97 103 läst · 3 130 svar
97k läst
3,1k svar
Bank-ID till allt möjligt - ogillar!
För de flesta "medlamsskap" som butiker vill att man ska ha kan man välja bort reklam-brev. Åtminstone de som jag har blivit "medlem" i. Elgiganten är undantaget som sticker ut. Man måste vara "medlem" för att få digitala kvitton, och det går inte att stänga av strömmen av reklambrev.A AndersS skrev:
Jag har Freja e-ID i min telefon. Men visst, det går inte säkert att verifiera det utan internetuppkoppling.R Rejäl skrev:
Å andra sidan ser jag inga fördelar med att inte ha körkortet i plånboken.
Ja, så jag har mobilt bankid, freja eid, körkort och nationellt id-kort med mig när jag kör bil. Det ska till en jäkla otur för att polisen ska misslyckas med att identifiera mig.Alfredo skrev:
Men om jag är ute för att göra nåt skumt så har jag förstås inget av det med mig.
Jag vill korrigera ovanstående:D djac skrev:
D djac skrev:
Jag är inte så bekymrad av att någon kan läsa ett elektronisk brev till mig från ett försäkringsbolag som berättar att det accepterar min önskan om att teckna en försäkring.N Niq skrev:
Senast jag blev stoppad av polisen (för cirka 10 år sen, tror jag) behövde jag inte ens visa körkortet. Det räckte med att blåsa godkänt i "ballongen".Fairlane skrev: