94 075 läst · 3 129 svar
94k läst
3,1k svar
Bank-ID till allt möjligt - ogillar!
Ja, många är ute och cyklar här.Alfredo skrev:
någon inom "IT och säkerhet" som har noll koll.
Vissa visste inte skillnaden på plastkort och betal/kreditkort. Patientkort fanns på 80 talet.
1990 var det udda att kunna använda kort att betala med.
De flesta här sitter och söker på internet innan inlägg här och skriver att de experter på IT, säkerhet, plastkort, osv.
Gick ju tydligen jättebra för dig att betala när du inte kontrollerade villkoren innan utan hittade på dina egna villkor. Men som sagt jag förstår varför problem uppstår med den inställningen.L L Jan skrev:
/Krille
Det kan man undra. För 10 år sedan (eller vad det nu är) fanns inte blipp. När blipp började introduceras anpassades kortterminalerna till det. Av någon anledning har anpassningen till just Amex tagit lång tid. Det är möjligt att Amex införde blippmöjlighet senare än Visa/MC. Vet inte. Kanske finns det tekniska skillnader. Vet inte det heller.R Rejäl skrev:
"fem minuter på ett avtal" du fattar att problemet är när det skiter sig va? Eller nej det fattade du inte.K Krille4 skrev:
Just precis. Jamsar inte med som de flesta andra i Sverige, utan ställer krav. Vilket brukar löna sig. Schysst och win-win.K Krille4 skrev:
Växte upp många år utomlands i ett land där man är mer om och kring sig än i Sverige. Så jag har ett annat perspektiv.
Förresten. Det blev "skitbilen" 😉 Citroën istället för Bilia. För många i Sverige en skitbil alltså, enligt många andra. Men den fungerade fantastiskt bra i många år och aldrig problem med den. Mkt låg bränsleförbrukning också. Dock såld nu.
Nä det är inget problem om du lagt fem minuter på ett pantavtal.... Men jag fattar mycket väl att din historia sprack när det visade sig att det fakriskt finns en enkel lösning. 😉RoTe skrev:
/Krille
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 232 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 232 inlägg
Lämnar spår ja, det förnekar jag inte. Sen om banken du tar ditt bolån hos kan se detta eller inte och om de bryr sig eller inte är en annan sak.L L Jan skrev:
Kanske reagerar de mer på att du plockar ut stora summor kontanter istället.
Jag har kreditkort i en bank som jag inte har några andra affärer med. Min bank jag har bolån hos har jag inte heller nära affärer med så jag har svårt att tro att se reagerar.
Nej inte nödvändigtvis.L L Jan skrev:
Gör dem? Vet du det eller gissar du?L L Jan skrev:
Du som är paranoid, varför inte ta en kort någon annanstans än din vanliga bank?L L Jan skrev:
Tack! Paranoid är jag. Tur att du finns så jag reda på det. Hur kan jag återgälda dig?Fairlane skrev:Lämnar spår ja, det förnekar jag inte. Sen om banken du tar ditt bolån hos kan se detta eller inte och om de bryr sig eller inte är en annan sak.
Kanske reagerar de mer på att du plockar ut stora summor kontanter istället.
Jag har kreditkort i en bank som jag inte har några andra affärer med. Min bank jag har bolån hos har jag inte heller nära affärer med så jag har svårt att tro att se reagerar.
Nej inte nödvändigtvis.
Gör dem? Vet du det eller gissar du?
Du som är paranoid, varför inte ta en kort någon annanstans än din vanliga bank?