100 744 läst · 560 svar
101k läst
560 svar
Bahnhof är banditer med ful prisstrategi till trogna kunder
Jag ringde och det var nog 11 i kö men kände väl inte att det var ett problem. Ser att chatten är nere fortfarande dock. Kanske inte var bemannad innan heller. Ingen höjdare i så fall.
"
Uppsägningsbekräftelse
Vi har 2023-10-03 tagit emot en uppsägning gällande kundnummer: xxxxx.
Faktureringen slutar 2023-10-25.
"
Äntligen!! Efter 2 veckors jagande!
Uppsägningsbekräftelse
Vi har 2023-10-03 tagit emot en uppsägning gällande kundnummer: xxxxx.
Faktureringen slutar 2023-10-25.
"
Äntligen!! Efter 2 veckors jagande!
Jag var i kontakt med Tele2 för att få information om de kunde fixa publik IP eller inte efter att jag eventuellt skulle ta deras abonnemang.P pennybridge skrev:
Hon jag pratade med (teknisk support) visste inte vad jag menade.
Men någon här kanske sitter inne med kunskapen?
Eftersom jag inte fick något vettigt svar valde jag BH istället. Och fick direkt i kontakt med supporten hjälp.
Japp du har publik IP hos tele2A Arne_Planka skrev:Jag var i kontakt med Tele2 för att få information om de kunde fixa publik IP eller inte efter att jag eventuellt skulle ta deras abonnemang.
Hon jag pratade med (teknisk support) visste inte vad jag menade.
Men någon här kanske sitter inne med kunskapen?
Eftersom jag inte fick något vettigt svar valde jag BH istället. Och fick direkt i kontakt med supporten hjälp.
Det där håller jag inte med omP pennybridge skrev:
Så där kan man inte säga. Det beror säkerligen på vilket nät det handlar om och dess struktur och organisation mm.P pennybridge skrev:
Rejält tjafsigt här om Bahnhof. Jag undrar vilket bolag i den här eller liknande branscher som är bättre. Jag har två abonnemang hos Bahnhof, med publika IP-adresser på båda. Fungerar alltid. Det ena är klart billigare än alla andra och nr 2 är kanske någon tia dyrare, men det är det värt.
Det kunde jag INTE få under min korta sejour hos tele2 med deras "trådlösa fiber" (citat från säljaren som sålde på mej den) , dessutom var det en massa annat dumt som gjorde att jag avbröt mitt abonnemang redan efter knappt två veckors trasslande.P pennybridge skrev:
För övrigt var deras kundtjänst extremt otrevlig också, som först vägrade att låta mej säga upp mitt abb trots att jag var lovad av säljaren att få testa och sen avbryta om det inte fungerade bra, jag var tvungen att påpeka att jag enligT LAG har två veckors ångerrätt på distansköp och fråga om dom tänkte bryta mot det, då lät dom mej tillslut avsluta och fick det att låta som att dom var snälla mot mej.. Idiotföretag.
Detta var alltså några år sedan, innan jag hade fått min fiber och harvade med telia ADSL på 10Mbit..
Okej ja det lät ju inget vidare. Nuförtiden går det bra via dem åtminstone. Kollegan har dem och har bekräftat att publik ip fungerar hos dem.GlennB skrev:Det kunde jag INTE få under min korta sejour hos tele2 med deras "trådlösa fiber" (citat från säljaren som sålde på mej den) , dessutom var det en massa annat dumt som gjorde att jag avbröt mitt abonnemang redan efter knappt två veckors trasslande.
För övrigt var deras kundtjänst extremt otrevlig också, som först vägrade att låta mej säga upp mitt abb trots att jag var lovad av säljaren att få testa och sen avbryta om det inte fungerade bra, jag var tvungen att påpeka att jag enligT LAG har två veckors ångerrätt på distansköp och fråga om dom tänkte bryta mot det, då lät dom mej tillslut avsluta och fick det att låta som att dom var snälla mot mej.. Idiotföretag.
Detta var alltså några år sedan, innan jag hade fått min fiber och harvade med telia ADSL på 10Mbit..
Och kanske inte på "trådlös fiber" (som körde 4G) även om det går på tex fiber.
Men när jag bodde i lägenheten så hade jag bredband2, som erbjöd skarp IP, men dom kunde inte göra det för mej då jag bodde på fel ställe.
Men när jag bodde i lägenheten så hade jag bredband2, som erbjöd skarp IP, men dom kunde inte göra det för mej då jag bodde på fel ställe.