37 891 läst · 809 svar
38k läst
809 svar
Avdrag och bidrag för husägare, bättre med skattesänkningar istället?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 583 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 583 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 515 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 550 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 550 inlägg
Först och främst, jag är mörkblå.AndersMalmgren skrev:
Men om man ska vara ärlig är det ju samma typ av siffertrollande som alla verksamheter håller på med, oavsett om de är kommunala, statliga eller privata. Man tweakar alltid siffrorna så att de gynnar den egna verksamheten.
Renoverare
· Stockholm
· 18 515 inlägg
Det är ju minst okej när det gäller det allmänna eller vad säger du? Det lurar ju svagbegåvade som du ser i trådenDüsseldorff skrev:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 550 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 550 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 583 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 583 inlägg
Din siffra är ju hörsägen samt kommer från kommunen också, du skrev ju tom. att det fanns en risk att den var snuten ur röven. Menar du att det blir bättre med en siffra grundad på någon sorts överslagsberäkning än på faktiska förhållanden om anställda?AndersMalmgren skrev:
Det låter mest som att det är du som är lättlurad och hjärndöd.
Som sagt anställda på en privat förskola är inte anställda i kommunen, som ett exempel.AndersMalmgren skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 583 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 583 inlägg
Blir en kommun mer eller mindre gynnad av att överdriva antalet anställda?Düsseldorff skrev:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 550 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 550 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 515 inlägg
Men de räknas ju in då de jobbar på uppdrag åt kommunen. Men visst är ju kostnad ett bättre mått men det är ändå sjukt att det ska behövas 30k personer för lilla Uppsala med 200k människor. Det måste ju du hålla med om även om vi räknar med icke anställdaBirgitS skrev:Din siffra är ju hörsägen samt kommer från kommunen också, du skrev ju tom. att det fanns en risk att den var snuten ur röven. Menar du att det blir bättre med en siffra grundad på någon sorts överslagsberäkning än på faktiska förhållanden om anställda?
Det låter mest som att det är du som är lättlurad och hjärndöd.
Som sagt anställda på en privat förskola är inte anställda i kommunen, som ett exempel.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 550 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 550 inlägg
Fast hon håller ju inte med om antalet?AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 515 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 583 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 583 inlägg
Jag undrade eftersom diskussionen i det här fallet gällde antalet anställda i en kommun omräknat till heltidsarbetande årsarbetare. Där då Anders anser att en siffra som är mer än dubbelt så hög som den som kommunen går ut med officiellt är mer korrekt.Düsseldorff skrev:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 550 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 550 inlägg
Absolut, jag förstår. Jag borde inte ha blandat mig i er diskussion från första början för jag har inga fakta att bidra med. Ber om ursäkt för det.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 583 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 583 inlägg
Det var du som började med att skriva att de var anställda i Uppsala kommun, inget annat. Hade du skrivit något helt annat än det så hade jag inte protesterat, men det var ju synnerligen lätt att kolla dina uppgifter och då visade det sig att både antalet anställda och antalet innevånare var felaktiga.AndersMalmgren skrev: