0-meny'n
 
Aha, så det loggas där, stoppade in energimätaren i uttaget, men pulsar mellan 11-30w, fast batteriet är fulladdat..
 
Någon som lyckats ställa in Anpassad säkerhetsnivå?

Jag kan ändra mellan Medel och Hög, men lyckas inte spara Anpassad t.ex 'Alarm & PIN om lutad' som tillägg.
 
Idag stannade den för första gången sedan April. Stod mitt på gräsmattan med tomt batteri...

Sett att den studsat ut från laddstation ett par ggr, men bara för att prova igen och lyckas docka. Min teori är att den inte lyckats andra gången och forstätter klippa istället tills batteriet blir tomt.

Någon som hittat klipparen ute med tomt batteri, tillsynes utan anledning?
 
Mysman Mysman skrev:
Idag stannade den för första gången sedan April. Stod mitt på gräsmattan med tomt batteri...

Sett att den studsat ut från laddstation ett par ggr, men bara för att prova igen och lyckas docka. Min teori är att den inte lyckats andra gången och forstätter klippa istället tills batteriet blir tomt.

Någon som hittat klipparen ute med tomt batteri, tillsynes utan anledning?
Kolla felloggen så ser du om du har ngt trassel.
 
Söktid 69min. Men hörde den klippa gräs. Märkligt.
 
Mysman Mysman skrev:
Söktid 69min. Men hörde den klippa gräs. Märkligt.
69 minuter söktid lät väldigt mkt. Guideslingan hel, har du haft åska nyligt?
 
Grejen var att den klippte för fullt. Brydde sig inte om att gå in och ladda alls. Låter buggigt tycker jag nog.

Klippte i princip hela tiden mellan 06:30-09:12 då, dvs. i 2:42 tills batteriet stod på 0 mAh.

Men... Bokför detta på "shit happens" kontot tillsvidare.
 
Mysman Mysman skrev:
Grejen var att den klippte för fullt. Brydde sig inte om att gå in och ladda alls. Låter buggigt tycker jag nog.

Klippte i princip hela tiden mellan 06:30-09:12 då, dvs. i 2:42 tills batteriet stod på 0 mAh.

Men... Bokför detta på "shit happens" kontot tillsvidare.
Ja du ser väl. Känns inte rätt i alla fall.
 
Nej kändes skumt, ser min brukar ha 38% kvar i batteriet när den kommer in.

En gång är väl ingen gång..
 
Tror den går i för laddning vid 1000mAh. Det är 31% av batteriet som är på 3200mAh
 
Hej!

Min går på timer ska starta 21:00 och köra fram till 05:00 varje dag och det har fungerat jättebra sedan i våras.
Men för 2 dagar sedan startade den inte själv utan vid 22-tiden fick jag gå ut och trycka på start manuellt, och då körde den igång direkt och sedan körde den på enligt programmet.

Så trodde att det bara var något tillfälligt men tyvärr startade den inte själv igår kväll heller☹

I displayen står det REDO när man går ut för att starta (när den enl. timern ska vara ute och klippa) och när den har klippt klart står det som vanligt TIMER i displayen…

Får inte heller upp några felmeddelande och klockan går rätt:(

Någon annan som varit med om något liknande? eller har några tips?

Mvh/ Niclas
 
Är det inte så att när man trycker på Stopp så avaktiveras klipparen och t.ex. TIMER visar status innan Stopp.

Då måste man trycka Start(vid nästa timer) igen för att aktivera klipparen till nästa starttid. Hade du låtit bli att kolla med Stopp hade den säkert tuffat på som vanligt.
 
Tack för svar:)

Kan mycket väl vara att jag har glömt trycka start och bara stängt luckan, testar detta när jag kommer hem!
 
Vädertimer aktiverad? Detta syns lättast när man har appen i tele.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.