Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 726 inlägg
Medlem
· Västerbotten
· 3 280 inlägg
Den kommer att orka, vår granne ( som har klipparen ute hela vintern) han stänger av klipparen när de reser bort på sommaren, med långt gräs att klippa efter några veckor, sen kör de igång den, med 12-15cm gräs, går bra det också, det är en 420.Nötegårdsgubben skrev:Drog om min begränsningskabel på landet idag. Utökad klippyta samt förlade några passager under grusvägen i rör då jag plogat sönder dem i vinter.
Som den nya begränsningskabeln går kommer jag behöva korsa en dubblerad begränsningskabel om guiden ska dras likadant som förut. Är det ett ptoblem på riktigt eller bara i manualen? Drar den kanske annan väg ändå, men intressant att veta.
[bild]
Klipparen på oklippt ängsmark. Får se om den orkar styra upp den eller om jag behöver ta den med klippon först.
Ligger det dubbla slingor ihop så är det ”ingen slinga” och den kör över..
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 726 inlägg
Tack, ja det redde upp sig förra våren.
Lustigt det där med att det står att man inte ska dra guidekabeln över dubbel begränsningskabel. Det har funkat problemfritt för mig och måste finnas en och annan som dragit kabeln på ett sämre sätt än nödvändigt för att de följer rekommendationerna.
Lustigt det där med att det står att man inte ska dra guidekabeln över dubbel begränsningskabel. Det har funkat problemfritt för mig och måste finnas en och annan som dragit kabeln på ett sämre sätt än nödvändigt för att de följer rekommendationerna.
Produkter som diskuteras i tråden