111 101 läst · 680 svar
111k läst
680 svar
Bahnhof är banditer med ful prisstrategi till trogna kunder
Medlem
· Stockholm
· 1 438 inlägg
Hemma i Järfälla har vi haft fiber i snart 10 år, till att börja med 100/100 tills bindningstiden för gratisabonnemanget tog slut och jag anslöt till Bahnhof 2016.Eriksgatan skrev:
Men Bo, har ni haft Telias Öppen Fiber det senaste decenniet? Det är det Skanova-arrangemanget jag misstänker kan ställa till det för oss och ge en inlåsningseffekt till ett begränsat antal leverantörer, vilka jag tror att man kan se samtliga (?) på www.bredbandsval.se. Men den begränsningen kanske är borta nu?
Hemma är det Svensk Infrastruktur som grävde fiber och nätägaren heter numera OpenInfra.
Ute på landet (Roslagen i närheten av Furusund) fick vi fibern nergrävd av IP-Only hösten 2021 och uppstartad 1/1 2022.
Innan dess var det ADSL hemma och på landet mobilt bredband via olika operatörer tills jag slutligen körde med Telia 4G. Det funkade OK för att vara mobilt utom när det var mycket folk ute på ön när farten gick ner nåt väldigt...
Den sista routern där var TPLink MR600, som var riktigt bra för 4G.
Kanske att du inte uppskattar en leverantör som inte säljer sina kunder till den som betalar?mexitegel skrev:
Du har gjort två inlägg i tråden.
Det första var ett kort inlägg som bara avhandlade min påstådda sinnesstämning och behov av tarmtömning. Jag skulle gärna vilja att du utvecklar hur det relaterar till Bahnhofs prisstrategi och kunderbjudanden för jag förstår faktiskt inte det, och då anser jag mig ändå åtminstonde vara normalbegåvad.
I ditt andra inlägg påstår du nu att jag som TS inte för diskussionen framåt - det är milt uttryckt ganska absurt. Till att börja har du mitt inlägg som startade tråden och i åtminstonde inlägg # 7, 15,16, 19, 33, 58, 76, 109, 188 ser du raka motsatsen.
Så om du inte uppfattade mitt råd tidigare tar jag tillfället i akt och upprepar det ännu en gång: Har du inget att tillföra i sak så scrolla vidare och låt bli att posta ovidkommande inlägg. Har du något att tillföra är du mer än välkommen att diskutera i tråden.
Ett tips i all välmening är att du läser forumets regler och då särskilt 5.4 och 5.5. Har du frågor på dessa så vänder du dig till forumets ägare.
För mig är detta mycket värt. Uppenbarligen så är det inte värt något i din värld.
Förklara, vem säljer och vad säljer man till vem? Och det är en tråd om bredbandsabonnemang och tjänsteleverantörer/operatörer. Jag förstår inte vad du avser.E Eloffen skrev:
Sedan så säljs och köps bolag i branschen men det görs inom alla områden.
jasså, vilken leverantör säljer sina kunder? Och då antar jag att du menar information om kunden och inte kunden i sig?E Eloffen skrev:
jag antar att du snubblat på något i ett avtal du valt att tolka som du vill själv?
Medlem
· Stockholm
· 1 438 inlägg