67 350 läst · 627 svar
67k läst
627 svar
Bankens ovilja att betala ut pengar vid arvsskifte
Jag har inte längre bensinkort, ser inga fördelar framför ett vanligt kreditkort.Z Zodde skrev:
Även om du förmodligen har rätt i att de flesta har sina fastigheter belånade innebär det knappast att det är det bästa och tryggaste.
Nja, det gick väl utför med honom tidigare.P Peter Petterson skrev:
Men detta är långt ifrån det du först påstod å skulle verifiera.
Att de allra flesta som har kredit/bensinkort INTE betalar utstående belopp på förfallodagen.
De må va dom du umgås med men det är inte representativt för befolkningen som helhet.
Väntar fortfarande på att du ska styrka det påståendet
I vissa fall ja! Att betala lunchen direkt i stället för att göra det kostnadsfritt en månad senare är ur strikt ekonomiskt mening ej lönsamt. Det borde inte behöva diskuteras då det är ett objektivt faktum.P Peter Petterson skrev:
Om man sen skyr krediter så man ändå vill ta den finansiella skadan genom att betala direkt får man naturligtvis göra det men sund ekonomi är det inte!
Jag måste få fråga om du har samma aversioner mot andra typer av hyra? Är det även fel att hyra en bil, en bostad eller ett verktyg?
609.000 ansökningar hos fogden dom första 6 månaderna 2023 säger dig ingenting?Z Zodde skrev:Nja, det gick väl utför med honom tidigare.
Men detta är långt ifrån det du först påstod å skulle verifiera.
Att de allra flesta som har kredit/bensinkort INTE betalar utstående belopp på förfallodagen.
De må va dom du umgås med men det är inte representativt för befolkningen som helhet.
Väntar fortfarande på att du ska styrka det påståendet
Har jag påstått att det är det bästa å tryggaste å vara belånad jmf med obelånad…?🤔F fribygg skrev:
Jag hyr inte, köper inte bilar på kredit och inte heller hyr jag verktyg jag har återkommande har nytta av.Alfredo skrev:I vissa fall ja! Att betala lunchen direkt i stället för att göra det kostnadsfritt en månad senare är ur strikt ekonomiskt mening ej lönsamt. Det borde inte behöva diskuteras då det är ett objektivt faktum.
Om man sen skyr krediter så man ändå vill ta den finansiella skadan genom att betala direkt får man naturligtvis göra det men sund ekonomi är det inte!
Jag måste få fråga om du har samma aversioner mot andra typer av hyra? Är det även fel att hyra en bil, en bostad eller ett verktyg?
Detta har lett till att jag har över 40 miljoner i materiella tillgångar. 0kr i skulder och bra med slantar på alla mina konton.
Frågor på det?
Läs igen!!Z Zodde skrev:
Ofta är dessa skulder kopplade till olika typer av lån utan säkerhet. Bakom ökningen står banker, kreditföretag och bolag som köper förfallna skulder.
https://via.tt.se/pressmeddelande/3...r-hos-kronofogden?publisherId=3236531&lang=sv
Du tycker det inte är en en plump, jag tycker det är det.Alfredo skrev:
jag tycker att alla poster förutom huslån i en UC är en plump och ett tecken på låg impulskontroll då behovet av dom små örena kickbacken av ett kreditkort ger.
Att underlåtenhet att hyra verktyg skulle haft en avgörande betydelse för den finansiella status du hävdar ovan är ärligt talat direkt skrattretande. Stämmer det du skriver beror det på att du gjort en hel del rätt i livet och att hoppa över några verktygshyror ingår inte i dessa goda val.P Peter Petterson skrev: