JanneJanne123
Dito.

• Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
Låter väldigt effektivt

JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
På det försäkringsbolag jag arbetar på har vi genom åren till och med haft svårt att enas om ett format internt, blir väldigt intressant att se hur det går mellan bolag.

Open bakning har ju funkat bra, men datamodellen för ett bankkonto går inte krångla till så mycket. Försäkringar är lite mer komplicerade.
Jag har fått genom att vi använder service bussen för alla affärshändelser. Så sjukt mycket enklare decouplat sedan vi införde det. Vi kör masstransit och får ju ett typat gränssnitt via det.

Masstransit är dock ingen höjdare hadde hellre kört nservicebus om det inte hade så sjuk licensmodel.

Jag och Chris Petterson (snubben bakom masstransit) har en minst sagt ansträngd relation 🤣

• Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Düsseldorff
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har fått genom att vi använder service bussen för alla affärshändelser. Så sjukt mycket enklare decouplat sedan vi införde det. Vi kör masstransit och får ju ett typat gränssnitt via det.

Masstransit är dock ingen höjdare hadde hellre kört nservicebus om det inte hade så sjuk licensmodel.

Jag och Chris Petterson (snubben bakom masstransit) har en minst sagt ansträngd relation 🤣
Jag har en känsla av att du har ganska många ansträngda relationer... 😄

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jag har en känsla av att du har ganska många ansträngda relationer... 😄
Inte så många faktiskt :) Chris är lite speciell. Andra i teamet som också fått uppleva honom håller med

• Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
JanneJanne123

Vi har kört NServiceBus sedan det var gratis, men börjar snegla åt annat nu efter senaste uppdateringen av deras licensmodell som blev väldigt dyr för oss.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi har kört NServiceBus sedan det var gratis, men börjar snegla åt annat nu efter senaste uppdateringen av deras licensmodell som blev väldigt dyr för oss.
Jobbigt det där när leverantörer tar än i stjärten med ändrade licenser . Det är som med unity som skulle införa en kostnad per installerat spel. Men som ni backat

JanneJanne123
Ja det är ett jäkla oskick. Unity fattar jag faktiskt inte hur de tänkte, tom mer korkat än BMW som tänkte ta betalt per månad för sätesvärme.

• Gilla
  • Wow
pmd och 1 till
  • Laddar…
Ja det är ett jäkla oskick. Unity fattar jag faktiskt inte hur de tänkte, tom mer korkat än BMW som tänkte ta betalt per månad för sätesvärme.
CEO kommer från EA han fick sparken efter han ville införa mikrotransaktion per magasin i Battlefield. Låter som ett dåligt skämt.

Hade han jobbat inom sossarna hade han blivit placerad på avkylning för att sedan få ny toppostion

• Haha
JanneJanne123
  • Laddar…
Och då har jag ändå varit systemarkitekt i snart 20 år och utvecklare i 30
Det var duktigt jobbat för någon som är 43 år gammal 👏

• Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
CEO kommer från EA han fick sparken efter han ville införa mikrotransaktion per magasin i Battlefield. Låter som ett dåligt skämt.

Hade han jobbat inom sossarna hade han blivit placerad på avkylning för att sedan få ny toppostion
Nu fick han ett nytt toppjobb direkt istället.

P
Blivit ansvarig för att bygga om vår SSEK integration. Vilket jävla skit då alla kör olika standarder på sina medelanden. Fått ringa runt och samla in xsd från alla aktörer 🤣
XML-baserat data är dårskap. Och alldeles för vanligt.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
P
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Förståeligt. Jag kommer inte heller outa.
Inte jag heller. Det ni berättar i tråden stannar här.

• Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Låter väldigt effektivt
Jag föreslår att alla it-snubbar på berörda bolag får sänkt lön med 25% för att höja effektiviteten.

• Gilla
erik_83 och 2 till
  • Laddar…
S sprucetwig skrev:
Jag föreslår att alla it-snubbar på berörda bolag får sänkt lön med 25% för att höja effektiviteten.
Det händer årligen.. inte att lönen sänks men att antalet personer i gruppen sänks men totala arbetsuppgifterna består

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.