer är det ingen som tar på allvar....
Bilder, ja. Det vill jag oxå verkligen.nino skrev:
Spelar man med öppna kort då blir det inte så mycket spekulationer.
Kan inte vi få se bilderna på det katastrofala arbete ?!
Populärt i forumet
-
Tingsrätten: Köparna visste om parkslide
Artikelkommentarer -
Växande problem med byggbolag som kursas för att starta på nytt
Artikelkommentarer -
Vindkraft gick om kärnkraft i vinter
Artikelkommentarer -
Förslag: Bort med tvingande elavtal
Artikelkommentarer -
Var fjärde bostad säljs utanför Hemnet
Artikelkommentarer