111 104 läst · 680 svar
111k läst
680 svar
Bahnhof är banditer med ful prisstrategi till trogna kunder
Nej men Ownit vill ju inte ens binda och jag har sett hos Telia och tror det var hos Telenor att du binder ett pris 1 år men att du blir bunden 2 år på vissa abbonemang. Kanske inte så vanligt idag (hittade inget sådant idag hos Telenor), då flesta tycks vilja köra obundet men vitsen är nog just att fast kunden kan säga upp så kan även dem höja priserna hur som helst.AndersMalmgren skrev:
Jag fick nu 50kr rabatt med Ownit i 12mån. Ganska dålig rabatt tycker jag, men igen obundet alltså jag kan säga upp. Jag kommer troligtvis nu byta till Telenor för det är samma bolag och jag vet att dem fungerar tekniskt bra. Även om jag hatar deras kundtjänst!
Men det är väl såhär man får göra, byta då när internet behövs minst någon gång nu i sommar, för den går ju ner ett tag innan de nya tar över och man kanske kan spara även nån slant om man har huset utan internet när man bortrest. Ha Telenor sen 12 mån, sedan byta tillbaka till Ownit nästa sommar...för då är man ju "ny kund" och ta deras 99kr i 3 månader eller vad dom då har om ett år, om dom ens finns kvar...
Ps. Verkar vara Boxer som kör med de fula på sin tv
249 kr/mån i 12 mån
Därefter ord. pris 399 kr/mån. Bindningstid 12 mån.
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 533 inlägg
Jag fixade en gruppanlutning Ownit för 99 kronor för en 1 gigabit med 5 eller 10 år bindingstid mins inte var så länge sedan så visst går det binda hos demkisumisu skrev:
Nej men Ownit vill ju inte ens binda och jag har sett hos Telia och tror det var hos Telenor att du binder ett pris 1 år men att du blir bunden 2 år på vissa abbonemang. Kanske inte så vanligt idag (hittade inget sådant idag hos Telenor), då flesta tycks vilja köra obundet men vitsen är nog just att fast kunden kan säga upp så kan även dem höja priserna hur som helst.
Jag fick nu 50kr rabatt med Ownit i 12mån. Ganska dålig rabatt tycker jag, men igen obundet alltså jag kan säga upp. Jag kommer troligtvis nu byta till Telenor för det är samma bolag och jag vet att dem fungerar tekniskt bra. Även om jag hatar deras kundtjänst!
Men det är väl såhär man får göra, byta då när internet behövs minst någon gång nu i sommar, för den går ju ner ett tag innan de nya tar över och man kanske kan spara även nån slant om man har huset utan internet när man bortrest. Ha Telenor sen 12 mån, sedan byta tillbaka till Ownit nästa sommar...för då är man ju "ny kund" och ta deras 99kr i 3 månader eller vad dom då har om ett år, om dom ens finns kvar...
AndersMalmgren skrev:
- Finns det nån möjlighet för mig byta medieomvandlare och därmed slippa betala hyran till min "öppna leverantör" för jag antar det är nätavgiften som höjts?
- Alltså få Ownit som även nätleverantör utan massa mellanhänder?
Thu, 2:16 PM - L
xxx
Det är lite svårt utan då brukar man behöva bilda som en förening men vet inte riktigt hur allt det går till. - ok läst lite om att dem som har Telia öppenfiber har kunnat byta, nu har jag dock ip only eller det hette nåt annat idag...men är inte Telia.
- Men om jag nu får 50kr rabatt i 12 månader så har jag ju lite tid fundera vad jag gör och om det är obundet (1mån uppsägning) så får vi väl köra med det!
Thu, 2:20 PM - L
xxx
Jag förstår, då kan det nog vara värt att kika mot stadsnätet och se om de vet hur du går tillväga.
Japp jag kan lägga in denna rabatt åt dig, jag kommer bara behöva verifiera dig via mobilt BankID först, säg gärna till när du är redo.
Jag hörde till dem som sänkte sin månadsavgift för 250/250 genom en kort chat-dialog för ett par månader sedan. (479 —> 429). Förra veckan kom så mail om höjning från 1/7 till 529 kr/mån, en höjning med 21%. Ny chat ledde endast till att jag sa upp mitt avtal per 30/6. Som av en händelse slutade nu min router (köpt av Bahnhof) att fungera igår. Alla lampor lyser fint, men trasig enligt Bahnhof-support. Säkert bara otur, men… ifall någon råkar ut för liknande så kan det ju vara bra att det finns delat här.
Bra att du sa upp tycker jag! Det gjorde jag också. Att de sänker när man ringer förlåter ingenting. Inte ens om de gett mig ett halvår gratis hade jag stannat kvar. Blåsa trogna kunder, nä fyyy!I Isbjrn skrev:Jag hörde till dem som sänkte sin månadsavgift för 250/250 genom en kort chat-dialog för ett par månader sedan. (479 —> 429). Förra veckan kom så mail om höjning från 1/7 till 529 kr/mån, en höjning med 21%. Ny chat ledde endast till att jag sa upp mitt avtal per 30/6. Som av en händelse slutade nu min router (köpt av Bahnhof) att fungera igår. Alla lampor lyser fint, men trasig enligt Bahnhof-support. Säkert bara otur, men… ifall någon råkar ut för liknande så kan det ju vara bra att det finns delat här.
Nu är det krig på riktigt.
På senaste fakturan har luspudlarna förvisso krediterat förra höjningen som utlovat men också klämt ur sig en ännu större höjning för kommande period till 499 kr/mån. Även denna gång utan föregående avisering enligt avtal. Avtalsbrott således och sådant kommer man inte undan ostraffat med. Den fakturan kommer jag bestrida och bara betala föregående överenskommet belopp på för kommande 3-månadersperiod sen för de ta det via tingsrätten om de vill försöka få in resterande summa.
På senaste fakturan har luspudlarna förvisso krediterat förra höjningen som utlovat men också klämt ur sig en ännu större höjning för kommande period till 499 kr/mån. Även denna gång utan föregående avisering enligt avtal. Avtalsbrott således och sådant kommer man inte undan ostraffat med. Den fakturan kommer jag bestrida och bara betala föregående överenskommet belopp på för kommande 3-månadersperiod sen för de ta det via tingsrätten om de vill försöka få in resterande summa.
Kämpa!mexitegel skrev:
Nu är det krig på riktigt.