A AndersS skrev:
Vad är den billiga sorten?
Avser du att gynna kriminella, om så NEj tack.
Ja, tänkte lite snabbt bara 😄. Det finns ju den lagliga också.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Är fortfarande lite förvånad över att så många verkar ha problem i fibernäten.

Har kört BH så länge jag kan minnas, först ADSL sedan fiber och de senaste 5 åren operatörsbyte till BH . Jag tror inte jag haft en enda driftstörning som berott på BH sedan jag gjorde operatörsbytet i fibernätet. Och det trots att lastbilar kört ner luftfibern tre gånger under denna period, senast rätt rejält då 200meter fiber trillade ner.

Är kundtjänst dålig? Inte fasen vet jag, har ju bara ringt dit ett par gånger på 20 år.....
Deras tjänst har alltid fungerat bra för min del men deras kundtjänst är sämst vilket jag fått erfara när jag böt bank vilket gjorde att jag var tvungen att ändra mitt autogiro. De var dels omöjliga att nå. De aktivt döljer alla kontaktvägar så man måste jaga fram vägar att nå dem.

När jag väl får tag på dem så var de väldigt ointresserade av att hjälpa mig.

Det var bevis nog att detta är inget företag jag vill ge mina pengar till längre.
 
  • Gilla
useless och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Det funkade ju jättebra, blev precis uppringd och fick uppsägningen bekräftad 👍.
Var det Karlung som ringde?
 
Vad är det som händer med Bahnhof?
Växtvärk och sparat förmycket på support och kundtjänst?

De växer ju, närmar sig 1/2 miljon abonnemang och är lönsamma.
Finns inte mr Karlung här på forumet?
 
useless useless skrev:
Var det Karlung som ringde?
Nej tyvärr inte, men jag fick uppfattningen att det inte var vanliga kundtjänsten som ringde upp heller. Det var lite för rakt på sak för det - å andra sidan lämnade jag väl inte så mycket utrymme för diskussion i mitt mail heller 😀.

Hon gjorde ett halvdant försöka att behålla mig med 20 kr/mån lägre pris.
 
  • Gilla
MathiasS och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Behövs det, har väl haft xdsl och fiber sedan -99 och ännu inte haft behovet av det, men bor i mindre tätort. Även kört IPTV sedan 2006 (tror jag det var). Bara några få korta avbrott.
Jag har haft ett kortare avbrott i trafiken på min fiber dessa två åren.

MEN, när jag hade Telia ADSL så avr dte problem ganska ofta, flera gånger problem som häll sig i dagar, ibland veckor, då var det ju bra att dom först la på massor av gigabyte på mitt dåvarande telia mobilabb, och sen när jag inte hade ett sådant, gav mej ett SIM-kort med obegränsad(?) trafik medans ADSL var nere.

Vill minnas att jag räknade till 8 utbytta routrar/modem under de 8 åren jag hade telia ADSL, plus alla andra problem dom hade, men då hade kjag i sanningens namn luftledningar också och nästan alla haverier uppstod efter åskoväder.
 
P pennybridge skrev:
Jag sade precis upp mitt abonnemang jag med.
Fick 500/100 inkl uppkopplingsgaranti för 10kr mer i månaden hos tele2 än 250/100 jag har idag hos bahnhof.
Vad fick du för pris av Tele2 ? Är helhets kund där och är skitnöjd !
 
K Krca skrev:
Vad fick du för pris av Tele2 ? Är helhets kund där och är skitnöjd !
449kr i månaden
 
  • Gilla
Krca
  • Laddar…
P pennybridge skrev:
449kr i månaden
Lyckades få till 1000/1000 för 299kr i månaden 👍🏼
 
K Krca skrev:
Lyckades få till 1000/1000 för 299kr i månaden 👍🏼
Hur i hela? Hur mycket annat har du hos dem?
 
P pennybridge skrev:
Hur i hela? Hur mycket annat har du hos dem?
Jag har 4:a mobilabonnemang, en mobil , fiber och tv . Tv ville jag inte ha sa jag men då gav dom mig ett erbjudande om jag band mej i två år för 109 kr i månaden så fick jag med Viaplay gratis de två åren och sedan får man ringa in och tjata till sej något nytt . Hade Viaplay innan och betalade ju 149kr enbart för det då så 🤷🏻‍♂️
 
blackarrow blackarrow skrev:
Växtvärk och sparat förmycket på support och kundtjänst?
Jag skulle gissa det. Så länge du har ganska få kunder så är inte så svårt att driva en kundtjänst hyfsat effektivt och ändå hålla hög servicenivå, du klarar dig med ganska få och det gör det även lättare att hålla en hög kunskapsnivå. Det i kombination med låga samtyalsvolymer för att din kundtjänst kan fungera riktigt bra och uppskattas av kunderna. När du kommer upp i hundratusentals kunder så växer kundtjänstbehovet till den nivå att du verkligen måste tänka stordrift, eventuellt inklusive outsourcing, och då tappar man ofta det där lilla extra utöver den basala servicenivån som krävs. Att hitta 20-30 tekniknördar som kan tänka sig att svara i telefon samt 2-3 chefer och coacher etc runt dem är ingen konst, men när du på samma (och oftast lilla) ort behöver 500 telefonslavar + 25 gruppchefer och ett utbildningsteam så hamnar fokus på att just klara det grundläggande.

Så ja, jag tror tyvärr att det är en oundviklig följd av att växa sig så stora. Det gör ju dock inte dem till en sämre internetleverantör, hur ofta behöver "vi" egentlligen kontakta supporten?
 
P pennybridge skrev:
Hur i hela? Hur mycket annat har du hos dem?
Sedan hade jag lite flyt nu när jag köpte iPhone 15 PRO genom dem så gick jag till den lokala elon handeln här i byn för att köpa skal och displayskydd . Då såg han att jag var obunden på tele2 även fast jag haft dom i hur många år som helst , så han bjöd på skal och displayskydd + 50 kr billigare på varje mobilabonnemang om jag band mej 2 år till Tele2 , så 200 billigare i månaden där så betalar 200 kr (den låg på 400 kr förut) i månaden för iPhonen nu kan man säga 😅
 
T TowaTei skrev:
Jag skulle gissa det. Så länge du har ganska få kunder så är inte så svårt att driva en kundtjänst hyfsat effektivt och ändå hålla hög servicenivå, du klarar dig med ganska få och det gör det även lättare att hålla en hög kunskapsnivå. Det i kombination med låga samtyalsvolymer för att din kundtjänst kan fungera riktigt bra och uppskattas av kunderna. När du kommer upp i hundratusentals kunder så växer kundtjänstbehovet till den nivå att du verkligen måste tänka stordrift, eventuellt inklusive outsourcing, och då tappar man ofta det där lilla extra utöver den basala servicenivån som krävs. Att hitta 20-30 tekniknördar som kan tänka sig att svara i telefon samt 2-3 chefer och coacher etc runt dem är ingen konst, men när du på samma (och oftast lilla) ort behöver 500 telefonslavar + 25 gruppchefer och ett utbildningsteam så hamnar fokus på att just klara det grundläggande.

Så ja, jag tror tyvärr att det är en oundviklig följd av att växa sig så stora. Det gör ju dock inte dem till en sämre internetleverantör, hur ofta behöver "vi" egentlligen kontakta supporten?
Jo men oavsett operatör så blir det här sannolikt det första området med AI-driven support.
Sen är ärenden för ofta mycket triviala när en kund inte läst medföljande instruktion eller kollat på operatörens hemsida. Inom det här området tror jag det finns stora möjligheter med just AI.
"Telefonslavarna" gör ju inte mycket mer än att läsa det som står på skärmen. Har man riktiga problem behöver man flytta en support till "andra linjen".
 
  • Gilla
TowaTei
  • Laddar…
P pennybridge skrev:
Hur i hela? Hur mycket annat har du hos dem?
Nyckeln är väl att ha deras egna fibernät.

Linköping så diffar det typ 1000kr/månad för 10gbit om man har utsikt (stadsnät) eller Bahnhofs egna.
 
  • Gilla
  • Wow
tensiden och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.