100 744 läst · 560 svar
101k läst
560 svar
Bahnhof är banditer med ful prisstrategi till trogna kunder
Nu har jag fått två fakturor med det lägre priset (och den högre hastigheten). ..men jag håller koll vidare.GlennB skrev:
Att hastigheten är den dubbla har jag ärligt talat inte märkt annat än när jag mätt.
Jag byter till Bredband2 istället, vi får se hur det går. Telenor sade jag upp då de vägrade ge mig samma pris som nytecknande grannar.
Blev sedan extra förbannad på dem då de kopplade ur 3G där jag bor, nu kan jag inte ha igång ett samtal när jag kör till/från jobbet längre. Byter till Telia på den telefonen.
Blev sedan extra förbannad på dem då de kopplade ur 3G där jag bor, nu kan jag inte ha igång ett samtal när jag kör till/från jobbet längre. Byter till Telia på den telefonen.
Jag och min fru har sedan ca 18 månader Telenor som mobiloperatör men kommer byta när bindningstiden går ut.
Jag är volontär som frekvent kör bilar och lastbilar till Ukraina och Telenor tar hutlöst betalt för roaming i Ukraina. 19:- per minut för samtal, både in och ut, 4:- per SMS och de lägger på ett surfpass för 99:- per dygn, max 1GB. Övriga svenska operatörer tar inget eller har låga priser. Tele2 har gratis allt i Ukraina. Jag har nu ett Comviq kontantkort som andra simkort som jag aktiverar när jag kör in i Ukraina och det fungerar kanon, men jag tänker inte föda Telenor så länge de har den policyn.
Jag kontaktade Telenor och då berättade de att de minsann hade tagit bort sina avgifter hela månaden efter invasionen. 🤮
Jag är volontär som frekvent kör bilar och lastbilar till Ukraina och Telenor tar hutlöst betalt för roaming i Ukraina. 19:- per minut för samtal, både in och ut, 4:- per SMS och de lägger på ett surfpass för 99:- per dygn, max 1GB. Övriga svenska operatörer tar inget eller har låga priser. Tele2 har gratis allt i Ukraina. Jag har nu ett Comviq kontantkort som andra simkort som jag aktiverar när jag kör in i Ukraina och det fungerar kanon, men jag tänker inte föda Telenor så länge de har den policyn.
Jag kontaktade Telenor och då berättade de att de minsann hade tagit bort sina avgifter hela månaden efter invasionen. 🤮
Det funkade ju jättebra, blev precis uppringd och fick uppsägningen bekräftad 👍.mexitegel skrev:
Vilka internetoperatörer har uppkopplingsgaranti?
Har fått simkort av Telia några ggr.
Har fått simkort av Telia några ggr.
Är fortfarande lite förvånad över att så många verkar ha problem i fibernäten.
Har kört BH så länge jag kan minnas, först ADSL sedan fiber och de senaste 5 åren operatörsbyte till BH . Jag tror inte jag haft en enda driftstörning som berott på BH sedan jag gjorde operatörsbytet i fibernätet. Och det trots att lastbilar kört ner luftfibern tre gånger under denna period, senast rätt rejält då 200meter fiber trillade ner.
Är kundtjänst dålig? Inte fasen vet jag, har ju bara ringt dit ett par gånger på 20 år.....
Har kört BH så länge jag kan minnas, först ADSL sedan fiber och de senaste 5 åren operatörsbyte till BH . Jag tror inte jag haft en enda driftstörning som berott på BH sedan jag gjorde operatörsbytet i fibernätet. Och det trots att lastbilar kört ner luftfibern tre gånger under denna period, senast rätt rejält då 200meter fiber trillade ner.
Är kundtjänst dålig? Inte fasen vet jag, har ju bara ringt dit ett par gånger på 20 år.....
Jag har behövt mobil reservuppkoppling några gånger.
Första gången grävdes en större kopparkabel av.
Andra gången byggde man bullervallar mm och grävde av Telias fiber till ett helt villaområde.
Tredje stora ”avbrottet” var väntan på byte till Telias 500 Mbit/s erbjudande.
Dom hade väl sålt mer kapacitet än de hade så det slog stop i de administrativa systemen.
Fixa det manuellt mitt i semestertider vart så svårt att det han bli höst.
Fjärde gången var Telenor, IP-only och Telia inblandade.
Så åtminstone 3 månader har jag nog kört mobilt isf ADSL eller Fiber sen 2007.
Men visst, det skall inte behövas. Jag har bara haft otur.
Första gången grävdes en större kopparkabel av.
Andra gången byggde man bullervallar mm och grävde av Telias fiber till ett helt villaområde.
Tredje stora ”avbrottet” var väntan på byte till Telias 500 Mbit/s erbjudande.
Dom hade väl sålt mer kapacitet än de hade så det slog stop i de administrativa systemen.
Fixa det manuellt mitt i semestertider vart så svårt att det han bli höst.
Fjärde gången var Telenor, IP-only och Telia inblandade.
Så åtminstone 3 månader har jag nog kört mobilt isf ADSL eller Fiber sen 2007.
Men visst, det skall inte behövas. Jag har bara haft otur.
Jag har också haft BH sen början av 00-talet via ADSL och sedermera fiber. När jag hade ADSL var det en del återkommande strul, men det gick att maila supporten och när man väl kommit förbi frågorna i deras felsökningsmall fick man bra hjälp.MathiasS skrev:Är fortfarande lite förvånad över att så många verkar ha problem i fibernäten.
Har kört BH så länge jag kan minnas, först ADSL sedan fiber och de senaste 5 åren operatörsbyte till BH . Jag tror inte jag haft en enda driftstörning som berott på BH sedan jag gjorde operatörsbytet i fibernätet. Och det trots att lastbilar kört ner luftfibern tre gånger under denna period, senast rätt rejält då 200meter fiber trillade ner.
Är kundtjänst dålig? Inte fasen vet jag, har ju bara ringt dit ett par gånger på 20 år.....
Fibern började krångla lite sporadiskt i våras och då upptäckte jag att det i stort sett är omöjligt att komma i kontakt med supporten nu för tiden. När dom dessutom höjde priset totalt runt 100:- i månaden så gav jag upp och bytte leverantör.
Jag blev less på Bahnhof när de under pandemin skickade all trafik från Bohuslän via Köpenhamn, även när den skulle till Göteborg, Stockholm och norrut i Sverige. Långa pingtider och mycket störningar.
Har varit mycket mer nöjd med operatörerna jag testat efteråt, även om jag lackade ur på Telenor nu senast.
Har varit mycket mer nöjd med operatörerna jag testat efteråt, även om jag lackade ur på Telenor nu senast.