T TowaTei skrev:
Jo precis, AI skulle räcka långt i många fall. De tär bara en tidsfråga, tror jag. Den andra utmaningen som du nämner är den stora, dvs hur minska antalet inkommande samtal genom att få kunden att lösa saker "själv". Tex en app skulle ju mha AI kunna lösa en väldigt stor del av kundernas problem utan att kunderna behöver kontakta kundtjänst, men då ska man först få kunderna att installera appen...
För Telia skulle en AI driven bredbandssupport vara ett rejält lyft jämfört med den manuskript drivna jag råkade ut för..
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P pennybridge skrev:
Det är inga fel på leveransen. Tjänsten fungerar kanon! Men det är när du väl behöver support som man inser hur dåligt detta företaget är.
japp jag kan inte säga emot det eftersom det är flera år sedan jag behövde använda supporten (och då var det jag som hade råkat köra en DHCP-server, om jag minns rätt, ut mot internet och då blev det autoblock av min anslutning).
 
MathiasS MathiasS skrev:
japp jag kan inte säga emot det eftersom det är flera år sedan jag behövde använda supporten (och då var det jag som hade råkat köra en DHCP-server, om jag minns rätt, ut mot internet och då blev det autoblock av min anslutning).
Ja för min del märkte jag deras obefintliga kundfokus när jag böt bank och behövde support med en dubbeldragning via autogiro.
De var totalt omöjliga att nå. Det fick mig att tänka om. Om det väl skulle bli problem med uppkopplingen så vill jag kunna nå leverantören
 
Support varierar över tiden utifrån att ingen vill ha för hög kostnad jämfört med sina "kollegor". Så bästa support kan bli betydligt sämre efter benchmark/jämförelse med övriga efter "effektivisering/outsourcing" där fokus är att sänka kostnaderna. Blir effekten när marknaden är mogen och minimal tillväxt av nya kunder, bara churn.
 
Ofta har leverantören flera dagar på sig att åtgärda fel för privatpersoner. För företag ser det annorlunda ut men där får man betala för den nivå man vill ha och det är allt annat än gratis. Att man ska få fantastiskt support när den ingår i månadsavgiften är nog inget att räkna med.
 
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Ofta har leverantören flera dagar på sig att åtgärda fel för privatpersoner. För företag ser det annorlunda ut men där får man betala för den nivå man vill ha och det är allt annat än gratis. Att man ska få fantastiskt support när den ingår i månadsavgiften är nog inget att räkna med.
Jag förväntar mig inte fantastisk support. Men ett av mina grundläggande krav är att den ska gå att kontakta. Det uppfyller tyvärr inte Bahnhof idag.
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag förväntar mig inte fantastisk support. Men ett av mina grundläggande krav är att den ska gå att kontakta. Det uppfyller tyvärr inte Bahnhof idag.
Är t.o.m. så att man gjort det svårare att hitta tfn-nummer.😉 Finns ofta x-xx klick och sidbyten bort innan de dyker upp. Behöver sällan använda tfn men är något jag reagerat på.
 
useless useless skrev:
Jag förväntar mig inte fantastisk support. Men ett av mina grundläggande krav är att den ska gå att kontakta. Det uppfyller tyvärr inte Bahnhof idag.
Exakt så! Och när de väl vill prata så var de i mitt fall väldigt nonchalanta. Efter att ha varit kund sedan 2008 så har jag lite högre krav
 
Lär ni aldrig få... som privatperson är man en mängdvara och det lönar sig inte att ge individer support när man kan fakturera tusentals kronor för en företagskund.
 
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Lär ni aldrig få... som privatperson är man en mängdvara och det lönar sig inte att ge individer support när man kan fakturera tusentals kronor för en företagskund.
Tele2 fixar det väldigt bra
 
Jag har inga problem med bahnhof heller...
 
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Jag har inga problem med bahnhof heller...
Har du behövt använda deras kundsupport under den senaste tiden ?
 
Japp... hade precis driftstörning. Det finns chat och telefon tillgängligt på mitt konto. Ganska passande just för denna diskussionen om jag får säga det själv
 
  • Kundportal skärm, inga öppna fakturor eller ärenden, driftstörning åtgärdad, profilikon, gröna indikatorer, svensk text.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen betrakar jag det som ett privat abonnemang och inget jag är beroende av för att göra mitt jobb. Trillar över på bredbandet istället och det duger gott.
 
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Japp... hade precis driftstörning. Det finns chat och telefon tillgängligt på mitt konto. Ganska passande just för denna diskussionen om jag får aäga det själv
Då har du haft tur att lyckas tima deras chatt när den varit bemannad. Jag har försökt i 2 veckors tid vid olika tillfällen. Trots att det står att den skall vara öppen under vissa tider så har den då varit stängd. Telefonen har inte gått att ringa då den kopplat ned medan man väntat på att komma fram. Jag fick till slut lämna min epostadress till dem via Facebook så var det deras kundtjänst som kontaktade mig via epost.

Jag håller med om att chatt annars är ett riktigt bra verktyg för dessa typer av ärenden. Det är ganska standard i dag och jag fick använda en sådan häromdagen via en annan leverantör som fungerade utmärkt.
 
  • Gilla
  • Wow
TickyNucker och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.