Z Zodde skrev:
Ok företag som har 99% av alla anställda.
Självklart finns det enmansföretag som inte har skulder men även de är ovanliga. Kassa/checkkredit har de allra flesta.
Finns företag med 1-100 anställda som opererar helt utan krediter,leasingar och skulder som är galet lönsamma.

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
smart som har lån och krediter
Att ha krediter som ger en helt riskfri ekonomisk vinning anser i alla fall jag vara smart. Varför skulle det inte vara det?

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Du skrev

Ditt påstående var att inget företag existera utan skuld.

Att inga bostadsköp skulle göras utan krediter”

Var har jag skrivit det du påstår…?
Skrev inte du detta?

Om man hela tiden var tvungen att spara ihop HELA beloppet INNAN man tex skulle köpa en fastighet hade vi varit kvar på 1700talet

K Kane skrev:
Och de icke framgångsrika? Hur ser andelen ut mellan de två?
Målet är självklart vinst vilket de allra flesta bolagen klarar av.
Men bolag utan nån som helst kredit är ganska sällsynta. Inga större finnes ivartfall. Här blir jag gärna överbevisad om det går…

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
Finns företag med 1-100 anställda som opererar helt utan krediter,leasingar och skulder som är galet lönsamma.
Ok. Ge exempel på företag typ över 50 anställda som inte har nån form för kredit.
Finner du nån öht? De är försvinnande få

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Att ha krediter som ger en helt riskfri ekonomisk vinning anser i alla fall jag vara smart. Varför skulle det inte vara det?
Är man i behov av den vinning en kredit på 50-100kr ger så lär livet i övrigt vara rätt taffligt om det känns värt mödan och skammen med den plumpen i sin uc.

P Peter Petterson skrev:
Skrev inte du detta?

Om man hela tiden var tvungen att spara ihop HELA beloppet INNAN man tex skulle köpa en fastighet hade vi varit kvar på 1700talet
Jo, men det var nu inte det du påstod jag sa.

Z Zodde skrev:
Ok. Ge exempel på företag typ över 50 anställda som inte har nån form för kredit.
Finner du nån öht? De är försvinnande få
Mina egna. Vi kan utbyta info på PM så kan du kolla mig så kollar jag dig så ser vi vem som gjort smartast ekonomiska val i livet !!!

Men förutsätter att det inte är något som intresserar kredittorsken?

• Haha
Rejäl
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Jo, men det var nu inte det du påstod jag sa.
Är det inte lite samma ska menar du?

F fribygg skrev:
Jag gissar att du menar att de flesta företag har skulder och att det sannolikt är en del i att de blivit framgångsrika?
Ja. Annars skulle nystartade företag behöva tjäna pengar från dag 1, ganska ovanligt.

• Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
R
P Peter Petterson skrev:
Mina egna. Vi kan utbyta info på PM så kan du kolla mig så kollar jag dig så ser vi vem som gjort smartast ekonomiska val i livet !!!

Nej vi vill också se😢

P Peter Petterson skrev:
skammen med den plumpen i sin uc.
Det är väl här grunden till våra helt skilda synsätt finns. Jag ser ingen skam och ingen plump. Tvärtom ser jag det snarare som ett tecken på att man har en solid ekonomi och bedöms kreditvärdig.

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:

Som jag skrev, finns dom är de försvinnande få.
Du tar din egen situation och tror att den är applicerbar på alla andra.

Tjuven tror att alla stjäler…

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det är väl här grunden till våra helt skilda synsätt finns. Jag ser ingen skam och ingen plump. Tvärtom ser jag det snarare som ett tecken på att man har en solid ekonomi och bedöms kreditvärdig.
Så man kan inte ha en solid ekonomi utan skulder?

Låt mig småle.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
Så man kan inte ha en solid ekonomi utan skulder?
Vart har jag påstått något sådant. Sluta gärna hitta på saker.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.