99 648 läst · 560 svar
100k läst
560 svar
Bahnhof är banditer med ful prisstrategi till trogna kunder
Nja, och lite jämförande med andra operatörer inom branschen hur de agerar. Vilket kan visa på att Bahnhof inte agerar annorlunda än de övriga som har liknande prisstrategier, dvs samma kålsupare.B Bo Berglund skrev:
Nej du, att tro eller att anta är att icke veta. Jag vet eftersom jag har jobbat med detta i 25 år.Johanbogg skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 036 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 036 inlägg
Kommer man med ett påstående så får man engagera sig lite mer än att skriva en kort mening och be folk leta reda på vad det handlar om. Som du beter dig upplever jag som högst arrogant. Nu är det 3:e eller 4:e inlägget där du inte har något konkret att komma med. Det är lite som fabeln om pojken och vargen. Ingen tror dig till slut.E Eloffen skrev:
Tillför något i tråden eller försvinn härifrån är du snäll.
Förklara nu, jag var med -97/98 när bredband började testas, Telia och "Birgerssons" Bredbandsbolaget var det då.E Eloffen skrev:
Så berätta nu vad du vet, för jag förstår inte vad du syftar på!
Misstänker att @Eloffen, lite hemlighetsfullt, syftar på detta:A AndersS skrev:
https://utpressningskollen.se/
Sen kommer jag ihåg att det för många år sedan var en mindre skandal runt Telia där mängder av Telia-kunder fått ett utpressnings-sms, som visade sig ha sitt ursprung i en tjänst de sålde som översatte IP-adresser till mobilnummer. Vet dock inte mer om det än vad som stod i media...
Redigerat:
Aldrig hört talas om så det kan ju inte varit någon stor händelse.C cpalm skrev:Misstänker att @Eloffen, lite hemlighetsfullt, syftar på detta:
[länk]
Sen kommer jag ihåg att det för många år sedan var en mindre skandal runt Telia där mängder av Telia-kunder fått ett utpressnings-sms, som visade sig ha sitt ursprung i en tjänst de sålde som översatte IP-adresser till mobilnummer. Vet dock inte mer om det än vad som stod i media...
Tråden har redan spårat ut så....
Måste bara berätta en lustig sak som hänt mig. Jag har flera nummer.
Jag vet att är man kund hos ett bolag så försöker dem sälja mer tjänster tex Telenor envisades sälja tv till mig.
Är riktigt glad för Ownit när dem låter mig vara ifred!
Kanske det som syftades med sälja sina kunder?
Gick inte heller fram enda som gick fram (en liten stund) "sluta ring jag äger ingen tv".
Vet nån här hur länge ett företag får ha kunduppgifterna enligt EU GPDR eller går dem gå runt?
Fick här nån månad sedan ett mail från Bredband2. Jag har ju varit kund där men över 1 år sedan och nej jag har ingen annan kundrelation med dem (vad jag vet).
Nåt år sedan ringde "nån från Cmore" tänkte först det var Allente. Men det var nån som ville att jag skulle ta cmore via streaming istället.
Nu håller Allente på såhär, dem försökte lura mig det största sportpaketet. Svarar inte nå mer utan blockar alla dessa nummer. Dem använder ett tag samma. Har man "viktigt" säga så kan man ju maila eller skicka ett vanligt hederligt brev!
Så någonstans finns en halvsanning att sälja sina kunder...
Eller är det här tackvare att vi har så öppet med nummerserier på internet?
Alla möjliga säljare och lurendrejare ringer och får tag i våra svenska nummer.
Jag har även ett finskt abbonemang och dit ringer INGEN obehörig. Varken nasare eller +44, +47 etc nummer.....
Det värsta är nu när nasare har börjat knacka dörr. Kanske för att fler o fler gör såhär som jag. Men det är tur att det är det mest kostsamma sätt I alla fall förs oss som bor lite avsides.
Ps. Ingen av mina nummer ligger på Hitta, Eniro etc...
Måste bara berätta en lustig sak som hänt mig. Jag har flera nummer.
Jag vet att är man kund hos ett bolag så försöker dem sälja mer tjänster tex Telenor envisades sälja tv till mig.
Är riktigt glad för Ownit när dem låter mig vara ifred!
Kanske det som syftades med sälja sina kunder?
Gick inte heller fram enda som gick fram (en liten stund) "sluta ring jag äger ingen tv".
Vet nån här hur länge ett företag får ha kunduppgifterna enligt EU GPDR eller går dem gå runt?
Fick här nån månad sedan ett mail från Bredband2. Jag har ju varit kund där men över 1 år sedan och nej jag har ingen annan kundrelation med dem (vad jag vet).
Nåt år sedan ringde "nån från Cmore" tänkte först det var Allente. Men det var nån som ville att jag skulle ta cmore via streaming istället.
Nu håller Allente på såhär, dem försökte lura mig det största sportpaketet. Svarar inte nå mer utan blockar alla dessa nummer. Dem använder ett tag samma. Har man "viktigt" säga så kan man ju maila eller skicka ett vanligt hederligt brev!
Så någonstans finns en halvsanning att sälja sina kunder...
Eller är det här tackvare att vi har så öppet med nummerserier på internet?
Alla möjliga säljare och lurendrejare ringer och får tag i våra svenska nummer.
Jag har även ett finskt abbonemang och dit ringer INGEN obehörig. Varken nasare eller +44, +47 etc nummer.....
Det värsta är nu när nasare har börjat knacka dörr. Kanske för att fler o fler gör såhär som jag. Men det är tur att det är det mest kostsamma sätt I alla fall förs oss som bor lite avsides.
Ps. Ingen av mina nummer ligger på Hitta, Eniro etc...
Redigerat:
Det finns mängder med företag som säljer information oberoende av bransch. Läser du det finstilta eller bara säger "Ok" vid cookie-frågan så ser du att det finns skrivning att de får dela med t.ex. samarbetspartner, osv.kisumisu skrev:Tråden har redan spårat ut så....
Måste bara berätta en lustig sak som hänt mig. Jag har flera nummer.
Jag vet att är man kund hos ett bolag så försöker dem sälja mer tjänster tex Telenor envisades sälja tv till mig.
Är riktigt glad för Ownit när dem låter mig vara ifred!
Kanske det som syftades med sälja sina kunder?
Gick inte heller fram enda som gick fram (en liten stund) "sluta ring jag äger ingen tv".
Vet nån här hur länge ett företag får ha kunduppgifterna enligt EU GPDR eller går dem gå runt?
Fick här nån månad sedan ett mail från Bredband2. Jag har ju varit kund där men över 1 år sedan och nej jag har ingen annan kundrelation med dem (vad jag vet).
Nåt år sedan ringde "nån från Cmore" tänkte först det var Allente. Men det var nån som ville att jag skulle ta cmore via streaming istället.
Nu håller Allente på såhär, dem försökte lura mig det största sportpaketet. Svarar inte nå mer utan blockar alla dessa nummer. Dem använder ett tag samma. Har man "viktigt" säga så kan man ju maila eller skicka ett vanligt hederligt brev!
Så någonstans finns en halvsanning att sälja sina kunder...
Eller är det här tackvare att vi har så öppet med nummerserier på internet?
Alla möjliga säljare och lurendrejare ringer och får tag i våra svenska nummer.
Jag har även ett finskt abbonemang och dit ringer INGEN obehörig. Varken nasare eller +44, +47 etc nummer.....
Det värsta är nu när nasare har börjat knacka dörr. Kanske för att fler o fler gör såhär som jag. Men det är tur att det är det mest kostsamma sätt I alla fall förs oss som bor lite avsides.
Ps. Ingen av mina nummer ligger på Hitta, Eniro etc...
För att minimera använder man Nix-telefoni/mobil, inte 100% men minimalt med samtal för oss.
https://nixtelefon.org/
En sådan fråga har inget enkelt svar. Företaget måste göra en intresseavvägning där kundens intresse av integritet vägs mot företagets intresse av att spara uppgiften. Ju mer detaljerade uppgifter desto svårare att motivera ett skäl att hantera uppgifterna.kisumisu skrev:
Fördelen med NIX är då att de inte får använda den information för att kontakta dig om du inte är kund längre.MathiasS skrev: