Z Zodde skrev:
De allra flesta fastigheter är inte obelånade. Att det finns de som levt länge och har amorterat av alla skulder ifrågasätter ingen, men detta är inte normalen.

Och en bit bort från det vi diskuterade. Dvs ha/använda kreditkort/bensinkort UTAN att ha nån räntebärande skuld.
Jag har inte längre bensinkort, ser inga fördelar framför ett vanligt kreditkort.

Även om du förmodligen har rätt i att de flesta har sina fastigheter belånade innebär det knappast att det är det bästa och tryggaste.

• Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
Han var ju tills bubblan brast. Eller vet du inte en jag menar så jag måste förtydliga?
Nja, det gick väl utför med honom tidigare.

Men detta är långt ifrån det du först påstod å skulle verifiera.

Att de allra flesta som har kredit/bensinkort INTE betalar utstående belopp på förfallodagen.
De må va dom du umgås med men det är inte representativt för befolkningen som helhet.
Väntar fortfarande på att du ska styrka det påståendet

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
Så krediter är sunt och skuldfrihet dumt?
I vissa fall ja! Att betala lunchen direkt i stället för att göra det kostnadsfritt en månad senare är ur strikt ekonomiskt mening ej lönsamt. Det borde inte behöva diskuteras då det är ett objektivt faktum.

Om man sen skyr krediter så man ändå vill ta den finansiella skadan genom att betala direkt får man naturligtvis göra det men sund ekonomi är det inte!

Jag måste få fråga om du har samma aversioner mot andra typer av hyra? Är det även fel att hyra en bil, en bostad eller ett verktyg?

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
R
Har ni tagit fram uppgifterna nu så vi kan bedöma vem som stabilast ekonomi har?😉

Z Zodde skrev:
Nja, det gick väl utför med honom tidigare.

Men detta är långt ifrån det du först påstod å skulle verifiera.

Att de allra flesta som har kredit/bensinkort INTE betalar utstående belopp på förfallodagen.
De må va dom du umgås med men det är inte representativt för befolkningen som helhet.
Väntar fortfarande på att du ska styrka det påståendet
609.000 ansökningar hos fogden dom första 6 månaderna 2023 säger dig ingenting?

F fribygg skrev:
Jag har inte längre bensinkort, ser inga fördelar framför ett vanligt kreditkort.

Även om du förmodligen har rätt i att de flesta har sina fastigheter belånade innebär det knappast att det är det bästa och tryggaste.
Har jag påstått att det är det bästa å tryggaste å vara belånad jmf med obelånad…?🤔

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
609.000 ansökningar hos fogden dom första 6 månaderna 2023 säger dig ingenting?
Kreditkortsskulder? Står INGET om det i länken.
Kan vara hyra, elräkning eller vad som helst

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
I vissa fall ja! Att betala lunchen direkt i stället för att göra det kostnadsfritt en månad senare är ur strikt ekonomiskt mening ej lönsamt. Det borde inte behöva diskuteras då det är ett objektivt faktum.

Om man sen skyr krediter så man ändå vill ta den finansiella skadan genom att betala direkt får man naturligtvis göra det men sund ekonomi är det inte!

Jag måste få fråga om du har samma aversioner mot andra typer av hyra? Är det även fel att hyra en bil, en bostad eller ett verktyg?
Jag hyr inte, köper inte bilar på kredit och inte heller hyr jag verktyg jag har återkommande har nytta av.

Detta har lett till att jag har över 40 miljoner i materiella tillgångar. 0kr i skulder och bra med slantar på alla mina konton.

Frågor på det?

• Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Har jag påstått att det är det bästa å tryggaste å vara belånad jmf med obelånad…?🤔
Inte vad jag vet, anser du det?

F fribygg skrev:
Inte vad jag vet, anser du det?
Nej.

P Peter Petterson skrev:
Du tycker bonusen/poängen är värt en plump i din uc
Återigen hittar du på. Jag tycker inte att information om kredit i min UC är någon plump! Jag ser inga som helst problem eller nackdelar med det. Vad menar du att denna så kallade plump skulle ha för negativa konsekvenser?

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Återigen hittar du på. Jag tycker inte att information om kredit i min UC är någon plump! Jag ser inga som helst problem eller nackdelar med det. Vad menar du att denna så kallade plump skulle ha för negativa konsekvenser?
Du tycker det inte är en en plump, jag tycker det är det.

jag tycker att alla poster förutom huslån i en UC är en plump och ett tecken på låg impulskontroll då behovet av dom små örena kickbacken av ett kreditkort ger.

P Peter Petterson skrev:
Detta har lett till att jag har över 40 miljoner i materiella tillgångar
Att underlåtenhet att hyra verktyg skulle haft en avgörande betydelse för den finansiella status du hävdar ovan är ärligt talat direkt skrattretande. Stämmer det du skriver beror det på att du gjort en hel del rätt i livet och att hoppa över några verktygshyror ingår inte i dessa goda val.

P Peter Petterson skrev:
Läs igen!!

Ofta är dessa skulder kopplade till olika typer av lån utan säkerhet. Bakom ökningen står banker, kreditföretag och bolag som köper förfallna skulder.

[länk]
Står fortfarande INGET om kreditkort

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.