Lite sent svar, men värt en uppdatering..

Nu till slut (i första hand pga min inaktivitet) så börjar jag få ett badrum som går att duscha i (har inte haft det sen juli förra året, utan duschat i den behagligt svala källaren med +17 sommar och +5 vintertid)..

Det blev inte IKEA, och inte heller Swedmart. Kollade även på Duschkungen ("Norrlandsimporten") som finns ganska lokalt här uppe (Skellefteå, dom finns i Norsjö). Norrlandsimporten försvann ur intresset bl.a. för att det inte går att hitta några produkter på deras hemsida.

Eftersom man bara gör om badrummet nån gång vart 25:e år, så fick det bli Hafa möblerna som jag funderade på vid mitt förra svar:
http://www.hafa.se/sortiment-badrum...ext_vision/next-vision-900-sp-skap-frame-komp
(möbel + spegelskåp 120 bredd + högskåp)

De övriga grejorna blev..

Handfatsblandare:
http://www.badrumsbutiken.se/sv/artiklar/focus-e-tvattstallsblandare-hansgrohe-.html

Väggar och golv..
vägg: Forbo Onyx African Palm 23645 (svart mönster på vit)
golv: Forbo Aqualon Pacific 4859 (mörksvart mönstrat)
http://www.nybrogolv.se/System/ImageArchive/Image_36592.jpg

Duschhörna (två glasväggar) på 100x100:
http://www.skanskabyggvaror.se/produkt/duschhorna_korall_100_x_100-48757

Värmeväxlare (värmer upp kallvattnet till duschen med varmvattnet som annars spolas rakt ut i diket):
http://sparavarmvatten.se/webbutik/...varmevaxlare-80-med-ram-i-larktra-detail.html

Takdusch:
http://www.skanskabyggvaror.se/produkt/takdusch_cirro-38258

Mora MMIX T5 Care blandare:
http://www.moraarmatur.se/Produktin...are/Mora-MMIX/Mora-MMIX-T5/Mora-MMIX-T5-Care/

Funderar på att få till nån vettig belysning i själva duschutrymmet (12v spottar), men hittar inget vettigt färdigt.. mina ideér lutar åt ett hängande "extratak" på 100x100cm med lagomt många spottar på över duschen..
Trafon för drivningen går att gömma i en garderob i hallen utanför badrummet, och brytare till det går lösa med nån radiokontrollerad variant..
 
funderar på swedmart väghänge toalettstol, är det något att ha?? undrar om du bliv nöjd med Takduschen från skånskabyggvaror?
 
Kan inte under några omständigheter rekommendera Swedmart.
Det var lång leveranstid och badkaret och duschen vi beställt har det varit fel på och Swedemart hjälper inte till att åtgärda det utan skickar ut reservdelar som de tycker att vi som lekmän ska byta själva.

Buy quality - cry once säger jag.
 
Kan tyvärr inte heller rekommendera dem till någon. Armaturerna var Ok men det återstår att se med tiden. Leveransen funkade bra och priset är ju bra. Men annars var det bara fel. Söndriga saker, feltillverkat, kraftiga designmissar och otroligt kostsamt att montera pga dåliga manualer och fel design som gör att VVS:aren inte kommer åt rör etc.

Kundtjänst är under all kritik. Svarar dom så glömmer dom hälften och man får vänta i evighet på returen.

Beställ små saker där om ni tvunget ska handla av dem. Möbler fixar dom inte.
 
Jag har handlat hos dem. Köpte tre badrumsskåp och alla hade mer eller mindre märken på luckorna som de försökt täcka med färg. Reklamerade detta och det har tagit flera månader och har fortfarande inte fått nya. Dessutom köpte jag en duschpanel som inte kunde spola kallvatten och bara varmt och ljummet. Reklamerade detta och det har också pågått i månader och inget händer. Ringer man till dem så kommer man aldrig fram trots att man väntar upp mot en timma varje gång och så lägger de på när det är sin tur. I mail får man inget svar trots att man ber dem kontakta en. Har spenderat otaliga timmar på Swedmart och jag har aldrig varit med om någon sämre service. Kommer aldrig handla där igen
 
Devidwest skrev:
Jag har handlat hos dem. Köpte tre badrumsskåp och alla hade mer eller mindre märken på luckorna som de försökt täcka med färg. Reklamerade detta och det har tagit flera månader och har fortfarande inte fått nya. Dessutom köpte jag en duschpanel som inte kunde spola kallvatten och bara varmt och ljummet. Reklamerade detta och det har också pågått i månader och inget händer. Ringer man till dem så kommer man aldrig fram trots att man väntar upp mot en timma varje gång och så lägger de på när det är sin tur. I mail får man inget svar trots att man ber dem kontakta en. Har spenderat otaliga timmar på Swedmart och jag har aldrig varit med om någon sämre service. Kommer aldrig handla där igen

Kan fylla på med att jag fortfarande inte fått ett nytt tvättställ trots löften om och om igen. Vi betalade 12000 kr för en sprucken marmorskiva och den nya var ännu mer sprucken. Det blir ARN för min del. Trustpilot är samma skojare för dom fortsätter sätta ut "Trygg e-handel" på Swedmart trots otaliga exempel på hur dom missköter sig.

Man lär sig.
 
Erjo0613 skrev:
Kan fylla på med att jag fortfarande inte fått ett nytt tvättställ trots löften om och om igen. Vi betalade 12000 kr för en sprucken marmorskiva och den nya var ännu mer sprucken. Det blir ARN för min del. Trustpilot är samma skojare för dom fortsätter sätta ut "Trygg e-handel" på Swedmart trots otaliga exempel på hur dom missköter sig.

Man lär sig.
Jag kommer också att vända mig till ARN
 
Hej!
Jag har köpt badkar där. Ett badkar utan bubbel osv men riktigt snyggt och jag är nöjd med det. Har haft det i två år nu.
 
Varning är bara skräp, köpte ngt skåp samt dushvägg samt badkar. Allt är kastat utom badkaret som snart åker på tippen med (har reklamerat skiten men hittar tyvärr ej kvittot bland alla byggkvitton. Såhär såg "badkarsunderedet" etc ut efter 2år:

IMG_1136.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_1135.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_1134.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Roliga med dem var att de vid beställning påstod att underredet var gjort i rostfritt, men nu påstår de att det är "rostfrifärg".... men somsagt kvittot hittas inte så går ej att få rätsida på nu... tyvärr var badkaret inte ens särskilt billigt.
 
Redigerat:
Vad jag hör så har dom gått i konkurs nu eller är i processen. Butiken ska vara stängd och FB-sidan uppdateras inte längre. Säkert möjligt att beställa via deras e-handel men det gör man nog i onödan. Dvs mer än tidigare.
 
Gör en snygg "trådbump" hoppas det är okej.:cool:

Intressant tråd, jag måste erkänna att jag "snubblade" över den i en googling.

Har fått ett "erbjudande" om att köpa ett beggat massagebadkar "Eva" av detta fabrikat och skulle undersöka vad det kostade nytt, samt ta reda på lite mer fakta om det, så kom jag till slut hit.

Jag har blivit erbjuden 3 papp för karet vilket "låter" bra, men kanske inte "är" så bra?

Det är ju redan ett par år gammalt, men väldigt fräscht enligt en bild jag fått och jag kan ju såklart lyfta på kjolen och kolla inunder för att se hur det är med rost osv, men det intresserar mig inte så mycket som hur bra elektroniken i det är. Ev ska jag bila ur och göra en försänkning av golvet för karet och då är det inte kul att göra en formpassad lösning för något som inte håller så bra.

Tankar? Tar tacksamt emot all respons! :)
 
Ingen direkt hjälp kanske men vi köpte badkar, duschvägg, handdukstork och badrumsskåp av Swedmart för 4 år sedan och är helnöjda. Allt är som nytt fortfarande.
 
beingsuss skrev:
Hej!
Jag har köpt badkar där. Ett badkar utan bubbel osv men riktigt snyggt och jag är nöjd med det. Har haft det i två år nu.
Och varför gör du med ditt första inlägg reklam? Är du anställd eller driver firman?
 
Omdömena har minst sagt varit varierande så all input i tråden är tacknämlig.

Jag blev lite avskräckt efter att ha läst här igår. Inte för att garantier och liknande kundservice inte kommer vara tillräckligt, eftersom jag köper begagnat, utan mer för hållbarheten och livslängden. Hela mitt projekt kommer bli ett budgetprojekt och jag har alternativet att använda det "vanliga" badkar jag redan har.

Kanske ska ta mig iväg ändå och titta på det, se om man kan få ner priset någon tusenlapp till?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.