37 134 läst · 809 svar
37k läst
809 svar
Avdrag och bidrag för husägare, bättre med skattesänkningar istället?
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 537 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 537 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
SSEK är en tjänst alla försäkringsbolag använder för att kommunicera med varandra. Tyvärr finns det ingen standard så euroaccident skickar ett format på försäkringsändringar med IF skickar en annan. Xsd är ett schema som säkerställer konsumenten vet hur den ska hantera medelandetDüsseldorff skrev:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 537 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 537 inlägg
Ok tack. Jag borde med andra ord veta vad ssek är... jag får försvara mig med att jag är chefsjurist och väldigt långt från allt det där.AndersMalmgren skrev:
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 866 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 866 inlägg
Blir intressant att se om Open Insurance kommer göra det här enklare i framtiden.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 537 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 537 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 866 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 866 inlägg
På det försäkringsbolag jag arbetar på har vi genom åren till och med haft svårt att enas om ett format internt, blir väldigt intressant att se hur det går mellan bolag.
Open bakning har ju funkat bra, men datamodellen för ett bankkonto går inte krångla till så mycket. Försäkringar är lite mer komplicerade.
Open bakning har ju funkat bra, men datamodellen för ett bankkonto går inte krångla till så mycket. Försäkringar är lite mer komplicerade.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 537 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 537 inlägg
Vilket bolag är det? 🥹JanneJanne123 skrev:På det försäkringsbolag jag arbetar på har vi genom åren till och med haft svårt att enas om ett format internt, blir väldigt intressant att se hur det går mellan bolag.
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Hade inte behövt va krångligt. Helvete vad vissa aktörer krånglar. Vi är dock inte bättre, våra legacy-modeller är det sjukaste jag sett. Och då har jag ändå varit systemarkitekt i snart 20 år och utvecklare i 30JanneJanne123 skrev:På det försäkringsbolag jag arbetar på har vi genom åren till och med haft svårt att enas om ett format internt, blir väldigt intressant att se hur det går mellan bolag.
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg