37 134 läst · 809 svar
37k läst
809 svar
Avdrag och bidrag för husägare, bättre med skattesänkningar istället?
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Nej, inte de som har samlat in data och kört det genom GPT. De som har utvecklat den LLL som ChatGPT bygger på har däremot byggt ett AI-system. (Eller ett ML-system om du hellre vill kalla det så). Modellen är väl GPT-3 eller GPT-4 tror jag.AndersMalmgren skrev:
Ja, efter 90-tals krisen ändrade S inställning till facket. GP hade inget till övers för dom. När byggfacken skrek och gnällde så hutade han bara till dom.P pmd skrev:
Om jag minns rätt så sänkte GP tom akassenivån. (Antagligen så att dom skulle fatta att det var nya tider. Stor skillnad mot nya Ingvar Carlson-partiet SD som höjer bidragen istället).
Och när facket inte bara kunde höja lönerna hur som helst så fick som anpassa sig till att höja så vi får reallöneökningar istället. Det har vi haft sedan 1995.
Logik är en del i matematiken. Utan logik blir det mest bara buggig oanvändbar kod.JanneJanne123 skrev:Vet faktiskt inte om jag helt håller med där. En hel del logik är det, men att likställa det med matematik, så långt vill jag inte gå. Har jobbat med programmering på stora och små företag i 20 år nu och mängden riktig matte jag har behövt använda är mindre än jag trodde på universitetet där första två åren i stort sett bara var mattekurser. Nu när jag anställer utvecklare försöker jag undvika matematiker, för de har en förkärlek att skriva komplicerad kod bara för att man kan, inte för att det behövs.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 866 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 866 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 706 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 706 inlägg
Du glömmer de 10 åren från att man har slutat skolan tills man får barn, 10 år med onödigt låg inkomst medför färre inköp, dvs. mindre efterfrågan på varor och tjänster, alltså lägre tillväxt.P pmd skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 706 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 706 inlägg
Det är inte mig du ska övertyga utan de forskare och experter som har kommit fram till vad de anser var de viktigaste anledningarna. Vare sig de eller jag har påstått att det enbart var bankernas fel, utan det är något som du själv har hittat på.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg