P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Så du tycker kommunen är effektivt skött om det jobbar 2000 gubbar och 28k konsulter?
Det har jag ingen åsikt om. Det går ju inte ha det utan bakgrundsinformation. Vilken kommun handlar det om?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det har jag ingen åsikt om. Det går ju inte ha det utan bakgrundsinformation. Vilken kommun handlar det om?
Uppsala. De har runt 30k inklusive outsourcing enligt källa. 19k av dem är anställda. 30k anställda/konsulter på drygt 200k medborgare (tänk på att långt från dessa arbetar) är ju en indikation på att något är fel i Sverige.
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
haha. du har inte använt chat gpt hör jag
Jag hade bara din bild att utgå från så min fråga är förstås inte komplett, men ChatGPT lyckades ge ett rätt OK svar ändå. Själva implementationen behöver AIn förstås mer information om för att generera.

Det tog ett par, tre sekunder inklusive att ställa frågan. Jag gillar att ChatGPT fixade till regexpen.
Svaret kom omedelbart.
---------------
Please give me an implementation for this DotNET signature:
internal sealed class IncaResponseParser: IFaultParser{private static readonly PremiumResponseParser Parser = new Premium ResponseParser(keyValueRegex: new Regex(@"(\w+):\s+(.*?) (?=\s+\w*: (?!\w) 1$)", RegexOptions.Compiled));


It appears that you're trying to implement an IncaResponseParser class that implements the IFaultParser interface and contains a static PremiumResponseParser instance. The provided code snippet has a few issues, so I'll make some adjustments to help you create a valid implementation:

csharpCopy code
using System;
using System.Text.RegularExpressions;

internal sealed class IncaResponseParser : IFaultParser
{
private static readonly PremiumResponseParser Parser = new PremiumResponseParser(
keyValueRegex: new Regex(@"(\w+):\s+(.*?)\s+(?=\w*: (?!\w)1$)", RegexOptions.Compiled)
);

// Implement the IFaultParser interface methods here
}

Here are some key points:


  1. I've added the using directive for System and System.Text.RegularExpressions to ensure that the necessary namespaces are included.
  2. I've corrected the PremiumResponseParser instantiation by fixing the new Regex constructor call. The regular expression should be enclosed properly with matching parentheses, and I've removed unnecessary spaces.
  3. I've added a comment indicating where you should implement the methods from the IFaultParser interface. You need to define those methods in your IncaResponseParser class based on the requirements of the interface.
Make sure to implement the required methods of the IFaultParser interface within the IncaResponseParser class as needed for your application.
 
P
D daVinci skrev:
Om kriteriet för att vara ineffektiv är att ha gått i kk. Och det finns privata företag som inte gått i kk har du ingen som helst grund för att påstå att privata företag är ineffektiva.
Det är förstås inte det enda kriteriet, och det påstod jag inte heller, men ineffektiva bolag har sämre överlevnadschanser på sin marknad än effektiva (allt annat lika).
Jag påstod inte heller att alla privata företag är ineffektiva.
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är klart man skulle kunna ha ett system att bara de som betalar får hjälp men jobbigt fråga om giltigt betalbevis innan man rycker in
Samma sak kan väl sägas om andra tjänster man kan behöva? Varför ska just polis och infrastruktur skattefinansieras och inga andra tjänster?
Ska vi ha offentligt finansierad räddningstjänst? Försvar?
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jag hade bara din bild att utgå från så min fråga är förstås inte komplett, men ChatGPT lyckades ge ett rätt OK svar ändå. Själva implementationen behöver AIn förstås mer information om för att generera.

Det tog ett par, tre sekunder inklusive att ställa frågan. Jag gillar att ChatGPT fixade till regexpen.
Svaret kom omedelbart.
---------------
Please give me an implementation for this DotNET signature:
internal sealed class IncaResponseParser: IFaultParser{private static readonly PremiumResponseParser Parser = new Premium ResponseParser(keyValueRegex: new Regex(@"(\w+):\s+(.*?) (?=\s+\w*: (?!\w) 1$)", RegexOptions.Compiled));


It appears that you're trying to implement an IncaResponseParser class that implements the IFaultParser interface and contains a static PremiumResponseParser instance. The provided code snippet has a few issues, so I'll make some adjustments to help you create a valid implementation:

csharpCopy code
using System;
using System.Text.RegularExpressions;

internal sealed class IncaResponseParser : IFaultParser
{
private static readonly PremiumResponseParser Parser = new PremiumResponseParser(
keyValueRegex: new Regex(@"(\w+):\s+(.*?)\s+(?=\w*: (?!\w)1$)", RegexOptions.Compiled)
);

// Implement the IFaultParser interface methods here
}

Here are some key points:


  1. I've added the using directive for System and System.Text.RegularExpressions to ensure that the necessary namespaces are included.
  2. I've corrected the PremiumResponseParser instantiation by fixing the new Regex constructor call. The regular expression should be enclosed properly with matching parentheses, and I've removed unnecessary spaces.
  3. I've added a comment indicating where you should implement the methods from the IFaultParser interface. You need to define those methods in your IncaResponseParser class based on the requirements of the interface.
Make sure to implement the required methods of the IFaultParser interface within the IncaResponseParser class as needed for your application.
Det är ju bara fluff dock
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
[media]
En nästan timmes lång video som efter en minut inte har lyckats fånga min uppmärksamhet med sitt budskap. Den har jag inte tålamod med.
Jag brukar gilla att läsa Johan Norberg, men han ska nog hålla sig till det skrivna ordet.
Kan du sammanfatta budskapet?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
kashieda kashieda skrev:
Aha, det var alltså den högervridna monopolteven som ställde till det?
Var fanns den?
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nej, det jag säger Frankrike är ju värst med ganska höga skatter OCH vägtullar över allt.
Men det drabbar inte de som bor där?
 
P
BirgitS BirgitS skrev:
Men det blir ju lägre efterfrågan och tillväxt med onödigt låg inkomst under många år.
Förutsättningen var att man är hemma med barnen. Under den tiden har man ändå ingen inkomst.
Vad menar du med låg efterfrågan?
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Sant men att ha en intakt industri trumphar det.
Initialt är det nog så, men efter att den trasiga industrin är lagad, så lutar inte spelplanen längre. Då är det många andra faktorer som spelar roll.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Verkar ju dumt när det gäller fakturera ;)
Ungefär lika dumt som när man ska argumentera. Man vinner inte på det.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Uppsala. De har runt 30k inklusive outsourcing enligt källa.
Anonyma källor kan vara bra, men inte för att underbygga argument. Det blir sällan trovärdigt. Men som källa till information som man kan använda för att gräva vidare kan de vara ovärderliga. Som Deep Throat i Watergateaffären.
Gräv vidare. (Men jag har redan presenterat officiella siffror tidigare i tråden).
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är ju bara fluff dock
Men korrekt fluff. Snygg rättning av regexpen.
Jag skrev ju att min fråga saknade information.
 
P pmd skrev:
Folk med mindervärdeskomplex klarar sällan av att vara dryga mot andra på ett elegant sätt. Sånt kan bara folk som faktiskt är överlägsna göra bra.
Snyggt formulerat!

Vem som helst som är beredd att förlora i respekt kan stämpla motståndaren med hånflin och vulgära omdömen men i vuxenvärlden är det fortfarande fegt, fördummande och ovärdigt vuxna människor.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.