95 778 läst · 3 130 svar
96k läst
3,1k svar
Bank-ID till allt möjligt - ogillar!
Ja som sagt bättre källa än era gissningar!Alfredo skrev:
Nej du kan inte kringgå att du kan bli bötfälld om du inte har körkortet med dig…Alfredo skrev:
Det räcker inte alltid med ett annat id för lyckas inte polisen GENAST att identiefiera dig som giltig person att framföra ett körkortspliktigt fordon så kan dom bötfälla dig ingett konstigt i det, kan sluta med att du inte får fortsätta din färd med. Men du kanske gillar att promenera?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 315 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 315 inlägg
Vi andra kanske fokuserar på riktiga problem och har svårt att bli lika upprörda som du över ett "icke-problem". Blir du lika upprörd när någon går mot "Röd gubbe" när det inte finns någon trafik i närheten?R Rejäl skrev:Trots allt så enligt polisen så har de allra flesta som kör bil och blir stannade sitt körkort med sig och visar upp det vid kontroll..
Men det är som med allt annat besserwissers och folk som alltid verkar ha lösningar och veta allt bäst försöker kringgå ett av dom enklaste lagarna att följa nämligen att ha körkortet på sig vi framförandet av ett körkortspliktigt fordon…
Svårt att följa ja förmodligen har du mer bekymmer än detta!!
/Krille
Givetvist får framtidens körkort en id-växling.Fairlane skrev:
Sen ändringen som nu Transportstyrelsen gör är nog mer av akut karaktär men man kanske har byggt in en framtida koppling till en statlig e-legitimation och en id-växling?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 315 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 315 inlägg
Vet du ens vad id-växling är?P paralun skrev:
Om jag vill förfalska ett körkort, tror du då att jag går och ID-växlar det? Eller skapar jag bara en plastbit som ser tillräckligt ut?
Så du fokuserar på andra/andras problem istället för att själv följa lagen! Låter ytterst intelligent 🧐 typiskt en godtyckare/följare!!K Krille4 skrev:
Sedan det dära vi du är en skribent glömt inte det😉
Om du hade följt med vad krille4 skrev så hade du naturligtvis förståt det…Alfredo skrev:
Men jag tar upp det nedan så att DU förstår!
K Krille4 skrev:
Som taget ur Orwells 1984. Bankerna är både polis och domstol. Hindrar man människor från sina pengar är det per konsekvens ett brott mot mänskliga rättigheter, enl. FN-konventionen.A Alexn72 skrev:
Jag behöver inte bära med mig legitimation alls, klarar mig bra med det som finns i mobilen. Detta är en ickefråga för mig.Nissens skrev: