GlennB GlennB skrev:
Skulle ju vara jäkligt märkligt om dom gör det efter att dom sa att jag får detta i ett år, men jag ska hålla koll på fakturorna.
Nu har jag fått två fakturor med det lägre priset (och den högre hastigheten). ..men jag håller koll vidare.

Att hastigheten är den dubbla har jag ärligt talat inte märkt annat än när jag mätt.
 
Jag byter till Bredband2 istället, vi får se hur det går. Telenor sade jag upp då de vägrade ge mig samma pris som nytecknande grannar.

Blev sedan extra förbannad på dem då de kopplade ur 3G där jag bor, nu kan jag inte ha igång ett samtal när jag kör till/från jobbet längre. Byter till Telia på den telefonen.
 
Jag och min fru har sedan ca 18 månader Telenor som mobiloperatör men kommer byta när bindningstiden går ut.
Jag är volontär som frekvent kör bilar och lastbilar till Ukraina och Telenor tar hutlöst betalt för roaming i Ukraina. 19:- per minut för samtal, både in och ut, 4:- per SMS och de lägger på ett surfpass för 99:- per dygn, max 1GB. Övriga svenska operatörer tar inget eller har låga priser. Tele2 har gratis allt i Ukraina. Jag har nu ett Comviq kontantkort som andra simkort som jag aktiverar när jag kör in i Ukraina och det fungerar kanon, men jag tänker inte föda Telenor så länge de har den policyn.
Jag kontaktade Telenor och då berättade de att de minsann hade tagit bort sina avgifter hela månaden efter invasionen. 🤮
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Går ju f-n inte att sitta hela dagen i telefonkö 😡. Men Jon's e-postadress fanns ju föredömligt på hemsidan. Och "money talks" heter det ju så de lär väl annars höra av sig....

Alla adresserna utom Henrik Kemkes verkar fungera.



[bild]
Det funkade ju jättebra, blev precis uppringd och fick uppsägningen bekräftad 👍.
 
  • Gilla
nino och 2 till
  • Laddar…
Vilka internetoperatörer har uppkopplingsgaranti?
Har fått simkort av Telia några ggr.
 
blackarrow blackarrow skrev:
Vilka internetoperatörer har uppkopplingsgaranti?
Har fått simkort av Telia några ggr.
Behövs det, har väl haft xdsl och fiber sedan -99 och ännu inte haft behovet av det, men bor i mindre tätort. Även kört IPTV sedan 2006 (tror jag det var). Bara några få korta avbrott.
 
A AndersS skrev:
IPTV
Men man slipper ju hjälpa till att betala för innehåll i alla fall...
 
Är fortfarande lite förvånad över att så många verkar ha problem i fibernäten.

Har kört BH så länge jag kan minnas, först ADSL sedan fiber och de senaste 5 åren operatörsbyte till BH . Jag tror inte jag haft en enda driftstörning som berott på BH sedan jag gjorde operatörsbytet i fibernätet. Och det trots att lastbilar kört ner luftfibern tre gånger under denna period, senast rätt rejält då 200meter fiber trillade ner.

Är kundtjänst dålig? Inte fasen vet jag, har ju bara ringt dit ett par gånger på 20 år.....
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Jag har behövt mobil reservuppkoppling några gånger.
Första gången grävdes en större kopparkabel av.
Andra gången byggde man bullervallar mm och grävde av Telias fiber till ett helt villaområde.
Tredje stora ”avbrottet” var väntan på byte till Telias 500 Mbit/s erbjudande.
Dom hade väl sålt mer kapacitet än de hade så det slog stop i de administrativa systemen.
Fixa det manuellt mitt i semestertider vart så svårt att det han bli höst.
Fjärde gången var Telenor, IP-only och Telia inblandade.

Så åtminstone 3 månader har jag nog kört mobilt isf ADSL eller Fiber sen 2007.
Men visst, det skall inte behövas. Jag har bara haft otur.
 
  • Gilla
TickyNucker
  • Laddar…
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Men man slipper ju hjälpa till att betala för innehåll i alla fall...
Förklara, förstår inte?
 
MathiasS MathiasS skrev:
Är fortfarande lite förvånad över att så många verkar ha problem i fibernäten.

Har kört BH så länge jag kan minnas, först ADSL sedan fiber och de senaste 5 åren operatörsbyte till BH . Jag tror inte jag haft en enda driftstörning som berott på BH sedan jag gjorde operatörsbytet i fibernätet. Och det trots att lastbilar kört ner luftfibern tre gånger under denna period, senast rätt rejält då 200meter fiber trillade ner.

Är kundtjänst dålig? Inte fasen vet jag, har ju bara ringt dit ett par gånger på 20 år.....
Jag har också haft BH sen början av 00-talet via ADSL och sedermera fiber. När jag hade ADSL var det en del återkommande strul, men det gick att maila supporten och när man väl kommit förbi frågorna i deras felsökningsmall fick man bra hjälp.

Fibern började krångla lite sporadiskt i våras och då upptäckte jag att det i stort sett är omöjligt att komma i kontakt med supporten nu för tiden. När dom dessutom höjde priset totalt runt 100:- i månaden så gav jag upp och bytte leverantör.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Förklara, förstår inte?
Finns iofs olika sorters IPTV... jag tänkte på den billiga sorten.
 
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Finns iofs olika sorters IPTV... jag tänkte på den billiga sorten.
Vad är den billiga sorten?
Avser du att gynna kriminella, om så NEj tack.
 
  • Gilla
Kristian Ask
  • Laddar…
Jag blev less på Bahnhof när de under pandemin skickade all trafik från Bohuslän via Köpenhamn, även när den skulle till Göteborg, Stockholm och norrut i Sverige. Långa pingtider och mycket störningar.

Har varit mycket mer nöjd med operatörerna jag testat efteråt, även om jag lackade ur på Telenor nu senast.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.