37 130 läst · 809 svar
37k läst
809 svar
Avdrag och bidrag för husägare, bättre med skattesänkningar istället?
Renoverare
· Stockholm
· 18 324 inlägg
Jag har fått genom att vi använder service bussen för alla affärshändelser. Så sjukt mycket enklare decouplat sedan vi införde det. Vi kör masstransit och får ju ett typat gränssnitt via det.JanneJanne123 skrev:På det försäkringsbolag jag arbetar på har vi genom åren till och med haft svårt att enas om ett format internt, blir väldigt intressant att se hur det går mellan bolag.
Open bakning har ju funkat bra, men datamodellen för ett bankkonto går inte krångla till så mycket. Försäkringar är lite mer komplicerade.
Masstransit är dock ingen höjdare hadde hellre kört nservicebus om det inte hade så sjuk licensmodel.
Jag och Chris Petterson (snubben bakom masstransit) har en minst sagt ansträngd relation 🤣
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 537 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 537 inlägg
Jag har en känsla av att du har ganska många ansträngda relationer... 😄AndersMalmgren skrev:Jag har fått genom att vi använder service bussen för alla affärshändelser. Så sjukt mycket enklare decouplat sedan vi införde det. Vi kör masstransit och får ju ett typat gränssnitt via det.
Masstransit är dock ingen höjdare hadde hellre kört nservicebus om det inte hade så sjuk licensmodel.
Jag och Chris Petterson (snubben bakom masstransit) har en minst sagt ansträngd relation 🤣
Renoverare
· Stockholm
· 18 324 inlägg
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 866 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 866 inlägg
Vi har kört NServiceBus sedan det var gratis, men börjar snegla åt annat nu efter senaste uppdateringen av deras licensmodell som blev väldigt dyr för oss.AndersMalmgren skrev:Jag har fått genom att vi använder service bussen för alla affärshändelser. Så sjukt mycket enklare decouplat sedan vi införde det. Vi kör masstransit och får ju ett typat gränssnitt via det.
Renoverare
· Stockholm
· 18 324 inlägg
Jobbigt det där när leverantörer tar än i stjärten med ändrade licenser . Det är som med unity som skulle införa en kostnad per installerat spel. Men som ni backatJanneJanne123 skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 324 inlägg
CEO kommer från EA han fick sparken efter han ville införa mikrotransaktion per magasin i Battlefield. Låter som ett dåligt skämt.JanneJanne123 skrev:
Hade han jobbat inom sossarna hade han blivit placerad på avkylning för att sedan få ny toppostion
Liknande trådar
-
Vad är det för avdrag, RUT eller ROT vid trädfällning vid byggnation p
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Förslag om utökat rot-avdrag
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Rotavdrag bortglömt eller förskjuten?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Finns det bidrag för att effektivisera uppvärmningssystemet och isoleringen av huset?
Värme allmänt -
Försäkringsbolaget räknar åldersavdrag på smycken i guld och silver? Det kan väl inte vara korrekt, eller?
Försäkringar