Jag ringde och det var nog 11 i kö men kände väl inte att det var ett problem. Ser att chatten är nere fortfarande dock. Kanske inte var bemannad innan heller. Ingen höjdare i så fall.
 
"
Uppsägningsbekräftelse

Vi har 2023-10-03 tagit emot en uppsägning gällande kundnummer: xxxxx.
Faktureringen slutar 2023-10-25.
"

Äntligen!! Efter 2 veckors jagande!
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
P pennybridge skrev:
Tele2 fixar det väldigt bra
Jag var i kontakt med Tele2 för att få information om de kunde fixa publik IP eller inte efter att jag eventuellt skulle ta deras abonnemang.
Hon jag pratade med (teknisk support) visste inte vad jag menade.
Men någon här kanske sitter inne med kunskapen?
Eftersom jag inte fick något vettigt svar valde jag BH istället. Och fick direkt i kontakt med supporten hjälp.
 
A Arne_Planka skrev:
Jag var i kontakt med Tele2 för att få information om de kunde fixa publik IP eller inte efter att jag eventuellt skulle ta deras abonnemang.
Hon jag pratade med (teknisk support) visste inte vad jag menade.
Men någon här kanske sitter inne med kunskapen?
Eftersom jag inte fick något vettigt svar valde jag BH istället. Och fick direkt i kontakt med supporten hjälp.
Japp du har publik IP hos tele2
 
P pennybridge skrev:
Japp du har publik IP hos tele2
Garanterat utan problem? Vad jag vet så fasar alla ut ipv4 med publika adresser, så det kan bero på vart man bor och viljan att hjälpa till från operatören. Jag hade velat ha ett löfte från kundtjänst innan beställning.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
P pennybridge skrev:
Ja deras support är sämst nuförtiden!

Jag skrev till dem på messenger och fick kontakt med dem via mail efter det.

Jag kommer byta inom kort med. Tyvärr har de tappat det när det kommer till att ta hand om sina kunder
Det där håller jag inte med om
P pennybridge skrev:
Japp du har publik IP hos tele2
Så där kan man inte säga. Det beror säkerligen på vilket nät det handlar om och dess struktur och organisation mm.

Rejält tjafsigt här om Bahnhof. Jag undrar vilket bolag i den här eller liknande branscher som är bättre. Jag har två abonnemang hos Bahnhof, med publika IP-adresser på båda. Fungerar alltid. Det ena är klart billigare än alla andra och nr 2 är kanske någon tia dyrare, men det är det värt.
 
  • Gilla
Kristian Ask
  • Laddar…
P pennybridge skrev:
Japp du har publik IP hos tele2
Det kunde jag INTE få under min korta sejour hos tele2 med deras "trådlösa fiber" (citat från säljaren som sålde på mej den) , dessutom var det en massa annat dumt som gjorde att jag avbröt mitt abonnemang redan efter knappt två veckors trasslande.

För övrigt var deras kundtjänst extremt otrevlig också, som först vägrade att låta mej säga upp mitt abb trots att jag var lovad av säljaren att få testa och sen avbryta om det inte fungerade bra, jag var tvungen att påpeka att jag enligT LAG har två veckors ångerrätt på distansköp och fråga om dom tänkte bryta mot det, då lät dom mej tillslut avsluta och fick det att låta som att dom var snälla mot mej.. Idiotföretag.

Detta var alltså några år sedan, innan jag hade fått min fiber och harvade med telia ADSL på 10Mbit..
 
GlennB GlennB skrev:
Det kunde jag INTE få under min korta sejour hos tele2 med deras "trådlösa fiber" (citat från säljaren som sålde på mej den) , dessutom var det en massa annat dumt som gjorde att jag avbröt mitt abonnemang redan efter knappt två veckors trasslande.

För övrigt var deras kundtjänst extremt otrevlig också, som först vägrade att låta mej säga upp mitt abb trots att jag var lovad av säljaren att få testa och sen avbryta om det inte fungerade bra, jag var tvungen att påpeka att jag enligT LAG har två veckors ångerrätt på distansköp och fråga om dom tänkte bryta mot det, då lät dom mej tillslut avsluta och fick det att låta som att dom var snälla mot mej.. Idiotföretag.

Detta var alltså några år sedan, innan jag hade fått min fiber och harvade med telia ADSL på 10Mbit..
Okej ja det lät ju inget vidare. Nuförtiden går det bra via dem åtminstone. Kollegan har dem och har bekräftat att publik ip fungerar hos dem.
 
Jag ska testa telenors support första dagen tänkte jag. Mediaomvandlaren ger inte Gb-länk till routern och BH ville inte ta i det ärendet eftersom jag bara hade 100Mbps-abb….
 
P pennybridge skrev:
Okej ja det lät ju inget vidare. Nuförtiden går det bra via dem åtminstone. Kollegan har dem och har bekräftat att publik ip fungerar hos dem.
Som jag skrev tidigare, det är inte säkert det finns på andra platser bara för att det finns på en del platser
 
Och kanske inte på "trådlös fiber" (som körde 4G) även om det går på tex fiber.

Men när jag bodde i lägenheten så hade jag bredband2, som erbjöd skarp IP, men dom kunde inte göra det för mej då jag bodde på fel ställe.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Som jag skrev tidigare, det är inte säkert det finns på andra platser bara för att det finns på en del platser
Vad menar du med platser?
 
P pennybridge skrev:
Vad menar du med platser?
Andra orter, andra fibernät
 
pacman42 pacman42 skrev:
Andra orter, andra fibernät
Okej. Då har vi kanske tur som bor väldigt nära varandra jag och kollegan :)
 
Just Telia och Tele2 tror jag faktiskt är helt cgnat-fria på fast bredband. Kanske telenor också?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.