3 603 läst · 85 svar
4k läst
85 svar
Avslutad: Vinn en effektiv luftrenare
Svar: 17,3-30,5Marlen Eskilsson skrev:
Den här veckan har du chans att vinna luftrenaren Electrolux Pure 600.
[bild]
Electrolux Pure 600 Luftrenare EPO60571BG Walnut Beige 522 m3/h
Denna luftrenare är perfekt för stora utrymmen: Med en CADR på 520 rengör Pure 600 luften i ett rum på 108 m2 på mindre än 4,24 minuter, tack vare det kraftfulla AirSurround-systemets spiralrörelser i luftflödet. Ett aktivt kolfilter neutraliserar formaldehyd och andra volatila organiska föreningar (VOC).
[bild]
Värde: 5 895 kr
Så här tävlar du: Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna Electrolux Pure 600, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Vilken ljudnivå (min-max dB(A)) har Electrolux Pure 600? Svaret hittar du någonstans här. Ljudnivå min-max dB(A)
Vinnaren utses fredagen den 21 februari.
OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Electrolux för att de sponsrar den här tävlingen.
Att kunna andas är ju bra! En vattenskada senare och allmänna allergier har minskat denna lyx. Vi blir förkylda stup i kvarten och jag misstänker att det finns på tok för mycket allergener i vår luft. Det hade varit amazing att kunna andas fritt igen!
Svar: 17.3-30.5 dB(A)Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
Denna luftrenare är perfekt för stora utrymmen: Med en CADR på 520 rengör Pure 600 luften i ett rum på 108 m2 på mindre än 4,24 minuter, tack vare det kraftfulla AirSurround-systemets spiralrörelser i luftflödet. Ett aktivt kolfilter neutraliserar formaldehyd och andra volatila organiska föreningar (VOC).
[bild]
Så här tävlar du: Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna Electrolux Pure 600, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Vilken ljudnivå (min-max dB(A)) har Electrolux Pure 600? Svaret hittar du någonstans här. Ljudnivå min-max dB(A)
OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Electrolux för att de sponsrar den här tävlingen
Motivering:
För fyra år sedan flyttade vi in i ett hus senast renoverat på 70-talet. Det luktar sinnessjukt mycket tant. Och nu luktar vi tant hela tiden. Det är inte en lukt vi gillar eller vill lukta och därför hoppas jag att en luftrenare skulle kunna hjälpa oss i jakten på att lukta ingenting - eller åtminstone lite mindre gammal tant.
Svar: min-max dB(A)17.3 - 30.5
Nyss flyttat in i ett 70 tals hus med endast självdrag där en rökare tidigare bott som vi nu håller på att renovera. En luftrenare som hjälper till att minska dammet och lukten vore fantastiskt för både astman och det generella inomhusklimatet.
Nyss flyttat in i ett 70 tals hus med endast självdrag där en rökare tidigare bott som vi nu håller på att renovera. En luftrenare som hjälper till att minska dammet och lukten vore fantastiskt för både astman och det generella inomhusklimatet.
Svar: 17.3-30.5 dB
Eftersom jag blev överkänslig efter ett mögelangrepp på vinden (felaktigt monterade solceller, vatten läckte in) och jag fortfarande dras med allergiska besvär skulle det vara guld värt att vinna! Vår tidigare luftrenare (Viomi) slutade sälja sina filter i Sverige så den blev obrukbar.
Eftersom jag blev överkänslig efter ett mögelangrepp på vinden (felaktigt monterade solceller, vatten läckte in) och jag fortfarande dras med allergiska besvär skulle det vara guld värt att vinna! Vår tidigare luftrenare (Viomi) slutade sälja sina filter i Sverige så den blev obrukbar.
Hade oerhört gärna vunnit denna och den hade kommit till användning direkt.
Vid vanligt bruk hade den fått stå på entréplanet och förbättrat luften för oss alla som bor där, dottern har även en hosta som suttit i i några veckor och vägrar ge med sig så förhoppningsvis kanske denna rentav kan hjälpa med den. Huset har självdrag som fungerar väldigt dåligt så luften blir stillastående och ofräsch rätt ofta, så allmänmiljön hade onekligen blivit bättre.
