Rabbithole Rabbithole skrev:
Jag bytte till Skandia av denna anledning. Vill inte ha någon rådgivning och så. Skandia är gratis, förhandlingsfria bolån, swish, bank id...

Sen har jag Northmill och Norwegian för betalning. Northmill har 2% sparränta på kortkonto vilket jag gillar och man kan ha flera digitala kort, ett för varje budget och inga valutaväxlingspåslag och sådär

Jag fick bytt rådgivare på Nordea. Den nya va okunnig, otrevlig och rekommenderade dyra, dåliga fonder
Jag hade Nordea men fick nog när jag blev uppringd för att Nordea ville förhandla med mig angående min ekonomi eftersom de var på väg att ändra reglerna för sina olika kundkategorier och jag då riskerade att halka ner i en "lägre" kundkategori. Som om jag hade min ekonomi på Nordeas villkor. Efter ett (mer eller mindre) gräl med personen bytte jag till Skandiabanken och har varit nöjd med det valet sedan dess. Har ett lån i SEB men det fungerar bra, får då och då info om räntesatsförändringar men det är allt. Har en del betalningar till o från Japan men det är aldrig några problem. Nu ska frun (som är japanska) få sin pension från Japan till sitt konto på Skandiabanken och på direkt fråga från frun svarade Skandiabanken att det inte är några problem alls.

• Gilla
Rabbithole och 1 till
  • Laddar…
Jag har Handelsbanken och där kan jag göra utlandsbetalningar upp till 150.000:- per dag. Detta utan att jag behöver "aktivera" tjänsten.

Över lag nöjd med min bank och dom hjälpte mig t.o.m. med att förse mig med drygt 220.000:- i kontanter för ett tag sedan.

Det handlar om reglerna för AML och terrorfinansiering. Hellre blockar de småkunder än tar risken att något skickas dit det inte ska.

Revolut är ett alternativ.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.