M maria01 skrev:
hur långt är avtalet på då? eller har jag missat nåt så får be om ursäkt då
Det är inte bundet så de har formellt rätt att höja priset men det ska kommuniceras innan. Syftet med den skrivningen är ju för att man ska kunna agera.

Men även om de har formellt rätt så är det ju rent ut sagt ett j-la sätt att höja ännu mer direkt vid nästa faktura man skickar ut. Vad blir det nästa månad? 600, sen 700? Det går faktiskt helt enkelt inte att lita på ett sådant företag.
 
  • Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Det är inte bundet så de har formellt rätt att höja priset men det ska kommuniceras innan. Syftet med den skrivningen är ju för att man ska kunna agera.

Men även om de har formellt rätt så är det ju rent ut sagt ett j-la sätt att höja ännu mer direkt vid nästa faktura man skickar ut. Vad blir det nästa månad? 600, sen 700? Det går faktiskt helt enkelt inte att lita på ett sådant företag.
kommuniceras en månad inann kan ha läst fel
 
Jag hade Telia innan, betalade nästan 600/mån inkl Säker surf (100/100).
Tyckte det var för dyrt och bytte därför till Bahnhof för ett par månader sedan. Gick in på 339/mån utan annat.
Insåg snabbt att jag behövde öppen IP, vilket fixades snabbt av dem. Var medveten om att det kunde kosta 50/mån.
Efter knappt en månad fick jag besked om en smärre höjning till 449/månad från 1/7. Kändes ju inte helt bra, det är ju bara 50-lappen mindre dyrt än Telia.
Fick första räkningen häromdagen och det verkar som om jag slipper betala för öppen IP i alla fall.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Nu är det krig på riktigt.

På senaste fakturan har luspudlarna förvisso krediterat förra höjningen som utlovat men också klämt ur sig en ännu större höjning för kommande period till 499 kr/mån. Även denna gång utan föregående avisering enligt avtal. Avtalsbrott således och sådant kommer man inte undan ostraffat med. Den fakturan kommer jag bestrida och bara betala föregående överenskommet belopp på för kommande 3-månadersperiod sen för de ta det via tingsrätten om de vill försöka få in resterande summa.
Säg upp det och bli ny kund dagen efter uppsägningen gått ut, då får du billigare pris.
 
Tack vare denna tråd så kikade jag på mitt abonnemang från Bahnhof och insåg att jag ”helt plötsligt ” betalade 419:- för 100/20 medans nytecknande kunder betalar 299:-
Dom måste ha missat nåt för dom sänkte min kostnad till 279:- efter ett enkelt samtal. Det är bara att ringa in. Säga att du har förstått att det är 1 mån uppsägningstid och det vore trist att behöva säga upp abonnemanget för att teckna det på nytt till rätt kostnad, prova !!
 
  • Gilla
EddieHansson
  • Laddar…
M MrFrisch skrev:
Tack vare denna tråd så kikade jag på mitt abonnemang från Bahnhof och insåg att jag ”helt plötsligt ” betalade 419:- för 100/20 medans nytecknande kunder betalar 299:-
Dom måste ha missat nåt för dom sänkte min kostnad till 279:- efter ett enkelt samtal. Det är bara att ringa in. Säga att du har förstått att det är 1 mån uppsägningstid och det vore trist att behöva säga upp abonnemanget för att teckna det på nytt till rätt kostnad, prova !!
Jag fick då ingen sänkt kostnad när jag ringde när de höjde till 419kr. Sa då upp det o nytecknade när uppsägningstiden gått ut. Helt galet hur de håller på. De sa vi sänker inga priser vill du ej betala får du välja att säga upp eller stanna kvar och betala den nya kostnaden. Bad att få prata med deras chef men det fick jag iinte. De var väldigt stingsliga o otrevliga.
 
Säg upp abonnemanget och teckna det på nytt dagen efter att det stängts av? enkelt och du borde överleva nån dag utan internet
 
I mars (tror jag det var) fick jag brev från bahnhof att dom skulle höja priset IGEN eftersom ip-only höjt sina avgifter,.. irriterande men men..