När vi har gäster sover de ofta i källarens gillestuga, och där är luften ännu mer stillastående. Så att kunna ställa ner luftrenaren där inför besök hade varit guld, så kan gästerna få en lite behagligare vistelse =)
Den har mellan 17,3 och 30,5 dB i ljudnivå.
Vid vanligt bruk hade den fått stå på entréplanet och förbättrat luften för oss alla som bor där, dottern har även en hosta som suttit i i några veckor och vägrar ge med sig så förhoppningsvis kanske denna rentav kan hjälpa med den. Huset har självdrag som fungerar väldigt dåligt så luften blir stillastående och ofräsch rätt ofta, så allmänmiljön hade onekligen blivit bättre.
När vi har gäster sover de ofta i källarens gillestuga, och där är luften ännu mer stillastående. Så att kunna ställa ner luftrenaren där inför besök hade varit guld, så kan gästerna få en lite behagligare vistelse =)
Den har mellan 17,3 och 30,5 dB i ljudnivå.
Svar : Ljudnivå min-max dB(A)17.3 - 30.5Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
[bild]
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Electrolux för att de sponsrar den här tävlingen.
Otrolig snygg design på luftrenaren. Inget som skulle störa ögat om den stod mitt på golvet heller!
Extra stort plus är ju såklart att vinna och inte behöva lägg ner mer pengar eller tid på att hitta en grym luftrenare som faktiskt hjälper och minskar symptomen på barnens funktionsnedsättning.
Ljudnivå min-max dB(A)17.3 - 30.5Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
[bild]
Vår gamla luftrenare sjunger på sista versen och det lär snart bli ett måste att byta då lilleman har svår astma.
Denna vore extra intressant då jag jobbar i lackboxen på snickeriet där så gott som allt innehåller formaladehyd. Trotts helmask och ombyte på jobbet sitter det i både hår och vardagskläder när man åker hemåt för att hämta på förskolan.
Svar : Ljudnivå min-max dB(A)17.3 - 30.5Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
[bild]
Ni vet den där när någon går förbi och det luktar matos och du tänker vad har personen egentligen ätit ! Du står i hissen och det luktar matos igen. Du står bredvid en kollega och du fortfarande känner lukten. Du blir arg för den förföljer dig. Och börjar då inse att det är du själv som luktar. jajamän, det där är jag sedan 2 månader tillbaka. Ny lägenhet, dålig ventilation och luft.
Att vinna skulle betyda att jag slipper stinka, att jag kan andas ren luft hemma igen, att mina kollegor och grannar slutar tro att jag lagar mat från alla världens hörn, och att jag slipper se saldot på mitt bankkonto minska 😜 och såklart att jag får en snygg luftrenare !
Administrator
· Skåne
· 8 001 inlägg
Då var veckans tävling avslutad.
Ni är många tävlande som är i stort behov av en luftrenare inför kommande pollensäsong, så man önskar ju att man hade fler att tävla ut. Men en enda vinnare skulle väljas ut och juryn tyckte att @ndreas med inlägg #1 var en av de som hade en riktigt bra motivering, så stort grattis @@ndreas, du har vunnit en Electrolux Pure 600! 🥳
Ni är många tävlande som är i stort behov av en luftrenare inför kommande pollensäsong, så man önskar ju att man hade fler att tävla ut. Men en enda vinnare skulle väljas ut och juryn tyckte att @ndreas med inlägg #1 var en av de som hade en riktigt bra motivering, så stort grattis @@ndreas, du har vunnit en Electrolux Pure 600! 🥳
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Avslutad: Tävling - Vinn en byggsats Vita huset
Tävling -
Avslutad: Vinn effektiva ogräsmedel
Tävling -
Avslutad: Vinn en effektiv avloppsrensare
Tävling -
Avslutad: Vinn effektiv ångmopp som dödar bakterier utan kemikalier
Tävling -
Tävling: Visa något fint du byggt till barnen och vinn studsmatta!
Tävling