P pmd skrev:
En nästan timmes lång video som efter en minut inte har lyckats fånga min uppmärksamhet med sitt budskap. Den har jag inte tålamod med.
Jag brukar gilla att läsa Johan Norberg, men han ska nog hålla sig till det skrivna ordet.
Kan du sammanfatta budskapet?
Den pratar om tillväxt och välfärdsproblemen på 70 och 80 talet som sossegittan vägrar ta vid sig.
 
P pmd skrev:
Men korrekt fluff. Snygg rättning av regexpen.
Jag skrev ju att min fråga saknade information.
Rättning? Det är ju total gibberish han pratar.
 
P pmd skrev:
Det kanske ligger nåt i det. Rätt många av oss bor gärna nytt och modernt.
Priserna är flera gånger högre för gammalt än nytt. Bara historielös pöbel som bor i nybyggen
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
JanneJanne123
P pmd skrev:
Jag hade bara din bild att utgå från så min fråga är förstås inte komplett, men ChatGPT lyckades ge ett rätt OK svar ändå. Själva implementationen behöver AIn förstås mer information om för att generera.

Det tog ett par, tre sekunder inklusive att ställa frågan. Jag gillar att ChatGPT fixade till regexpen.
Svaret kom omedelbart.
---------------
Please give me an implementation for this DotNET signature:
internal sealed class IncaResponseParser: IFaultParser{private static readonly PremiumResponseParser Parser = new Premium ResponseParser(keyValueRegex: new Regex(@"(\w+):\s+(.*?) (?=\s+\w*: (?!\w) 1$)", RegexOptions.Compiled));


It appears that you're trying to implement an IncaResponseParser class that implements the IFaultParser interface and contains a static PremiumResponseParser instance. The provided code snippet has a few issues, so I'll make some adjustments to help you create a valid implementation:

csharpCopy code
using System;
using System.Text.RegularExpressions;

internal sealed class IncaResponseParser : IFaultParser
{
private static readonly PremiumResponseParser Parser = new PremiumResponseParser(
keyValueRegex: new Regex(@"(\w+):\s+(.*?)\s+(?=\w*: (?!\w)1$)", RegexOptions.Compiled)
);

// Implement the IFaultParser interface methods here
}

Here are some key points:


  1. I've added the using directive for System and System.Text.RegularExpressions to ensure that the necessary namespaces are included.
  2. I've corrected the PremiumResponseParser instantiation by fixing the new Regex constructor call. The regular expression should be enclosed properly with matching parentheses, and I've removed unnecessary spaces.
  3. I've added a comment indicating where you should implement the methods from the IFaultParser interface. You need to define those methods in your IncaResponseParser class based on the requirements of the interface.
Make sure to implement the required methods of the IFaultParser interface within the IncaResponseParser class as needed for your application.
Nu driftar vi, men okej då. Rutinprogrammering kan AI hjälpa till med, men om du tittar på vad en systemutvecklare gör på en dag är ren programmering tyvärr inte en så stor del av arbetsdagen som man kan tro. Mycket handlar om att faktiskt veta vad man ska programmera och det har människor visat sig vara rätt dåliga på att utrycka genom åren och en dålig spec till chatGPT kommer tyvärr fortfarande bli ett dåligt program.

Utöver detta är generativ AI bra på att bygga enskilda funktioner, men att bygga system är ännu en bit bort.
 
  • Gilla
guggen och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
P pmd skrev:
Förutsättningen var att man är hemma med barnen. Under den tiden har man ändå ingen inkomst.
Vad menar du med låg efterfrågan?
Lägre efterfrågan på varor och tjänster eftersom inkomsten är lägre under åren innan man skaffar barn, om man väntar med att skaffa sig en utbildning tills barnen har blivit typ 10 år och klarar sig själva efter skolan.
 
P pmd skrev:
Vi fick ingen Marshall-hjälp.
Som jag minns det var Sverige faktiskt med och tog lån. Och därmed får man nog säga att vi fick Marshallhjälp.
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Sant men att ha en intakt industri trumphar det. Enda anledningen till varför vi hade god tillväxt innan de mörka åren. Men sossarna försöker ta cred 🤣
Tidigare var Sverige faktiskt ganska liberalt. 1951 var skattekvoten bara 19%. Och det gick att säga upp folk som misskötte sig mm. Därav att vi hade ganska hög tillväxt.

Men sedan satte "kommunisten" Tage Erlander igång på mer allvar att skada landet.
Det var Erlander/Palme/Carlsson som var de som kvaddade Sverige rejält med sin politik.

När de härjade som värst så sänktes också tillväxten. GP var inte alls lika skadlig för Sverige.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
D daVinci skrev:
Som jag minns det var Sverige faktiskt med och tog lån. Och därmed får man nog säga att vi fick Marshallhjälp.

Tidigare var Sverige faktiskt ganska liberalt. 1951 var skattekvoten bara 19%. Och det gick att säga upp folk som misskötte sig mm. Därav att vi hade ganska hög tillväxt.

Men sedan satte "kommunisten" Tage Erlander igång på mer allvar att skada landet.
Det var Erlander/Palme/Carlsson som var de som kvaddade Sverige rejält med sin politik.

När de härjade som värst så sänktes också tillväxten. GP var inte alls lika skadlig för Sverige.
Sossarna har väl alltid varit mer eller mindre skadligt för Sverige men Sverige gick som tåget efter kriget så det fungerade ändå.
När det gäller GP så brukar man ju säga att det krävs en sosse för fixa vad en annan sosse förstört 🤣

Det sjuka var att många var glada när Maggan lockade med gråsosse politik som miljonärsskatter och grejer, det är som de glömt bort vad Palme och de andra sabbade
 
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Priserna är flera gånger högre för gammalt än nytt. Bara historielös pöbel som bor i nybyggen
När de befinner sig på samma plats?
Det går ju inte att jämföra en lägenhet från 1900 nära city med en 60-talslägenhet i Hässelby.

Enligt Hemnet har slutpriset i Vasastan (mest ung. 100 år gamla lägenheter) för 3or varit 110 000 kr/kvm under det senaste året i snitt.
Enligt Hemnet har slutpriset i Huvudsta (mest lägenheter från 60-talet) för 3or varit 53 000 kr/kvm under det senaste året i snitt.

Alltså priset i Vasastan är inte flera gånger högre än för 60-talslägenheterna i Huvudsta.
Igen är du påkommen med att hitta på siffror i stället för att använda fakta.

Historien är längre än de 30 år som du verkar gilla. Du borde ju bo i ett 1600-talshus i gamla stan för att inte verka tillhöra en historielös pöbel.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Nu driftar vi, men okej då. Rutinprogrammering kan AI hjälpa till med, men om du tittar på vad en systemutvecklare gör på en dag är ren programmering tyvärr inte en så stor del av arbetsdagen som man kan tro. Mycket handlar om att faktiskt veta vad man ska programmera och det har människor visat sig vara rätt dåliga på att utrycka genom åren och en dålig spec till chatGPT kommer tyvärr fortfarande bli ett dåligt program.

Utöver detta är generativ AI bra på att bygga enskilda funktioner, men att bygga system är ännu en bit bort.
Chat GPT är bra på att hjälpa dig med enkla algoritmer tex, inte arkitektur och design. Lär dröja lääääönge innan vi kan ersätta det
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
När de befinner sig på samma plats?
Det går ju inte att jämföra en lägenhet från 1900 nära city med en 60-talslägenhet i Hässelby.

Enligt Hemnet har slutpriset i Vasastan (mest ung. 100 år gamla lägenheter) för 3or varit 110 000 kr/kvm under det senaste året i snitt.
Enligt Hemnet har slutpriset i Huvudsta (mest lägenheter från 60-talet) för 3or varit 53 000 kr/kvm under det senaste året i snitt.

Alltså priset i Vasastan är inte flera gånger högre än för 60-talslägenheterna i Huvudsta.
Igen är du påkommen med att hitta på siffror i stället för att använda fakta.

Historien är längre än de 30 år som du verkar gilla. Du borde ju bo i ett 1600-talshus i gamla stan för att inte verka tillhöra en historielös pöbel.
Här är statistik

https://www.byggahus.se/forum/threads/klarar-ni-7-raenta.463884/post-5374854

Nästan dubbelt så dyrt med 20 tal kontra röka-under-fläkten-60-tal. Ännu större skillnad på yngre nyproduktion
 
P pmd skrev:
Vad bygger du för typ av AI?
Här är ett exempel...😆
 
P pmd skrev:
Victor Frankenstein trodde också att han skulle vinna på sin skapelse.

Vad bygger du för typ av AI?
Jag använder ML i vårt spel faktiskt. Har tränat den på tracka mig när jag har trackers på fötter och midja, huvud och händer. Sedan i spelet kan man skicka in bara huvud och händer som är vanligast kunderna har trackers för. Så skapar den punkter för övriga
 
Redigerat:
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Här är statistik

[länk]

Nästan dubbelt så dyrt med 20 tal kontra röka-under-fläkten-60-tal. Ännu större skillnad på yngre nyproduktion
Det där är väl inte en graf som tar hänsyn till läget. Ingen har påstått att lägenheter/hus i Hässelby eller Barkarby (nyproduktion) skulle kosta som lägenheter/hus i innerstan/Äppelviken. Det går ju inte att jämföra äpplen och päron.

Kan du inte ens förstå din egen graf?
Nej, 100 000 är inte nästan dubbelt så mycket som 88 000.
Även den grafen visar ju att du ljög förut eftersom ditt inlägg löd:
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Priserna är flera gånger högre för gammalt än nytt.
Det börjar bli dags att länka till dina inlägg i paroditråden.
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det där är väl inte en graf som tar hänsyn till läget. Ingen har påstått att lägenheter/hus i Hässelby eller Barkarby (nyproduktion) skulle kosta som lägenheter/hus i innerstan/Äppelviken. Det går ju inte att jämföra äpplen och päron.

Kan du inte ens förstå din egen graf?
Nej, 100 000 är inte nästan dubbelt så mycket som 88 000.
Även den grafen visar ju att du ljög förut eftersom ditt inlägg löd:

Det börjar bli dags att länka till dina inlägg i paroditråden.
Mäklarjäveln har ju inte gjort grafen linjär. Det kan du inte beskylla mig för. Var lite snabb där. Men att det skulle bara vara 13 procent mellan nikotingula inrökta 60 talsväggar och charmanta 20-talssnickerier var faktiskt mindre än jag trodde. Men fortfarande är det ju dyrare.
 
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Mäklarjäveln har ju inte gjort grafen linjär. Det kan du inte beskylla mig för. Var lite snabb där. Men att det skulle bara vara 13 procent mellan nikotingula inrökta 60 talsväggar och charmanta 20-talssnickerier var faktiskt mindre än jag trodde. Men fortfarande är det ju dyrare.
Jag beskyller inte dig för hur grafen är ritad men det är förstås du som är ansvarig för att förstå den innan du använder den.
Utan underlag till hur den är framtagen så säger grafen egentligen inte ett skvatt. Det står ju inte ens vilket/vilka områden som de har använt. Om du hade länkat till webbsidan som den kommer ifrån så hade det väl gått att förstå mer.

Som om det aldrig skulle finnas nikotingula inrökta 20-talsväggar 😂
Här har det inte rökts inne sen förrförra ägaren renoverade allt för 20 år sen.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.