För nån månad sedan ringde telia och ville pracka på mej deras abb, jag upplyste tydligt om att jag inte ville ha med dom att göra eftersom dom gladeligen gav ut mina personuppgifter till maffiaorganisationer (ja, känn dej träffad alex bloch på advokatfirman med sveriges töntigaste namn) , varvid hon började tjafsa och jag faktiskt fick trycka av luren i örat på henne.

MEN, deras pris var trots allt lägre än bahnhofs.

Så nu på semestern kollade jag upp det hela, det visade sej att bredbandsväljaren inte finns längre, och nu dirigeras man till "bredbandsval" och annat skräp som uppenbarligen bara visar de operatörer som dom får bäst betalt av ?

Hittade ingen fungerande tjänst för jämförelser så det slutade med att jag helt enkelt gick in hos min gamla operatör (från när jag hade fiber i lägenheten för 12 år sen) bredband2 och konstaterade att dom var 91:- billigare för 500/500 än jag betalade för 250/250 hos bahnhof på min nuvarande adress :/

Nu ringde jag bahnhof, fick sitta 1h 20min i kö innan jag kom fram, varvid killen sa "Då kopplar jag om dej till förhandlingsavdelningen", efter ytterligare 12min i kö så var jag framme.

Jag förklarade mitt ärende, och killen där frågade vem jag fått erbjudande av, och kollade uppenbarligen upp det, jag mindes inte vad jag fått av telia så han kollade bredband2 ochkonstaterade att det jag sa stämde.

Han erbjöd då en uppgradering av mitt bahnhofabb till 500/500 för 93:- mindre än jag betalade nu, detta i ett år, sedan 60:-/mån längre, detta för att bredband2's erbjudande var så.

Helt klart bra, men trist att man ska behöva göra detta.

Jag fick också intrycket av att hade jag inte haft ett konkret erbjudande från annan operatör så hade jag inte fått sänkt, dom verkade helt enkelt matcha det rakt av för att få behålla mej som kund.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Bra, men de höjer direkt på nästa faktura om du inte har bundet avtal.

De är helt makalösa och har tappat allt sans och förnuft.
 
A
Halvt off-topic, men jag kan inte vara ensam i att aldrig förlåta företag som beter sig illa? Som Bahnhof i detta fallet.
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
N
yoloboi skrev:
Halvt off-topic, men jag kan inte vara ensam i att aldrig förlåta företag som beter sig illa? Som Bahnhof i detta fallet.
+1
 
mexitegel mexitegel skrev:
Bra, men de höjer direkt på nästa faktura om du inte har bundet avtal.

De är helt makalösa och har tappat allt sans och förnuft.
Skulle ju vara jäkligt märkligt om dom gör det efter att dom sa att jag får detta i ett år, men jag ska hålla koll på fakturorna.
 
Nej, nu kastar till och jag med in handduken trots principer 😂. Men att få tag i dem för att säga upp är ju helt omöjligt. Chatten stängd. 8 pers i telefonkö och de betar av en i kön var 20:e minut...
 
  • Arg
svedbo
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Nej, nu kastar till och jag med in handduken trots principer 😂. Men att få tag i dem för att säga upp är ju helt omöjligt. Chatten stängd. 8 pers i telefonkö och de betar av en i kön var 20:e minut...
Ja deras support är sämst nuförtiden!

Jag skrev till dem på messenger och fick kontakt med dem via mail efter det.

Jag kommer byta inom kort med. Tyvärr har de tappat det när det kommer till att ta hand om sina kunder
 
Haha försökte också få tag på Bahnhof idag men det var för att Internet dök, till och med WAN lampan var död. Så illa har det inte varit förut någon gång utan då har det varit högre upp i kedjan men problemet lösta sig själv innan vi var genom supportkön, om det är ett tecken på snabb effektivitet hos tekniker eller långsam support får ni avgöra själva. Kanske var någon som kopplade in någon granne och råkade riva ner hela racken eller nåt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.